Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی که در روستاها زمین دارند می‌توانند با حفظ مالکیت، آنها را اهدا کنند تا در آنجا کتابخانه دایر کنیم.

«سمیه حیدری» در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار  کرد: در هر مسئله ای اعم از دینی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی، چیزی که می تواند ما را به توسعه برساند بحث کتاب و مطالعه است و اگر مردم ما اهل مطالعه بودند، در بحث کرونا و قرنطینه و فاصله گذاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. راحت تر می توانستیم آن را مدیریت کنیم. 

وی گفت:  دستگاهها مختلف برای ارائه برنامه های مشخص و پیش بینی اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، در اختیار قرار دادن فضای مازاد دستگاهها و نهادهای مختلف با حفظ مالکیت، با ما هم افزایی داشته باشند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ باب کتابخانه در سطح استان داریم، ۳۰ کتابخانه شهری و ۱۵ کتابخانه روستایی، ۶ کتابخانه هم مشارکتی هستند.

حیدری افزود: در حال حاضر بحث اهدا زمین سخت است اما دستگاههایی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی که در روستاها فضاهایی را دارند، می توانند با حفظ مالکیت، آنها را اهدا کنند تا در آنجا کتابخانه دایر کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ادامه داد: از مشکلاتی که در استان داریم این است که خَیِر فرهنگی نداریم، شاید به خاطر این است که تبلیغات مناسبی در این خصوص نداریم و  باید هم در جبهه معیشت کار کنیم و خَیِر داشته باشیم و هم در جبهه فرهنگی تلاش کنیم.

حیدری گفت:  برگزاری کارگاههای آموزشی برای مدیران کارشناس فرهنگی دستگاههای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد و گسترش تجهیز کتابخانه در مدارس کشور، برگزاری جشنواره کتاب کودک، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ستادهای نماز جمعه سراسر کشور و تمامی مساجد باهمکاری ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد، نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج، ایجاد فرصت مطالعه برای نمازگزاران، از برنامه های این نهاد است.

وی تصریح  کرد: جشنواره فرهنگی رضوی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که دو مقوله مهم بحث کتاب و کتابخوانی و دیگری سیره ائمه اطهار(ع) را ترویج می کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام  پیشنهاد کرد که هر جلسه از فرهنگ عمومی یکی از اعضا یک یا چند کتاب را برای اعضا معرفی کنند، چرا که هر کدام از ما به این مطالعات نیاز داریم.   

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان ایلام تصریح کرد: پویشی را به عنوان پویش اهدای کتاب از طرف مسئولان به کتابخانه‌ها داریم که انتظار می رود مسئولین در این زمینه با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان ایلام مدیرکل کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری