Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزاره برگی مدعی شده که در رابطه با کره شمالی خواستار برقراری صلح و رفاه در شبه جزیره کره است.

به گزارش مشرق، در حالی که دولت آمریکا سالهاست کره شمالی را هدف تحریم‌های سنگین قرار داده است، وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ ترین ادعا مدعی شده که در رابطه با کره شمالی خواستار برقراری صلح و رفاه در شبه جزیره کره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «کره هرالد» وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزاره برگ در مورد روابط با  کره شمالی اعلام کرد که همکاری نزدیکی با متحدان و شرکای خود برای ایجاد صلح و امنیت بیشتر در منطقه دارد.

در این گزاره برگ آمریکا مدعی کمک به کره شمالی در مواقع قحطی و بلایای طبیعی در گذشته بوده و البته  تاکید کرده است که در حال حاضر هیچ کمکی به پیونگ یانگ نمی‌کند. در این گزاره برگ آمریکا به اعمال تحریم‌های سنگین بر مردم کره شمالی هیچ اشاره‌ای نکرده است.

در این گزاره برگ سایر اطلاعات مربوط به رویدادهای مهم از جمله نشست تاریخی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  و «کیم جونگ اون»   رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸، که اولین ملاقات بین سران دو کشور بود، حذف شده است.

 وزارت خارجه آمریکا در این گزاره برگ مدعی شده است ککه صلح و رفاه در شبه جزیره کره هدف نهایی ایالات متحده در رابطه با کره شمالی است.

علی رغم تاکید کره شمالی بر عدم گفت‌وگو با آمریکا تا تغییر رویکردهای این کشور و رفع تحریم‌ها، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دوشنبه گفت، ایالات متحده رویکرد خصمانه علیه پیونگ یانگ ندارد و آماده دیدار در هر زمان و مکانی با این کشوراست.

«سونگ کیم» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی که برای سفری چهار روزه وارد «سئول» پایتخت کره جنوبی شد، پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده قصد خصمانه ای نسبت به کره شمالی ندارد.»

سفیر کره شمالی در چین اخیرا گفت، تمرینات نظامی مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی نشانگر عملکرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است و آنها قطعاً بهای آن را خواهند پرداخت.

«ری ریونگ نام» سفیر کره شمالی در چین گفت که زمان برگزاری این رزمایش نشان داد که ایالات متحده قصد دارد از نیروهای خود برای مهار و نابودی کره شمالی استفاده کند و اقدام‌های آمریکا تهدیدی برای امنیت مردم کره شمالی است.

وی ادامه داد: «کره شمالی به صراحت اعلام کرده  که با آمریکا بر اساس اصل سخت‌گیر بودن در پاسخ به سختگیری، مهربان بودن در پاسخ به مهربانی برخورد خواهد کرد. تا زمانی که تهدید نظامی آمریکا علیه کره شمالی وجود داشته باشد، هیچکس نمی تواند انتظار صلح و امنیت شبه جزیره را داشته باشد و برای مقابله با تهدید آمریکا، کره شمالی از حقوق مشروع برای دفاع از حاکمیت ملی، قلمرو و مردم خود برخوردار است.»

ری تاکید کرد، از آنجایی که سیاست آمریکا در قبال کره شمالی تغییر نکرده است، پیونگ یانگ  نیز ساکت نخواهد نشست و تهدیدهای مختلف ایالات متحده را زیر نظر خواهد داشت و بازدارندگی خود را برای از بین بردن تهدید فزاینده نظامی از سوی آمریکا تقویت خواهد کرد

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده آمریکا دولت آمریکا کره شمالی کره جنوبی دونالد ترامپ وزارت خارجه آمریکا گزاره برگ شبه جزیره کره کره شمالی ایالات متحده کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی، یک مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای هویتش با این رسانه گفت‌وگو کرد، مدعی شد که آمریکا به دلیل آنچه هراس و نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل به رفح خوانده، از ارسال یک بسته تسلیحاتی بزرگ به تل‌آویو خودداری کرده است!

به ادعای این مقام، بسته تسلیحاتی مذکور ۱۸۰۰ بمب‌ ۲۰۰۰ هزار پوندی(۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۷ کیلوگرمی را شامل می‌شد.

این ادعا پس از آن مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی از ورود تانک‌های این رژیم به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه و به دست گرفتن کنترل این شهر حیاتی هم‌‍مرز با مصر خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز با اشاره به مخالفت کابینه‌اش با توافق آتش‌بس، گفت که به نیروهای ارتش صهیونیستی دستور ورود و حمله به رفح را داده است. اندکی بعد، حماس و اسرائیل از درگیری بین طرفین در شرق رفح خبر دادند؛ منطقه‌ای که آخرین پناهگاه برای حدود ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی است.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که دولت این کشور ماه گذشته به‌دلیل «نگرانی درباره رفح» شروع به بازنگری در محموله‌های تسلیحاتی ارسالی به اسرائیل کرد. اسرائیل نه تنها هنوز به نگرانی‌های آمریکا درباره عملیات نظامی گسترده در رفح واکنشی نداشته بلکه هشدار رهبران سراسر جهان را نیز درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در این منطقه مرزی، نادیده گرفته است.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که یک منبع صهیونیستی روز یکشنبه گفت که تل‌آویو از هرگونه تصمیم آمریکا مبنی بر متوقف کردن ارسال محموله مهمات به اسرائیل «بی‌اطلاع» است.

واشنگتن در بحبوحه جنگ ویرانگر غزه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به‌راه انداخته و تاکنون به شهادت حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر منجر شده، همواره برای تل‌آویو کمک تسلیحاتی و حمایت دپیلماتیک فراهم آورده است.

کد خبر 6100354

دیگر خبرها

  • ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
  • کره شمالی و قوانین عجیب و غریب!
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • آنروا خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • آنروا خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای