Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:17:02 GMT

طرح «کوچه‌های حسینی» در عالیشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۷۹۹۱

طرح «کوچه‌های حسینی» در عالیشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالجلیل حسینی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محرومیت خیلی از مؤمنین از بهره‌گیری از جلسات حسینی و محافل توجه و توسل به اباعبدالله الحسین، نشستی بین فعالان فرهنگی عالیشهر برگزار، و پس از هم‌اندیشی همه اعضاء به اتفاق به این نتیجه رسیدند که این طرح مابین دهه اول محرم و دهه آخر صفر در سطح شهر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول کانون فرهنگی – تبلیغی بنیان مرصوص عالیشهر افزود: ما در دهه اول محرم و دهه آخر صفر شاهد برگزاری بیشترین فعالیت هیئات مراسم‌ها و محافل هستیم، اما این ۴۰ شبی که بین این دو دهه قرار گرفته‌اند، عملاً می‌بینیم که برنامه‌ها و جلسه‌های کمی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح با دعوت از مؤمنینی که تقاضای برگزاری این برنامه‌ها را دارند، در سطح کوچه‌ها و با محوریت یکی از خانواده‌های آن کوچه یک مجلس روضه در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تا الان چهار شب این طرح برگزار شده، تأکید کرد: همچنان مومنین برای برگزاری این مجالس تماس می‌گیرند و هماهنگی می‌کنند که این جلسه روضه در کوچه‌ی آنها و با محوریت در خانه آنها برگزار شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این جلسات متمرکز در یک محل نیست و در همه سطح شهر و به ویژه جاهایی که کمتر دسترسی به مجالس عزاداری، محافل و مجالس عزاداری و حسینیه‌ها وجود دارد، برگزار خواهد شد.

وی دلیل برگزاری این طرح در فضای آزاد را اطاعت از دستورات و منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و توضیح داد: با اجرای این طرح از یک طرف امر رهبر انقلاب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت و از طرف دیگر هم تلاش می‌شود که تعظیم شعائر حسینی به نحو احسن صورت گیرد.

مسؤول کانون فرهنگی – تبلیغی بنیان مرصوص عالیشهر با اشاره به استقبال خوبی که از این طرح به عمل آمده، گفت: اگر در این شرایط نمی‌توانیم مجالس را در منازل، حسینیه‌ها و مساجد برگزار کنیم، این به معنای این نیست که ما تکلیف را از خود ساقط بکنیم و هیچ گونه فعالیت و تلاشی برای برگزاری مراسم امام حسین (ع) انجام ندهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر مقام معظم رهبری حسینی فرهنگی روضه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

وزیر کشور گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در هشت حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رأی و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در چهار حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رأی دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 750264

دیگر خبرها

  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی