Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:30:56 GMT

چگونه بوی بد حوله را از بین ببریم؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۶۴۸۸

چگونه بوی بد حوله را از بین ببریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، حوله‌های حمام پس از چند بار استفاده، بوی رطوبت می‌گیرد. اما معمولا همه ما عادت داریم حوله حمام را دیر به دیر بشوییم، زیرا فکر می‌کنیم چون از حمام آمده‌ایم و بدنمان تمیز است نیاز به شست وشوی حوله حمام نیست. بسیاری از باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و حتی عفونت و التهاب می‌تواند به وسیله همین حوله‌ها منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما در هر ۲ تا ۳ سانتیمتر از پوستتان حدود ۱۹ میلیون سلول و ۶۵۰ غده عرق دارید. حدود ۲۰ لایه اول پوست سلول‌های مرده است که بعضی از آن‌ها با استحمام کنده می‌شود، اما بقیه آن هنگام خشک کردن جدا می‌شود و به حوله می‌چسبد. در ادامه به نقل از وبسایت خراسان با راه‌های از بردن بوی نامطبوع حوله‌ها آشنا می‌شویم.

چند ترفند برای از بین بردن بوی بد ماهی در آشپزخانه حوله حمام‌تان را دو روز در هفته بشویید

بهترین راه برای نظافت حوله‌ها این است که بعد از هر استحمام آن را خشک کنید و در محیط مرطوب حمام قرار ندهید. استاندارد شستن حوله‌های حمام معمولاً بعد از هر سه بار استفاده است که با فرض استحمام هر روزه، باید حوله حمام‌تان را دو روز در هفته بشویید.

حوله‌ها به دلیل تماس با پوست و رطوبت، معمولاً مکان مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌هاست.

حوله‌ها را در سبد لباس‌های شستنی نیندازید

 اگر زمان شستن حوله‌هاست، این کار را انجام دهید. انداختن آن‌ها در سبد لباس‌شویی و چندین روز انتظار برای شستن آن‌ها می‌تواند بوی بد را بدتر کند.

استفاده متناسب از شوینده‌ها

برای از بین بردن بوی رطوبت حوله‌ها استفاده از مواد شوینده یا صابون مایع در حد متوسط مناسب است. اگرچه این محصولات تمیز کردن و ضدعفونی کردن حوله‌ها را تسهیل می‌کنند، اما در صورت استفاده بیش از حد، پارچه‌ها را خراب می‌کنند.

استفاده از مواد خانگی

► جوش شیرین کپک را از بین می‌برد، باکتری‌ها را حذف و پارچه‌ها را از آلودگی پاک می‌کند.
نحوه استفاده: ابتدا یک فنجان جوش شیرین را در یک سطل آب داغ بریزید. سپس، حوله را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید. بعد از این مدت، طبق معمول حوله را بشویید و بگذارید تا خشک شود. اگر حوله دارای لکه‌های مقاومی است، جوش شیرین را مستقیم روی آن بریزید و خوب به هم بمالید.

► سرکه سفید: این ماده توانایی خنثی‌سازی بوها را دارد. علاوه بر این، همان‌طور که با مطالعه عملکردهای سرکه، که در مجله علوم غذایی منتشر شده است، مشخص شده است، در مبارزه با قارچ‌ها و باکتری‌ها مفید است.

کد خبر 584153 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن لباس و پوشاک مهارت‌های زندگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لباس و پوشاک مهارت های زندگی حوله حمام باکتری ها حوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند

یک متخصص باکتری‌شناس از بروسلوز به عنوان بیماری نام برد که همه افراد را در هر سن و هر جنسی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سجاد یعقوبی در گفتگو با خبرنگاران افزود: بروسلوز یک نوع بیماری باکتریایی است که توسط گونه‌های مختلف بروسلا ایجاد می‌شود و عمدتاً گاو، خوک، بز، گوسفند و سگ را مبتلا می‌کند.

وی اظهار کرد: انسان‌ها از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده، خوردن یا نوشیدن محصولات حیوانی آلوده یا استنشاق عوامل موجود در هوا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این متخصص باکتری‌شناس بیان کرد: بیماری بروسلوز معمولاً علائمی شبیه آنفلوآنزا از جمله تب، ضعف و کاهش وزن ایجاد می‌کند، اما ممکن است در اشکال غیر معمول و با علائم خفیف ظاهر شود که منجر به عدم تشخیص این بیماری شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد ابتلا، ناشی از مصرف شیر یا پنیر غیر پاستوریزه از بز یا گوسفند آلوده است، در خصوص اینکه چه کسانی در معرض خطر هستند؟ گفت: تحقیقات نشان داده این بیماری افراد در هر سن و هر جنسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یعقوبی بیان کرد: بیماری بروسلوز یک خطر شغلی برای افرادی که در بخش دامداری کار می‌کنند یا افرادی که با خون، جفت، جنین و ترشحات رحمی حیوانات در تماس هستند، محسوب می‌شود.

وی خطر ابتلا به این بیماری را در این افراد افزایشی دانست و تصریح کرد: در جمعیت عمومی، بیشتر موارد ناشی از مصرف شیر خام یا مشتقات آن مانند پنیر تازه است. بیشتر این موارد از محصولات گوسفند و بز است.

این متخصص باکتری‌شناس با اشاره به اینکه این روش انتقال در درجه اول کشاورزان، قصابان، شکارچیان، دامپزشکان و پرسنل آزمایشگاهی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در خصوص راه‌های پیشگیری و کنترل گفت: پیشگیری از بیماری بروسلوز بر اساس مراقبت و پیشگیری از عوامل خطر است.

وی با بیان اینکه مؤثرترین راهبرد پیشگیری از بین بردن عفونت در حیوانات است، به واکسیناسیون گاو، بز و گوسفند در مناطقی با میزان شیوع بالا توصیه کرد و گفت: در مناطقی که ریشه‌کنی در حیوانات از طریق واکسیناسیون یا حذف حیوانات آلوده امکان‌پذیر نباشد، پیشگیری از عفونت انسان، اساساً مبتنی بر افزایش آگاهی، اقدامات ایمنی غذایی، بهداشت شغلی و ایمنی آزمایشگاهی است.

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • آلوس: می‌توانستیم استقلال را ببریم
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)