Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@11:57:45 GMT

معابر شهری همدان نیازمند خط کشی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۴۸۱۸

معابر شهری همدان نیازمند خط کشی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: خط کشی معابر شهری همدان با گذشت زمان محو و پاک شده که نیاز جدی به خط کشی طولی و عرضی در معابر این شهر به طور کامل مشهود است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فرخ جمالی با اعلام این خبر، افزود: خط کشی معابر شهری در منظم کردن حرکت وسایل نقلیه، عابران پیاده و پیشگیری از تضییع حقوق رانندگان بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق قوانین راهنمایی و رانندگی خودروها باید در بین خطوط حرکت کنند اما نبود خط کشی موجب ورود خودروها به حریم یکدیگر به ویژه در میادین می شود و در صورت بروز سانحه نیز از نبود خط کشی مناسب برای تعیین محدوده عبور وسیله نقلیه گلایه مند می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: به طور حتم خط کشی طولی و عرضی خیابان‌ها ، گذرگاه‌های عابر پیاده و سرعت کاه‌ها موجب کاهش حجم ترافیک، روان شدن تردد خودروها، رعایت حقوق رانندگان و عابران پیاده  می شود.

سرهنگ جمالی بیان کرد: خط کشی معابر و خیابان ها به مروز زمان به علت بارندگی، گردوغبار، اصطحکاک لاستیک خودرو با سطح خیابان، جنس و کیفیت آن، کم‌رنگ، تیره و در نهایت محو می شوند.

وی گفت: طول عمر خط کشی و پایداری و دوام آن بستگی به کیفیت رنگ به کار رفته برای خط کشی دارد تا در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر آسیبی نبیند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: با توجه به وضعیت نامناسب شهر همدان، نشست فوری با عوامل شهرداری برگزار و مقرر شد از هفته آینده نسبت به خط کشی با اولویت رینگ اول شهر اقدام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوانین راهنمایی و رانندگی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان راهنمایی و رانندگی خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها