Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی مرآتی دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این جشنواره گفت: فراخوان ما تا بیستم شهریور ماه ادامه دارد و قرار شده هنرمندان موسیقی نواحی از طریق سایت بامک ثبت نام کنند. گروه‌ها در قالب سه نفره است و باید تک تک اعضا را ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت انتخاب ما از هفت نفر نخبه موسیقی اقوام انتخاب شده تا بتوانیم در جشنواره که از ۲۹ مهر تا دوم آبان ماه است، برترین‌ها را انتخاب کنیم.

وی درباره تأثیر جشنواره موسیقی نواحی بر رشد موسیقی اقوام در کشور توضیح داد: اجرا باعث تجلی و ظهور هنرمند می‌شود. جشنواره موسیقی اقوام مانند سال‌های قبل رقابتی نیست، اما قرار است قابلیت، خلاقیت و آفرینش‌های موسیقی اقوام بررسی شود. موضوع امسال ما بدین گونه است که همه گونه‌های سازی و آوازی بتوانند شرکت کنند و برایمان حفظ هویت و اصالت موسیقی اقوام مهم است و اینکه بتوانیم خلاقیت‌ها را رصد کنیم. اجرا و برگزاری جشنواره می‌تواند ویژگی‌ها و تعالی موسیقی اقوام را به دنیا نشان دهد. از پارسال که جشنواره به واسطه کرونا به صورت آنلاین شد، امکان پخش جهانی هم به وجود آمد و بعضی اجرا‌ها تا پانزده هزار نفر بیننده داشت.

دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درباره انتقادها از جشنواره پارسال گفت: راستش وضعیت سیزدهمین دوره به دلیل کرونا پیچیده بود، از پارسال تا امسال جشنواره‌ها روی سیستم آنلاین مسلط‌تر هستند. پارسال هیأت انتخاب موزیسین‌هایی را انتخاب کرد، اما نگران بودند که جشنواره بدون مخاطب چگونه برگزار خواهد شد.

مرآتی درباره ژانر‌های موسیقی نواحی هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در سال‌های پیشین یک گونه موسیقی را در اقوام انتخاب می‌کردند که امکان مشترک بودن آن در بقیه اقوام وجود داشت. البته خود این انتخاب محاسن و معایب‌ خاص خود را داشت و برای شرکت کنندگان محدودیت ایجاد می‌کرد؛ مثلا ً پارسال دو بیتی خوانی بود و ژانر‌های خلاق دیگر امکان شرکت نداشتند؛ اما امسال تنوع چه در گونه‌های سازی و چه آوازی مختلف همه اقوام ایرانی امکان حضور هست.

وی در پایان افزود: ملاک و معیار ما برای انتخاب، خلاقیت‌های اجرایی است که گروه داوران آن را انتخاب می‌کند و امسال در محدودیت اجرا می‌توانیم از میان ویدئو‌های ارسالی برگزیدگانی نیز در سایت جشنواره معرفی کنیم.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۲۹ مهر ماه تا دوم آبان ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود. چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در ۲ بخش اجرای صحنه‌ای و مقالات پژوهشی برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار هم تا ۲۰ شهریورماه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی ایرانی موسیقی اقوام جشنواره موسیقی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی موسیقی اقوام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی

شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهره‌های شناخته شده در تولیدات تصویری می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری  آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده می‌شوند و طبیعتا همه آهنگ‌ها به همین دلیل شبیه هم می‌شود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق می‌افتد که ما به جای اینکه صداها و حرف‌های جدید و موسیقی و تنظیم و سبک‌های مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی می‌کند قطعاتی شبیه به قطعه‌ای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم  رعایت نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم صداها در استودیوها به واسطه نرم‌افزارها دستکاری می‌شود و برخی از خواننده‌ها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرف‌گرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.

صیقلانی درباره حضور خواننده‌ها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگی‌اش لطمه نمی‌زند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم می‌شود. به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع در سال گذشته می‌توان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم  و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیات انتخاب «اولین جشنواره خیمه شب بازی» معرفی شدند
  • حمایت ستاد ملی جمعیت از آثار هنرمندان با موضوع جمعیت
  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد