Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  فارس، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران خواستار تعیین تکلیف 200 کامیون موز وارداتی که دارای کد رهگیری بانکی و ثبت سفارش هستند، شد.

وی در نامه‌ای به امید گیلان پور معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: پیرو نامه شماره ٥٦٥٢٤٥ مورخ ٣١/٤/١٤٠٠ تصویر پیوست و بازگشت به نامه شماره ٢٣٥٢٨ مورخ ٩/٥/١٤٠٠ در خصوص ترخیص محموله های موز وارداتی دارای ثبت سفارش و کد رهگیری بانک ، به پیوست تصویر نامه شماره ٦٩٣٦٦٩ مورخ ٢/٦/١٤٠٠ گمرک بازرگان با موضوع درخواست تعدادی از وارد کنندگان موز به شرح مندرج در متن نامه بازگشتی با استناد به مفاد نامه صدرالذکر و بدون برخورداری از تسهیلات مندرج در بند ٥ مندرجات ذیل یادداشت فصل ٨ کتاب مقررات صادرات و واردات ، جهت استحضار ایفاد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر به اینکه حسب مفاد نامه ارسالی، درخصوص انجام تشریفات ترخیص محموله موز وارده بصورت موردی و در صورت تأئید ثبت سفارش از سوی وزارت صمت، پرداخت مبلغ ارزی محموله و دریافت کد رهگیری بانک صرفاً به جهت ورود کالای فسادپذیر به گمرکات در شرایط اضطرار اعلام نظر گردیده است لذا در صورت عدم تسری موضوع به سایر موارد، با در نظر گرفتن شرایط جوی، احتمال فساد کالا وجود دارد که براین اساس خواهشمند است دستور فرمائید درخصوص ترخیص محموله های موز وارده با شرایط مشابه بررسی و اعلام نظرنمایند.

با عنایت به اینکه درحال حاضر نزدیک به ٢٠٠ کامیون میوۀ موز به گمرکات کشور رسیده و این محموله ها دارای ثبت سفارش معتبر، مجوز قرنطینۀ نباتی و کد رهگیری بانک می باشند و صاحبان کالا با اعلام اینکه این محموله ها در معرض فساد می باشند قصد دارند بدون اعمال تخفیف در سود بازرگانی، با پرداخت حقوق ورودی با مأخذ ٢٠ %نسبت به ترخیص فوری کالا اقدام نمایند دستور تسریع در اعلام پاسخ موجب امتنان است.

مزید استحضار همانگونه که قبلاً نیز اعلام گردیده است با توجه به ارائه کلیۀ مجوزهای قانونی و مقرراتی و کد رهگیری بانک و ایجاد حقوق مکتسبه برای صاحبان کالا به نظر می رسد عدم ترخیص این محموله ها وجاهت قانونی نداشته باشد و باید برای محموله های حمل نشده تصمیم کلی و ریشه ای اتخاذ گردد. 

به گزارش فارس، واردات موز با ماخذ پایین‌تر در قبال صادرات سیب انجام می‌شود اما از آنجایی که صاحبان این کالاها صادراتی سیب نداشته‌اند، جلوی واردات آن گرفته شده، حال آنکه ثبت سفارش قانونی و تامین ارز از سوی بانک مرکزی صورت گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی موز موز وارداتی گمرک محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی کد رهگیری بانک ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال