Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رسانه های آلمان از مسمومیت دست کم ۷ نفر در دانشگاه فنی شهر دارمشتات واقع در جنوب غرب این کشور با یک مایع سمی خبر دادند. نشریه فرانکفورتر روندشاو در این ارتباط نوشت: در حالی که ۶ نفر از این افراد علائمی مانند ضعف و بی حالی داشته و به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، حال یک نفر از آنها که یک دانشجوی ۳۰ ساله است بسیار وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش پلیس آلمان مسمومیت این افراد بر اثر نوشیدن شیرپاکتی آلوده به نوعی سم رخ داده است. پلیس همچنین از شناسایی نوع این سم خبر می دهد.

دادستان دارمشتات اعلام کرد چند کارتن شیر و ظرف آب در آشپزخانه با یک ماده سمی آلوده شده است. پلیس در حال بررسی این پرونده با موضوع «اقدام برای قتل» و بازجویی از زیادی از شاهدان این سوء قصد احتمالی است.

نیروهای آتش نشانی دارمشتات نیز برای پشتیبانی از عملیات پلیس در محل مستقر شده و نمونه های کشف شده را به مقر آتش نشانی در فرانکفورت، مرکز ایالت هسن منتقل کرده اند. یک واحد تجزیه و تحلیل در آنجا موجود است که قادر به ارائه اطلاعات اولیه در مورد محتوای این مایعات است.

کارشناسان می گویند مسمومیت غذایی در اثر خوردن غذای فاسد نیز رخ می دهد و امکان دارد این مسمومیت گروهی در دانشگاه ناشی از سموم موجود در غذا یا عوامل بیماری زا مانند سالمونلا باشند. مسمومیت غذایی علائمی مانند تهوع، درد شکمی، اسهال، تب و سرگیجه به سرعت بروز می کند و معمولاً پس از چند روز بهبود می یابد که در این میان مصرف مایعات به میزان کافی مهم است. اما کودکان کوچک و سالمندان که ذخایر مایعات و نمک خون کمتری دارند، ممکن است به درمان سرپایی نیز احتیاج داشته باشند.

پیش از این نیز مسمومیت افراد در محل کار مشاهده شده است. بهار سال گذشته در منطقه ناوهایم ایالت هسن یک پرستار که با پختن یک نوع بیسکویت برای همکارانش، آنها را مسموم کرده بود، به سه سال زندان محکوم شد. دادگاه ایالتی تشخیص داد که این فرد از قرص های آرامبخش و خواب آور در پختن بیسکویت ها استفاده کرده بود.

در سال ۲۰۱۹ نیز مردی که در منطقه هولته-اشتوکنبروک ایالت نوردراین وستفالن به همکارانش ساندویچ مسموم خورانده بود، به حبس ابد محکوم شد.

به نوشته شبکه دویچه وله دانشگاه فنی دارمشتات از همه کارکنان و دانشجویان خود خواسته تا در چند روز آینده هیچ گونه نوشیدنی یا غذایی که در آشپزخانه یا اتاق‌های دانشگاه نگه داشته می‌شوند را مصرف نکنند.

«تانیا برول» رئیس این دانشگاه گفته است، از این عمل مجرمانه بهت‌زده شده است. او وعده داده در صورتی که حال مسموم‌شدگان مساعد شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آن‌ها تماس برقرار خواهد کرد.

همچنین «آنکلا دورن» وزیر علوم ایالت هسن آلمان اعلام کرد، به‌شدت تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته و اکنون باید این حادثه هر چه سریع‌تر توسط دانشگاه و تیم تحقیقات توضیح داده شود.

برچسب‌ها پلیس امنیت دانشجو آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت دانشجو آلمان پلیس امنیت دانشجو آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از پلیس پایتخت، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز دوشنبه در این خصوص افزود: چندی قبل زن جوانی هراسان به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و گفت، سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت و تلفن‌ همراهش خاموش شد؛ ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به‌ ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال درخواست کرده است.

بیشتر بخوانید: بازداشت عاملان ربودن زن جوان در شادآباد / آدم‌ربایی زباله‌گردهای غیرقانونی بخاطر یک موبایل

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به‌سمت بیمارستان رسول اکرم(ص) رفته بوده که در آنجا تلفن همراهش خاموش می‌شود.

وی افزود: تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مدار بسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که سه مرد جوان با یک خودروی پژو۴۰۵ ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ضرب‌وشتم وی اقدام به آدم‌ربایی کرده‌اند که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت که نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگر اقدامات فنی مشخص کرد خودروی پژو ۴۰۵ در محور خاش به زاهدان تردد کرده است.

وی گفت: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت، نیما قرار بود برای برطرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر به حساب آنها واریز کند اما این کار را نکرد و زمانی که آن سه مرد جوان از دریافت پول ناامید شدند، اقدام به آدم‌ربایی کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک‌قدمی بازداشت آنهاست گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هر کدام به‌ سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل با اتوبوس میان‌ شهری به تهران آمد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت یادآور شد: پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای دستگیری سه مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228884 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • رسمی؛ دارمشتات به بوندسلیگای 2 سقوط کرد
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ