Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@21:49:59 GMT

تولید آزمایشگاهی گران ترین گوشت جهان در ژاپن

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۵۰۵۴

تولید آزمایشگاهی گران ترین گوشت جهان در ژاپن

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از نیواطلس، دنیای گوشت‌های آزمایشگاهی به سرعت در حال پر شدن با انواع لقمه‌های خوشمزه است، از همبرگر گرفته تا سینه مرغ، تا مجموعه‌ای از برش‌های پیچیده استیک. محققان دانشگاه اوساکای ژاپن در پی توسعه دامنه گوشت‌های پرورشی، از تکنیک‌های چاپ زیستی پیشرفته برای تولید اولین گوشت گاو آزمایشگاهی استفاده کرده‌اند که به خوبی بافت مرمری (بافت ماهیچه‌ای در آمیخته با چربی) گاو‌های ژاپنی معروف واگیو در ژاپن را شبیه‌سازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از اولین نمونه گوشت آزمایشگاهی با ظاهری نچندان مطلوب در سال ۱۳۸۸/ ۲۰۰۹، تا اوناع برش‌های متنوع استیک که در چند سال تولید شده‌اند، گوشت پرورش‌یافته در آزمایشگاه با سرعت زیادی در حال پیشروی است. پیچیده‌ترین نمونه‌های این پیشروی علمی استفاده چاپ زیستی برای «چاپ» سلول‌های زنده است، سلول‌هایی که برای رشد و تمایز به انواع مختلف سلول پرورش می‌یابند و در نهایت بافت‌های حیوان مورد نظر را تشکیل می‌دهند.

تیم دانشگاه اوساکا از دو نوع سلول بنیادی برداشت شده از گاو‌های واگیو به عنوان نقطه شروع خود استفاده کردند؛ سلول‌های ماهواره‌ای گاوی و سلول‌های بنیادی مشتق شده از چربی. این سلول‌ها گرمادهی شدند و به انواع مختلف سلول‌های مورد نیاز برای تشکیل فیبر‌های جداگانه برای ماهیچه‌ها، چربی و عروق خونی تبدیل شدند. سپس آن‌ها را روی یک ساختار سه‌بعدی قرار دادند تا ظاهری مشابه تکه‌های گوشت گاو واگیو داشته باشد که چربی داخل عضلانی زیادی دارد که در ژاپن بیشتر از آن با عنوان بافت مرمری یا ساشی (sashi) یاد می‌شود.

نمای شماتیک روش ساخت اولین گوشت گاو واگیو آزمایشگاهی در دنیا
در یک روش الهام گرفته از تولید نوعی آبنبات ژاپنی، این تکه‌ها در جهت عمود بریده شدند تا برش‌های گوشت گاو آزمایشگاهی تولید شود. این فرآیند امکان سفارشی‌سازی بالایی را در ساختار پیچیده گوشت فراهم می‌کند. در این حالت محققان می‌توانند ضمن این که بافت معروف گوشت گاو واگیو را به صورت آزمایشگاهی تولید می‌کنند، میزان چربی برش‌های گوشت را کنترل کنند.

میشیا ماتسوساکی، پژوهشگر ارشد این تحقیقات می‌گوید: «با بهبود این فناوری، نه تنها می‌توان ساختار‌های پیچیده گوشت، مانند بافت مرمری را تولید کرد، بلکه تنظیمات ظریفی در میزان ترکیب چربی و ماهیچه نیز انجام داد.»

نتایج این تحقیق در مجله علمی Nature Communications منتشر شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوشت مصنوعی گوشت گاو گوشت آزمایشگاهی چاپ سه بعدی گوشت گاو سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مسائل و مشکلات فعالان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور مهاباد با حضور مسئولان استانی بررسی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از هماهنگی برای صادرات مرغ در استان گفت و افزود: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های تولید کننده گوشت مرغ هست که رتبه هشتم کشوری را دارد.

 بستانچی با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت به مرغدارها در برابر تولید مازاد، تشکل‌ها باید پای کار بیایند تا صادرات مستقیم صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون سهم کل کشوراز تولید مرغ ۷ هزار تن است که ۵ هزارتن آن برای اتحادیه مرغداران و ۲۰۰۰ تن هم مربوط به زنجیره‌هاست.

شریفی مدیر تولید زنجیره یکپارچه  تولید مرغ هم می گوید: مقرر شده امسال تولید گوشت مرغ را  به ۱۵ هزار تن در سال برسانیم و ۲۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد حدود ۳۳۰ هزار راس دام سبک و۲۱ هزار راس دام سنگین جود دارد افزود: از این میزان سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

حقگوی گفت: در شهرستان مهاباد ۷۴ واحد دامداری فعال است که در مجموع بیش از ۳۷ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و فرآورده‌های دامی در در آن تولید می‌شود.

بهسازی و نوسازی جایگاه‌های دام روستایی،تامین نهادهای دام و طیور و  جوجه و افزایش پوشش  بیمه ای  واحدهای تولیدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • المپیک با طعم سبزیجات
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)