Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رضایی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تأمین داروهای مورد نیاز به‌ویژه داروهای کرونایی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم.

وی اضافه کرد: داروهای کرونایی داروهای بیمارستانی هستند و با توجه به بدهی‌های سنگین بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی نتوانستند همه نیازهای مردم را تأمین کنند و به صورت دست و پا شکسته خریداری می‌شد و تشخیص داده شد که داروخانه‌ها این داروها را بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در این زمینه برای توزیع داروهای کرونایی، اولویت با داروخانه‌های شبانه‌روزی بود و سپس درخواست دادیم که داروخانه‌ها داروها را بیاورند.

وی تاکید کرد: به خاطر سود پایین این داروها و وجود مطالبات طولانی‌مدت، داروخانه‌ها این داروها را نیاوردند. از داروخانه‌ها بارها خواستیم که داروها را بیاورند ولی این کار را نکردند. ما این داروها را آوردیم و با کمک یکی از خیرین توانستیم نیازهای بیماران را تأمین کنیم.

رضایی اضافه کرد: داروی رمدسیور به اندازه کافی در استان داریم و هر داروخانه‌ای بتواند توزیع کند نیازهای آنها تأمین و در اختیارشان قرار می‌گیرد. دیگر داروهای کرونایی هم موجود است و مشکلی در تأمین آن نداریم.

کمبودی در استان نداریم

وی ادامه داد: سرم هم در استان موجود است و کمبودی در استان نداریم. به خاطر پیک بیماری طی یک ماه گذشته کمبود مقطعی ایجاد شد ولی اکنون مشکلی نداریم و داروخانه‌های منتخب برای تأمین آن مشکلی ندارند و از این هفته در داروخانه‌های مختلف توزیع می‌شود. سیاست این است که فعلاً توزیع سرم تحت کنترل باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد سوال یکی از خبرنگاران در مورد تخلفات داروخانه‌ها خاطرنشان کرد: تا حال گزارش مکتوبی در مورد گران‌فروشی داروخانه‌ها صورت نگرفته است و در صورتی که گزارشی دریافت شود برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تأمین داروهای مورد نیاز در داروخانه‌های استان، ادامه داد: پوشش کامل دارویی را در استان بوشهر داریم و کمبود داروخانه نداریم.

رضایی با اشاره فعالیت بیش از ۱۲۰ داروخانه در استان بوشهر افزود: افرادی که امتیاز لازم را در یک شهر داشته باشند می‌توانند داروخانه را ایجاد و راه اندازی کنند و به منظور تسهیل در کارهای مردم، تعداد داروخانه‌های بیشتری ایجاد خواهد شد.

پاسخ به شبهات

وی در مورد شائبه‌های مطرح‌شده در مورد نامه معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خودش برای دریافت دارو بیان کرد: کسانی که بخواهند داروهای خاص را دریافت و به مشتریان ارائه کنند باید درخواست خود را به معاون دارو و درمان ارائه کنند و ما هم این روال قانونی را طی کردیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: برای توزیع داروهای خاص نامه‌ای به همه داروخانه‌های شهر بوشهر زدیم و گفتیم هر یک داروخانه‌های شبانه روزی و غیر شبانه روزی که شرایط لازم را دارد و می‌خواهد، اعلام آمادگی کند.

وی تصریح کرد: به داروخانه‌ها اعلام کردیم و تک تک به صورت کتبی به داروخانه‌های استان نامه دادیم ولی کسی جواب نداد. رئیس دانشگاه پیشنهاد داد چون فضا و زیرساخت مناسب را دارید، داروخانه شما داروهای خاص را ارائه کند.

رضایی خاطرنشان کرد: فضای مناسب، نیروی متخصص و گرانی داروها از دلایل عمده عدم استقبال داروخانه‌های شهر از این موضوع بود و تصمیم بر این شد که این کار را خودمان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که این کار را بدون هیچ چشم‌داشتی در مورد مسائل مالی انجام دادم و هدف ما تأمین نیازهای مردم بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دستورالعمل جدید که ابلاغ شده است، یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برای داروخانه‌ها اعلام شده است و هیچ ممنوعیتی برای معاون غذا و دارو و معاونین وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دغدغه‌هایی داشتیم و برای اینکه شبهه‌ای هم ایجاد نشود، مکاتبات با سازمان غذا و دارو انجام شد و با موافقت سازمان ادامه کار دادیم. به خاطر زیرساخت و فضای مناسبی که داشتیم و هیچ مخالفتی صورت نگرفته است این کار را انجام دادیم. مستندات این موضوع موجود است ولی اطلاعات برعکس جلوه داده نشود.

رضایی ادامه داد: به خاطر عشق به مردم آمدم و دنبال مسائل مادی نیستم. اگر در داروخانه خودم باشم از نظر مالی و حقوقی به نفع من خواهد بود. الان هیچ ممنوعیتی برای فعالیت همزمان در معاونت غذا و دارو و داشتن داروخانه وجود ندارد.

کد خبر 5289469

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یحیی رضایی ویروس کرونا هفته دولت آمار کرونا واکسن کرونا محرم 1400 بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه گرگان واکسیناسیون اردبیل خراسان رضوی محدودیت های کرونایی داروهای کرونایی معاون غذا و دارو داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

وی گفت: تأمین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

کد خبر 6091489 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه