Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی پیشنهادی خود در صحن مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهدای مجلس و شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رجایی و باهنر گفت: برای همه خدمتگزاران کل کشور و ملت آرزوی توفیق دارم.

رئیس جمهوری گفت: این روزها پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشور مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و همه ما باید از حرکت مجاهدانه کادر درمانی کشور و خدمتگزاران برای این صیانت متشکر باشیم و امیدوارم خداوند شهدای سلامت را غریق رحمت واسعه خود قرار دهد و همه آنها را در سفره وجود مقدس امام رضا علیه السلام مهمان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دولت مردمی با قدردانی از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های مختلف،  هیئت رئیسه و رئیس مجلس بابت صرف وقت دو هفته‌ای برای وزیران پیشنهادی در کمیسیون ها و در صحن علنی، تصریح کرد: در آیین نامه تصریحی وجود ندارد وزیران پیشنهادی در کمیسیون ها بررسی شوند و شما وقت و همت گذاشته اید و این کار بسیار خوبی بود که بررسی وزیران پیشنهادی انجام شد.

وی این کار را جلوه ای از مردم سالاری دینی توصیف کرد که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و با حساسیت صلاحیت کاندیداها را بررسی می کنند و بیان این حساسیت‌ها هم برای وزیران که مجلس به آنان رای اعتماد خواهد داد و هم برای عموم مردم بسیار خوب است چون مردم می دانند حساسیت وکلای شان به مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اداره کشور چیست و بیان این حساسیت‌ها و تبیین آن برای مردم و مسئولان کار مفید و جلوه‌ای از همان مردم سالاری دینی است.

 رئیس دولت سیزدهم با اشاره به مسئله معرفی اعضای کابینه اظهار کرد:  فرایند معرفی وزیران پیشنهادی و مجلس در آغاز بررسی صلاحیت ها در جلسه گذشته به نحوی بیان کردم. برخی نکات مطرح شد دوباره اشاره‌ای می‌کنم که معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی بر اساس شاخص هایی بود که نسبت به آن شاخص ها در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم.

وی افزود: همکاران را بر اساس این شاخص‌ها معرفی و انتخاب می‌کنم و تلاش شد همین شاخص‌های کارآمدی، تخصص، مردم داری، فسادستیزی و صداقت با مردم باشد که محور همه آنها مسئله کارآمدی است.

وی ادامه داد: بررسی صلاحیت علمی و عملی همه وزیران پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است و در این فرآیند بررسی شده هم صلاحیت علمی و هم صلاحیت عملی و اجرایی افراد معرفی شده را در نظر داشتیم.

رییسی گفت: اسم دو وزیر پیشنهادی اطلاعات و دفاع در سایت اعلام شده که توسط بسیاری از نخبگان و مردم و کادر های فعال در سازمانهای اداری استقبال شده، نبود  دو وزیر اسمشان نبود چون امنیتی بود. با نیروهای مسلح درباره وزارت دفاع مشوررت کردم و با نخبگان و کارشناسان درباره وزارت اطلاعات بررسی شد.

وی اضافه کرد:  اما از ۱۷ وزیر پیشنهادی دیگر، نام برخی ۲۰ بار تا ۶۰ بار از ناحیه مردم در آن سایت تکرار شده بود که می توانند در مدیریت مورد استفاده در کابینه باشند و بقیه آنها در رده‌های مدیریتی بعدی از اطلاعات مردم استفاده می کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی وزیران پیشنهادی بررسی صلاحیت شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد

وزارت خارجه سوریه گزارش مضحک این کشور درباره حقوق بشر که اخیرا صادر شد را محکوم و تاکید کرد که آمریکا صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش مضحکی که اخیراً وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر صادر کرده بود اعلام کرد که ایالات متحده با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت حرف زدن درباره حقوق بشر و یا متهم کردن کشورها در این زمینه را ندارد و باید به نقض قوانین بین‌المللی پایان داده و مداخلات خود در امور سایر کشورها را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه به این منظور آمده است که وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارشی را منتشر کرد که مملو از اطلاعات گمراه کننده درباره حقوق بشر بود . در چهارچوب تلاشی از سوی دولت‌های متوالی آمریکا جهت معرفی خود به عنوان حافظ حقوق بشر در سراسر جهان و سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشور در نقض حقوق بشر قرار داشت که آخرین مورد آن کمپین‌های سرکوب خشونت آمیز علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاست، در حالی که این دانشگاهیان خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت این را ندارد که دیگر کشورها را متهم کند و یا به آنها درس بدهد؛ زیرا تاریخ ایالات متحده پر از وحشتناک‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است که از نابودی مردمان بومی در قاره آمریکا شروع شد و سپس به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوعه در هیروشیما و ناکازاکی و کشتار بسیاری از ملت‌ها و غارت ثروت‌های آنها رسید.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که مردم سوریه در نتیجه سیاست‌های متجاوزانه دولت‌های متوالی آمریکا از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی، تجاوز به خاک سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه و غارت ثروت‌های ملی این کشور آسیب زیادی دیده‌اند و هنوز هم از آنها رنج می‌برند. علاوه بر آن آمریکا با تحمیل محاصره ناعادلانه یکجانبه درحال مجازات جمعی مردم سوریه و دیگر ملت‌های مورد هدف است که نقض آشکار حقوق بشر از جمله حق زندگی محسوب می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا باید از سیاست‌های مخرب خود عقب نشینی کرده و به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از استانداردهای دوگانه و سیاسی کردن مسائل حقوق بشری پایان داده و از مداخله در امور سایر کشورها و بی‌ثبات کردن آنها دست بردارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه