Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@05:54:10 GMT

انجیر را با چه میوه هایی می توان خورد؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۷۸۴۶

انجیر را با چه میوه هایی می توان خورد؟

انجیر، یک میوه محبوب تابستانی است که به‌خاطر فیبر فراوان ملین طبیعی محسوب می‌شود. البته ترکیبات آنتی‌اکسیدانی انجیر نیز در حفظ سلامت قلب، پیشگیری از سرطان و محافظت در برابر دیگر بیماری‌های مزمن نقش دارد.

به گزارش برنا؛  بیش از صد نوع انجیر در دنیا کشت می شود اما دو نوع زرد و بنفش آن محبوبیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجیر زرد پوسته‌ای به‌رنگ سبز روشن تا زرد دارد و گوشته آن قرمز است. پوسته انجیر بنفش نیز قرمز مایل به بنفش است و گوشته‌ای به‌رنگ سرخ اناری دارد.

انجیر به‌خاطر وجود فیبرهای حل‌شدنی فراوان که به‌خصوص در دانه‌های آن وجود دارد به‌عنوان ملین طبیعی شناخته می‌شود. البته پکتین در میوه نیز چنین تاثیری دارد. این میوه منبع غنی ویتامین‌های گروه B به‌خصوص B2 است. همچنین مصرف انجیر به‌ تامین املاح ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم نیز کمک می‌کند. از لحاظ ترکیبات آنتی‌اکسیدانی نیز حاوی رنگدانه‌ای به‌نام آنتوسیانیک است که تاثیر آن به‌خصوص در حفظ سلامت عروقی خونی و قلب تایید شده ‌است. انجیر خشک در مقایسه با انجیر تازه مقدار کمتری املاح دارد اما خوراکی بسیار پرانرژی محسوب می‌شود و برای کسب قوای جسمانی ورزشکاران عالی است. کالری این میوه نیز به‌خاطر وجود قندهای گلوکز و فروکتوز است.

البته بعضی افراد با خوردن انجیر تازه دچار احساس خارش و سوزش در دهان، لب‌ها و گلو می‌شوند. این حالت به‌خاطر وجود ماده‌ای به نام پپتید است که عملکردی شبیه آلرژن‌های محیطی ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی می‌توان از کمپوت انجیر استفاده کرد زیرا فرایند پخت باعث از بین‌رفتن این ماده می‌شود. البته کسانی که مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیرهستند نیز باید در خوردن انجیر احتیاط کنند زیرا دانه‌های ریز انجیر باعث تحریک سیستم گوارش شده و زمینه‌ساز دردهای شکمی خواهند بود. جالب است بدانید، اسیدهای چرب امگا3 گردو باعث جذب بهتر آنتی‌اکسیدان‌های انجیر می‌شود. به‌همین دلیل توصیه می‌شود انجیر با کمی گردو میل شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت قلب انجیر فیبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748251

دیگر خبرها

  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجار گاز شهری در مراغه
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجاری گاز شهری در مراغه
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)