Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکو تایمز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخانی تصریح کرد: آمریکا پس از خروج از افغانستان قصد مستقر کردن نیروهای خود در آسیای میانه را دارد؛ اما ما نمی خواهیم نظامیان این کشور را در این منطقه ببینیم.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مسکو توافقی با این کشورها امضاء کرده که بر اساس آن استقرار نظامیان خارجی در قلمروی یک کشور عضو باید مورد تایید همه اعضای سازمان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تأکید کرد: هدف اعلامی استقرار نظامیان آمریکایی قرار دادن افغانستان در معرض پایش و بمباران این کشور در صورت ضرورت است، اما این اقدام آنها به منظور هدف قرار دادن کشورهای آسیای میانه است.

این در حالیست که لاوروف پیشتر نیز در سخنانی گفته بود: آمریکا تلاش می‌کند حضور خود در منطقه آسیای میانه را تضمین و نفوذ خود در این کشورها را حفظ کند. و با استفاده از آن در صورت لزوم به افغانستان حمله کند. ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در آسیای میانه پاسخگوی منافع امنیتی منطقه نخواهد بود. استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی ( CSTO) نیاز به موافقت این سازمان دارد.

کد خبر 5289322

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف ایالات متحده امریکا آسیای میانه طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی روسیه لبنان طالبان افغانستان جو بایدن فرودگاه کابل ایران تحولات افغانستان ترکیه انگلیس آسیای میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه