Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با تاکید بر اینکه این گروه خواستار توسعه روابط با کشور‌های منطقه است، تاکید کرد که معاون سیاسی این گروه با رئیس سازمان سیا دیداری نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان دیدار محرمانه رئیس سازمان سیا با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین تصریح کرد که گزارش‌های مبنی بر توافق بین طالبان و آمریکا برای تسلط این گروه بر افغانستان «کاملاً» اشتباه است.

سخنگوی طالبان با اشاره به مهلت تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان یعنی ۳۱ آگوست، ادامه داد: آمریکایی‌ها باید در زمان تعیین شده برای خروج نیرو‌های خود از افغانستان پایبند باشند.

نعیم پیرامون روابط این گروه با کشور‌های منطقه پس از سقوط دولت سابق افغانستان گفت: روابط ما با ایران، چین، ازبکستان و پاکستان و سایر کشور‌ها جدید نیست، این کشور‌ها نگرانی (درباره ما) ندارند.

سخنگوی طالبان به «المیادین» گفت که طالبان با کشور‌های همسایه افغانستان تماس مداوم دارد و خواستار توسعه روابط با کشور‌های منطقه است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در افغانستان روز گذشته از تأیید ادعای واشنگتن‌پست مبنی بر دیدار «ویلیام برنز» رئیس سیا با «ملا برادر» معاون سیاسی طالبان خودداری کرد.

وی که در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر واشنگتن تایمز اعلام کرد که نمی‌تواند این گزارش را تأیید کند.

ساعاتی قبل روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود مدعی شد که ویلیام برنز رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز دوشنبه در کابل با ملا برادر معاون سیاسی طالبان دیدار کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، احتمالاً موضوع خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) -که دولت بایدن به شدت از سوی متحدانش برای جلب مواقت طالبان به‌منظور تمدید این مهلت تحت فشار است- محور اصلی گفتگو‌های برنز و ملا برادر بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد نعیم طالبان ایران چین سیا سیاسی طالبان معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است