Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@06:32:05 GMT

یک بازار قدیمی ببینید + عکس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۶۰۳۵

بازار قدیم در همه شهرها وجود دارد. مردم بازار قدیم را دوست دارند. بازار قدیم حس خوبی به انسان منتقل می کند.

میلاد حمادی

بازار قدیمی دزفول از جاذبه های دیدنی این شهر است بنای این بازار یکی از پرقدمت‌ترین سازه‌های تاریخی دزفول است که در محله قلعه واقع شده است این بازار که با نام بازار کهنه دزفول نیز شناخته می‌شود، مرکز اصلی تجارت در شهر بوده و از چهار راسته اصلی و موازی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصناف مختلفی همچون آهنگران، بزازان، خراطان، زرگران، و خرده فروشان در این چهار راسته فعال هستند.این بازار با معماری خاص خود و نوع مشاغل فعال در آن، هنوز حال‌وهوای تجارت‌های قدیم را حفظ کرده است

به اشتراک بگذارید:

 

https://tn.ai/2549634

                 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تجارت معماری تجارت معماری بازار قدیم دزفول بازار قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه‌شنبه بیان کرد: فرد مصدوم به درمانگاه شهدای سردشت دزفول منتقل و از آنجا نیز توسط آمبولانس مستقر در درمانگاه، به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ضمن اشاره به وضعیت جسمی بیمار این مرد ۶۰ ساله افزود: فرد مصدوم با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول به تشریح نکات آموزشی در زمان مقابله با خرس پرداخت و افزود: حفظ خونسردی و آرامش در صورت مواجهه با خرس، پرهیز از حرکات ناگهانی، اجتناب از حرکت‌هایی که موجب تحریک حیوان به حمله می‌شود از جمله مواردی است که در مواجهه با خرس باید رعایت کرد.

وی اضافه کرد: عشایر حاضر در مناطق پرخطر این شهرستان باید ضمن اخذ مجوز حمل ابزارهای دفاعی مانند اسپری دور کننده حیوانات درنده از دستگاه‌های متولی، از وسایل دفاعی مانند اسپری فلفل یا سلاح‌های غیرکشنده و مجوزدار برای دفاع خود در صورت مواجهه با حیوانات وحشی استفاده کنند.

معماری تاکید کرد: در صورت مواجهه با خرس بهتر است افراد به جای مبارزه با حیوان، ضمن حفظ آرامش بدون حرکت تا دور شدن خرس در محل باقی بمانند.

به گزارش ایرنا، مناطق کوهستانی بخش سردشت و شهیون دزفول به دلیل وجود جنگل‌های متراکم زیستگاه حیوانات وحشی گونه‌های مختلف است و این موجب شده تا چند مورد حمله حیوانات وحشی به اهالی و احشام این منطقه طی سال‌های گذشته ثبت شود.

دیگر خبرها

  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • (تصاویر) بازنمایی اصفهان قدیم
  • بازنمایی اصفهان قدیم (عکس)
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد