Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت  چهار هزار واحد مسکن روستایی استان که از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در سطح روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بهسازی و نوسازی شده اند، بهره برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بهسازی و نوسازی این واحد‌ها در سال ۱۳۹۹ از سوی بنیاد مسکن آغاز شده بود، اظهار داشت: در اجرای این طرح برای ۲۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام ساخت ۵۰۰ واحد مسکن روستایی از محل تفاهم نامه با برنامه و بودجه در سطح استان، اظهار داشت: این واحد‌ها در قالب احداث سه هزار واحد مسکن محرومان با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث شده که از این میزان اعتبار، ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای این پروژه هزینه شده است.

باباپور ادامه داد: احداث این واحد‌ها طی امسال آغاز شده و پیشرفت کل پروژه ۱۷ درصد بوده و در ساخت این واحد‌ها در سطح روستا‌های استان برای ۲۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

او گفت: در این ایام اجرای طرح‌های هادی روستایی در ۱۷ روستای هشت شهرستان استان با صرف بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد و در اجرای این طرح‌ها ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبار اجرای طرح‌های هادی مذکور از محل اعتبارات ملی، ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال از منابع استانی و ۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از سایر منابع هزینه شده است.

باباپور با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت از برج دوقلوی ارسباران با صرف ۳۳۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بهره برداری می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از تسهیلات بانکی و مردمی و ۱۹۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از سایر منابع هزینه شده است.

او یادآوری کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود و در اجرای آن برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن هفته دولت افتتاح طرح نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم آذربایجان شرقی میلیون ریال میلیارد ریال بهره برداری واحد ها بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی