Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:19:51 GMT

آمار کرونا همچنان در جنوب کرمان بالاست

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۶۹۴۱

آمار کرونا همچنان در جنوب کرمان بالاست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه گفت: متاسفانه همچنان آمار کرونا در جنوب کرمان بالاست و در حال حاضر ۵۹۳ بیمار کرونایی داریم که ۳۴۶ تا بستری هستند و ۲۴۷ بیمار هم به صورت سرپایی درمان می شوند.

او افزود: از ابتدای شیوع بیماری، حدود ۲۱ هزار موارد مثبت کرونا داشته ایم که از این تعداد، حدود شش هزار مورد مربوط به قبل از امسال بوده و مابقی مربوط به امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکارم تصریح کرد: یک پیک بسیار سنگین و طاقت‌فرسا در جنوب کرمان اتفاق افتاد؛ اما همکاران تلاش کردند و با افزودن حدود ۲۰۰ تخت توانستیم، این پیک را مدیریت کنیم.

او با بیان اینکه در درمان بیماران و تجهیزاتی مانند اکسیژن خوشبختانه مشکل نداریم؛ اما ضروریست مردم همکاری لازم را با مدافعان سلامت برای کنترل بیماری داشته باشند، بیان کرد: موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا در جنوب کرمان تاکنون حدود ۵۵۰ مورد بوده که حدود ۲۷۰ مورد مربوط به قبل از سال و مابقی حدود ۶۰ درصد مربوط به امسال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: میزان درگیری نسبت به جمعیت، نرم بدی نیست؛ اما یک مورد مرگ هم مهم است و نباید اتفاق بیفتد که متاسفانه در حال رخ دادن است.

مکارم افزود: هفته گذشته یک شیب ملایم نزولی در موارد بستری و سرپایی را داشتیم، هرچند که برخی روز‌ها بالا و پایین شد، در هر صورت، تعداد بیماران سرپایی و مراجعان به نسبت کمتر شده‌اند؛ اما با توجه به اینکه بستر‌ی هایی از قبل در آی‌سی‌یو و مراکز درمانی داشتیم؛ لذا همچنان موارد مرگ بالا بوده است و طی دو روز گذشته، آمار قابل توجهی را نسبت به مرگ این بیماران داشته‌ایم.

او با اعلام اینکه تقریباً تمام امکانات دانشگاه برای مقابله با کرونا بسیج است، تصریح کرد: ۹ بخش بستری در بیمارستان امام جیرفت داریم و تقریباً تمام ظرفیت‌های بیمارستان‌های کوچک منطقه هم به بیماران کرونا اختصاص داده شده و فقط موارد اورژانسی پذیرش می‌شود و بقیه موارد در ارتباط با کرونا است.

مکارم بیان کرد: در بخش واکسیناسیون هم از ابتدا با تمام امکانات به میدان آمده ایم؛ اما در حال حاضر به دلیل کمبود واکسن آمار واکسیناسیون روزانه کاهش یافته است، هرچند که ظرفیت حداقل تزریق روزانه ۱۲ هزار دوز را داریم و امیدواریم کمبود‌ها برطرف شود و بتوانیم واکسیناسیون را جلو ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا تا امروز در منطقه به بیش از ۲۴ درصد در نوبت اول و ۷ درصد در نوبت دوم رسیده است که این نشان می‌دهد در مقایسه با ماه قبل پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

مکارم افزود: مجموعاً بیش از ۱۷۱هزار دوز واکسن در حوزه دانشگاه تزریق شده که ۱۳۲ هزار دوز مربوط به نوبت اول است.

او تصریح کرد: همچنین ۷۰۰ مادر باردار هم طی هفته اخیر واکسینه شده اند.

مکارم از آمادگی برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد، به زودی بتوانند جمعیت هدف را واکسینه کنند.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز