Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در توکیو در حاشیه رونمایی از تابلو فرش پارالمپیک در سفارت ژاپن اظهار داشت: ماموریت‌هایی که برای ارائه خدمات، تسهیلات و ارائه حمایت از هیئت‌ها و ماموریت‌هایی که از داخل کشور اعزام می‌شوند در مورد خاص المپیک به دلیل بازتاب و اهمیت جهانی این رویداد از سال ۹۸ طبق هماهنگی‌هایی با کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم در جهت ارائه خدماتی که برای ارتباطاتشان با کمیته اجرایی نیاز دارند و هم اینکه در کنار آن بتوانیم برنامه‌هایی را در کنار المپیک و پارالمپیک برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ارائه کنیم که در اولویت برنامه‌های سفارت بوده است.

او افزود: قبل از المپیک برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده بود و در سطح گسترده‌ای در داخل شهر با همکاری شهرداری توکیو و کمیته اجرایی صورت گرفت، متاسفانه با شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها و شرایط اضطراری در توکیو لغو شد. نهایتا در دوره المپیک توانستیم یک نمایشگاهی را با معرفی آثار باستانی، طبیعی و مستند‌های ایران به مدت ۱۵ روز برگزار کنیم. رونمایی از تابلو فرش ویژه در سفارت داشتیم و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی را برای مخاطبان ایرانی و ژاپنی به دو زبان ایجاد کردیم.

سفیر ایران در ژاپن خاطر نشان کرد: آنچه که مورد نیاز کاروان در ارائه خدمات بود در اختیار‌شان گذاشتیم و در حال حاضر که کاروان پارالمپیک در توکیو هستند ارتباط نزدیکی با سرپرست کاروان داریم و امروز هم به مناسبت حضور کاروان ورزشی‌مان مجموعه تابلوفرش‌های ورزشی که یکی از ایرانیان مقیم در ژاپن طی سال‌های گذشته طراحی کرده و بافته، به نمایش گذاشته و به مدت ۵ روز علاقه‌مندان ایرانی و ژاپنی می‌توانند تماشا کنند و با بخشی از هنر فرش ایران که در عرصه ورزش تجلی کرده آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: نمایشگاه ایران زیبا هم علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی که حاکم بود و تبلیغات گسترده‌ای هم برای آن انجام نشد، اما در سطح دیپلماتیک، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به خوبی آمدند و بازدید کردند و دفترچه یادبودی داشتیم و نظرات‌شان را نوشتند. بعضی از آن‌ها علاقه‌مند شدند که زبان فارسی را یاد بگیرند و بعضی هم علاقه‌مند شدند که به ایران سفر کنند. در هر صورت این زمینه‌سازی‌ها کمک می‌کند که جامعه ژاپن، ایران را بهتر بشناسد و تعاملات بهتری ایجاد شود.

رحمانی موحد تصریح کرد: در ابتدا و روز‌های اول پارالمپیک به خاطر اینکه استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای برگزاری مسابقات داشت کاملا با تمام دوره‌های گذشته متفاوت بود و لذا ممکن است برخی از نابسامانی‌ها در ورود اولین کاروان‌مان دیدیم، اما به سرعت ژاپنی‌ها برطرف کردند و به خوبی سرویس دادند و بازی‌ها هم در محیط‌های امن برگزار شد و منتها بخشی از جامعه ژاپن موافق برگزاری مسابقات نبود به دلیل اینکه احساس می‌کنند این بازی‌ها به شیوع بیشتر ویروس کرونا کمک می‌کند، اما از طرف دولت ژاپن مدیریت خوبی شد و علی‌رغم اینکه در شهر وضعیت اضطراری حاکم است، اما در محیط‌های ورزشی و دهکده به خوبی کنترل کردند و المپیک برگزار شد و امروز هم که پارالمپیک شروع شده است به خوبی کنترل می‌کنند و بازی‌های ما هم از فردا شروع می‌شود. ان‌شا الله که ورزشکاران ما هم با مدال‌های رنگین و دست پر به کشورمان برگردند.

بیشتر بخوانید

رونمایی از تابلوفرش پارالمپیک و گشایش نمایشگاه فرش‌های ورزشی / مراسم رونمایی از تابلو فرش پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برگزار شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پارالمپیک ۲۰۲۰ برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک

کادر سرپرستی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک پاریس به دلیل قوانین برگزارکنندگان این دوره بازی‌ها نسبت به دوره گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت که متاثر از کاهش تعداد ورزشکاران است.

به گزارش مشرق، قوانینی که برگزارکنندگان بازی های المپیک برای تعیین تعداد اعضا و همراهان کاروان ورزش کشورهای شرکت کننده وضع کرده اند، نه تنها محدودیت هایی را برای اعزام مربیان ایجاد کرده است بلکه منجر به کوچک شدن کادر سرپرستی اعزامی به این بازی ها هم خواهد شد.

برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به هر کشور به نسبت تعداد سهمیه هایی که ورزشکارانش کسب می کنند، مجوز اعزام همراه می دهند. این همراهان شامل اعضای کادر فنی (سرمربی، مربی، سرپرست و ...) و همچنین اعضای کادر سرپرستی می شود.

پیش از این در گزارشی به چالش ورزش ایران در المپیک برای اعزام مربیان اشاره کرده بودیم و اینکه با توجه به سهمیه های کسب شده تا به امروز، ورزش ایران با چالش اعزام اعضای کادر فنی همراه می شود. این چالش اما گریبان مسوولان برای تعیین کادر سرپرستی را هم خواهد گرفت چرا که مجوز اعزام تعداد همراهانی که برگزارکنندگان بازی ها به ازای سهمیه های ورزشکاران تخصیص می دهند، شامل کادر سرپرستی هم می شود.

ورزش ایران تا به امروز در ۹ رشته صاحب ۳۲ سهمیه برای بازی های المپیک پاریس شده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تاکید دارد، تقریباً به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می شود. با این اوصاف مسوولان ورزش ایران فعلا مجاز به معرفی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر - غیر از ورزشکاران - برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

بنابراین نه تنها در تعیین اعضای کادر فنی هر یک از تیم ها و رشته های اعزامی محدودیت اعمال می شود بلکه کادر سرپرستی کاروان ایران نیز متاثر از این موضوع جمع و جورتر از همیشه خواهد شد.

برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ورزش ایران بود، ۱۱ نفر هم عضور کادر سرپرستی بودند و با حکم رسمی که از سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک گرفته بودند به توکیواعزام شدند اما به نظر می رسد با توجه به قوانین، ترکیب کادر سرپرستی اعزامی به پاریس به نصف دوره قبل یا کمتر از آن کاهش یابد.

شاید به همین دلیل باشد که تا به امروز و در فاصله حدود ۹۰ روز مانده به بازی های المپیک، هنوز اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران به صورت رسمی معرفی نشده اند. البته جلسات «ستاد آماده سازی کاروان اعزامی به المپیک» به صورت منظم و با حضور تمام افراد در حوزه های مختلف پشتیبانی، حراست، رسانه و ... در حال پیگیری است اما به جز مناف هاشمی که مهر ۱۴۰۱ حکم خود را به عنوان سرپرست کاروان گرفت، برای دیگر اعضا حکمی صادر نشده است.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو