Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طرح اقدام ملی مسکن به عنوان تنها طرح آغاز شده مسکن در طول 8 سال گذشته با هدف ساخت 530 هزار واحد مسکونی در طول 2 سال شروع به کار کرد و به استناد اظهارات متولیان این طرح مقرر بود تا انتهای سال 99، این پروژه به اتمام برسد.

در همین رابطه با گذشته 3 سال از آغاز این پروژه تا انتهای مرداد ماه سال 1400، تنها 1 هزار 50 پروژه در قالب ساخت 56 هزار 341 واحد مسکونی برای تامین مالی به بانک عامل معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*قرارداد تامین مالی 2.7 درصد واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی منعقد شد

این پروژه‌ها در قالب اداره کل راه و شهرسازی، شهرهای جدید، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد معرفی کننده به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

بر اساس آمار بدست آماده از مجموع 56 هزار 341 پروژه معرفی شده به بانک عامل، تنها 14 هزار و 312 واحد مسکونی موفق به عقد قرارداد با بانک شده‌اند که معادل  2.7 درصد از واحدهای وعده داده شده است.

*فرآیند ساخت 255 پروژه از طرح اقدام ملی آغاز شده است

نکته قابل توجه در طرح اقدام ملی آن است که انعقاد قرارداد با بانک عامل به منظور تزریق تسهیلات به معنای شروع ساخت واحد مسکونی است.

بر این اساس از مجموع 14 هزار 312 واحد مسکونی در قالب 352 پروژه که در طرح اقدام ملی با بانک قرار داد امضا کردند تنها 255 پروژه فرآیند ساخت خود را آغاز کرده و سهم الشرکه پرداختی را از بانک دریافت کرده‌اند.

به گزارش فارس از 8.6 هزار میلیارد تومان آورد اولیه مردم تا 31 مردادماه 1400 تنها 2.2 هزار میلیارد تومان متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح اقدام ملی به واحدهای مسکونی در حال ساخت تزریق شده و 6.4 هزار میلیارد تومان از منابع مردم نزد بانک عامل قرار داشته و به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی به پروژه‌ها تزریق نشده است.

آمار ساخت و ساز آغاز شده در طرح اقدام در حالی 2.7 درصد از کل پروژه‌های وعده داده شده را شامل می‌شود که مقرر بود، 6 ماه پیش در انتهای سال 1399 طرح اقدام ملی مسکن به پایان برسد.

با وجود روند ساخت و ساز کند در طرح اقدام ملی بخشی از واحدهای مسکونی به اسم این طرح تاکنون افتتاح شده که بر اساس مستندات بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها واحدهای مسکن مهری است که در قالب طرح اقدام ملی به مردم تحویل می‌شود.

پربیننده ترین برنامه افزایش قراردادهای اجاره به ۳ تا ۵ سال خرید متری مسکن؛ چگونه یک متر خانه بخریم؟ احداث ۴۰شهرک جدید در ۱۴استان کشور بخش خصوصی ۳۲۷هزار میلیارد تومان در مسکن سرمایه گذاری کرد / لزوم افزایش ۱۵۰درصدی تولید مسکن خرید یک واگن قطار مترو چقدر تمام می‌ شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن ملی هزار میلیارد تومان طرح اقدام ملی طرح اقدام واحد مسکونی بانک عامل آغاز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است