Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در سال‌های گذشته آن طور که مناسب بود به داوران و مشکلاتی که داشتند توجه نشد و این قشر مظلوم و زحمتکش در بسیاری از موارد برای انجام وظیفه خود با مشکل روبرو بودند.

شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در روز‌های ابتدایی حضور در فدراسیون فوتبال در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرد که باید حق الزحمه داوران متناسب با شأن و شخصیت این عزیزان افزایش یابد تا دغدغه این داوران فوتبال در انجام وظایف محوله کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل و برای پیگیری این دستور با خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران همکلام شدیم.

خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص افزایش دستمزد داوران اظهار کرد: با عنایت ویژه رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا قرار بود که ۳۰۰ درصد به حق الزحمه داوران در تمامی سطوح اضافه شود، اما در جلسه‌ای که خدمتش بودیم، با وسواس زیاد نسبت به فضای داوری در فوتبال و مشکلات معیشتی این عزیزان اعلام کرد، حق الزحمه داوران برای فصل آتی ۴۰۰ درصد در تمامی سطوح افزایش یاید تا داوران ما بتوانند با آرامش خاطر در مسابقات به قضاوت بپردازند.

او ادامه داد: رئیس فدراسیون فوتبال خواسته‌های کمیته داوران را با دقت گوش داده و سعی کرد بهترین فضای ممکن را برای فعالیت داوران در همه زمینه‌ها فراهم کند که من از او تشکر می‌کنم. تلاش عزیزی خادم در راه کسب میزبانی برای بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران واقعا ستودنی است. اگر پیگیری هایش نبود ممکن بود باز هم میزبانی از بازی‌های ملی از ایران گرفته شود. عزیزی خادم و کامرانی فر در این موضوع مهم، جانانه از حقوق به حق فوتبال ایران دفاع کردند تا در راه رسیدن ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشکلات کمتری داشته باشیم.

افشاریان افزود: در سال‌های گذشته و همین دوره قبل لابی‌های بسیاری صورت گرفت تا از داشتن این حق محروم شویم؛ اما کسب میزبانی‌ها یک حرکت بزرگ و مطلوب است که حالا تیم ملی فوتبال ایران از آن نفع خواهد برد. باشگاه‌های فوتبال ایران از حق میزبانی محروم هستند، اما شاهکار ریاست فدراسیون فوتبال خط بطلانی بر تمام دخالت‌ها و نفوذ‌های صورت گرفته بود و از همین جا به وی و تیم همکارانشان دست مریزاد می‌گویم و امیدواریم در ادامه شرایط برای میزبانی باشگاه‌های ایرانی هم هموار شود.

او ادامه داد: عزیزی‌خادم از ابتدای حضورش در فدراسیون با قلبش وارد کارزار سامانبخشی به امور فدراسیون و فوتبال وارد شد. میزبانی برای تیم ملی فوتبال ایران بسیار حیاتی بود و این کار قدم بزرگی در راه رسیدن به جام جهانی آتی است که بار روانی خوبی برای بازیکنان و کادر فنی ایجاد می‌کند. مردم ایران به مهمان نوازی شهرت دارند و کسب میزبانی برای تیم ملی می‌تواند قدم بزرگی در ایجاد وفاق ملی و همدلی همه مردم ایران شود.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اقدامات این کمیته برای شروع مسابقات لیگ برتر گفت: با هیئت‌های فوتبال در استان‌های کشور در ارتباط هستیم تا این هیئت‌ها داوران منتخب خودشان را به ما معرفی کنند و در ادامه با کارگروه‌های فنی در کمیته و دپارتمان داوران و اعمال استاندارد‌های لازم به گزینه‌های مطلوب برسیم، اما باید قبول کنیم تعداد داوران چند برابر حد معمول است و باید تعداد داوران در لیگ برتر کمتر شود.

او افزود: در نظر داریم با گرفتن تست‌های استاندارد و آمادگی جسمانی و خط کش فنی که قرار است به کار بگیریم، رقابت بین داوران را افزایش داده تا به بهترین ترکیب برسیم و در ادامه در کلاس‌هایی که قرار است با بالا‌ترین کیفیت برگزار شود، کار‌ها را سازماندهی کنیم. حتی برای داوران لیگ برتری نامه زده ایم تا واکسینه شوند و در شروع مسابقات کمبودی نداشته باشند. هدف ما در لیگ آتی این است که بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم و اگر داوری با کمبودی مواجه بوده، این کمبود‌ها را از بین ببریم. داوران ما باید بالاترین میزان آمادگی جسمانی را داشته باشند تا هیچ تیمی از داوری ضرر نبیند.

بیشتر بخوانید

خورشیدی: تمرینات زیر نظر باقری و توت برگزار می‌شود/ لژیونر‌ها هشتم به تهران می‌آیند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال فوتبال ایران کمیته داوران کسب میزبانی عزیزی خادم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمام داورانی که در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کرسی دارند و قصد حضور در المپیک پاریس را دارند باید در مسابقات قاره‌ای، گزینشی قاره‌ای و جهانی شرکت کنند.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوری طبق قانون اتحادیه جهانی باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد که او در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد به دلیل برخی مشکلات حضور در این مسابقات را از دست داد.

غیبت او در این مسابقات باعث شد تا محمد مصلایی پور حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی کامران سلطانی، مهدی بشیرزاد و نیما صادقی جهت شرکت در رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک که در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار می‌شوند، دعوت شدند.

کد خبر 6089490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش