Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدمهدی اسماعیلی» توانست با کسب 188 رای موافق، 77 رای مخالف و 28 رای ممنتع از مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

به گزارش مشرق، «محمدمهدی اسماعیلی» که از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شده بود، توانست با کسب ۱۸۸ رای موافق، ۷۷ رای مخالف و ۲۸ رای ممنتع از مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموختۀ مدرسۀ عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

اسماعیلی از فعالین فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبۀ جبهۀ انقلاب است؛ دکتر اسماعیلی فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریۀ فرهنگی‌اجتماعی در دهۀ هفتاد آغاز کرده است؛ وی از جملۀ مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانۀ سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی‌ اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون بوده است.

اسماعیلی بعد از سال‌ها فعالیت فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای، در دولت‌ نهم به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه و همچنین معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و سپس در دولت دهم به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان به‌کار گرفته شد؛ راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در استان اصفهان، سازماندهی و پیشتیبانی از اهالی فرهنگ، تشکل‌ها، مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری از جملۀ مهم‌ترین اقدامات او در دورۀ مسئولیت در استانداری اصفهان بود؛ الگوی اقدامات فرهنگی‌هنری این معاونت در همان سال به‌عنوان سند الگوی فعالیت‌های فرهنگی، ‌هنری و اجتماعی در وزارت کشور تدوین و به همۀ استان‌های کشور ابلاغ شد؛ مهدی اسماعیلی عضو کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد در زمان وزارت دکتر صفارهرندی و عضو هیئـت مؤسس مؤسسات فرهنگی مهم و پویایی چون مؤسسۀ طلوع حق، مؤسسات پایش و افکارسنجی فرهنگی‌اجتماعی و مراکز رسانه‌ای مؤثری بوده است.

در زمان تولیت حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی، دکتر اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه داد؛ همچنین با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوۀ قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب، اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نمایندۀ ایشان در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.

تسلط محمدمهدی اسماعیلی بر منظومۀ فکری فرهنگی و سیاسی مقام معظم رهبری وی را به چهره‌ای آشنا در هم‌اندیشی‌ها و همایش‌های فرهنگی جبهۀ انقلاب و همچنین در بین اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور تبدیل کرده است. به‌طوری که با طراحی و برگزاری بیش از هفتاد دورۀ کارگاه‌های دانش‌افزایی برای اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در طول این سال‌ها و در جمع‌های مختلف جوانان از جمله در اردوها، نشست‌ها و همایش‌های دانشگاه‌ها، با بیش از صدها مقالۀ علمی و سخنرانی‌های مختلف نقش بسزایی در تبیین مبانی گفتمان فرهنگی، فکری و سیاسی انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری داشته است.

معاونت پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تولید بیش از ۳۰۰ اثر مهم در حوزۀ تاریخ با کادرسازی و به‌کارگیری از ظرفیت‌های اهالی پژوهش و قلم، راه‌اندازی همایش‌های چندگانه و اثرگذار مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی در حوزۀ کتاب و ادبیات، عضو هیئت مؤسس و شورای سیاست‌گذاری جایزۀ ادبی شهید اندرزگو، مشاور عالی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و همچنین تألیف چندین اثر روایی‌تاریخی، پژوهشی و سیاسی و نگارش مقالات فکری، فرهنگی و سیاسی بسیاری، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و فکری دکتر محمدمهدی اسماعیلی در طول این سال‌ها بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سید ابراهیم رئیسی پژوهشگاه علوم انسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی قرارگاه فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور