Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:45:38 GMT

رونمایی ترکیه از سامانه لیزری ضدموشک‌های هدایت شونده

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۸۴۳۳

رونمایی ترکیه از سامانه لیزری ضدموشک‌های هدایت شونده

ترکیه در گامی قابل توجه از یک سامانه سطح محور لیرزی جهت مقابله با موشک‌های هدایت شونده رونمایی کرده است.

به گزارش مشرق، صنایع دفاعی ترکیه از دستاورد نظامی تازه خود که سلاح جدید لیزری  ویژه  مقابله با موشک‌های هدایت شونده است، رونمایی کرد.

به گزارش روزنامه یونانی «گریک ریپورتر» شرکت صنایع دفاعی «متسکان» ترکیه از آخرین فناوری نظامی خود که سامانه لیزری نظامی مستقر در سطح است رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه «نازار» نام دارد و یک سامانه تدافعی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

این فناوری پیشرفته ترین اشعه لیزر را برابر موشک‌های هدایت شده ارائه می‌دهد. این سلاح با شناسایی موشک‌های هدایت شونده و تقابل با آنها قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند، کار می‌کند. قابلیت پهنای باند نازار همچنین این اجازه را به این سامانه می‌دهد تا در صورت لزوم اقدامات شناسایی و نظارتی را انجام دهد. این سامانه همچنین به ژنراتور مخصوص خود مجهز است و به این ترتیب می‌توان آن را به راحتی به هر مکانی برد.

به نوشته این روزنامه، پس از تکمیل این سامانه سطح محور،  نازار برای تقویت دفاع موشکی ضد کشتی بر رزمناوهای ترکیه مستقر  می‌شود.

شماری از  قانونگذاران کنگره ایالات متحده چندی قبل  با ارسال نامه‌ای ده به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، نسبت به توسعه و قدرت نظامی ترکیه از جمله  پهپادهای  این کشور ابراز نگرانی کردند.

 ۲۷ قانونگذاران آمریکا مدعی شدند که پهپادهای ترکیه مناطق مختلف جهان را بی ثبات کرده و این مسئله منافع ،متحدان و شرکای آمریکا را تهدید می‌کند. قانونگذاران آمریکا با بیان اینکه پهپادهای ترکیه در جمهوری آذربایجان، سوریه و لیبی مستقر شده‌اند، افزودند: «ترکیه قرارداد فروش هواپیماهای بدون سرنشین به لهستان و پاکستان منعقد کرده و در مورد تولید مشترک پهپادهای مسلح و سامانه‌های دفاعی ضد پهپاد با روسیه و پاکستان در حال رایزنی است.»

این در حالی است که مقام‌های ترکیه می‌گویند از زمانی که آنکارا با تمرکز بر تولید داخلی در تلاش برای کاستن از وابستگی به تسلیحات غربی برآمده، این کشور به چهارمین تولیدکننده بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین جهان مبدل شده است.

هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه از زمانی که در درگیری‌های سوریه، لیبی و جمهوری آذربایجان با موفقیت به کار گرفته شدند،محبوبیت پیدا کردند .پهپادهای ساخت ترکیه در حال حاضر در قطر، لیبی، اوکراین و جمهوری آذربایجان در حال استفاده هستند.

برخی منابع خبری چندی قبل مدعی شدند که ترکیه  چند فروند پهپاد رزمی به عربستان فروخته است. ترکیه به اطلاع سازمان ثبت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد رسانده بود که سه فروند پهپاد رزمی به عربستان فروخته است.

روابط  ین و ترکیه و آمریکا در سال ۲۰۱۹ به دلیل خرید سامانه پیشرفته پدافند هوایی «اس- ۴۰۰» از  روسیه و خروج ترکیه از ساخت پروژه جنگنده «اف-۳۵» متشنج شد. ایالات متحده استدلال کرد که این سامانه با سامانه‌های ناتو ناسازگار است و می‌تواند توسط روسیه برای بدست آوردن اطلاعات محرمانهدر مورد جنگنده‌های اف-۳۵ استفاده شود. با این حال، ترکیه اصرار دارد که اس-۴۰۰ تهدیدی علیه ناتو نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ترکیه لیزر فناوری رونمایی آنکارا اس 400 مشرق سامانه لیزری موشک های هدایت شونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره سایت نظامی بوسکومب داون

سایت وزرات دفاع بریتانیا بوسکومب داون (MOD Boscombe Down) از سال ۱۹۳۹ به عنوان مکانی برای آزمایش و ارزیابی هواپیما‌های نظامی استفاده می‌شود. این مجموعه در ابتدا به عنوان فرودگاهی برای آموزش خدمه هواپیما‌ها طی جنگ جهانی اول استفاده می‌شد.

به گزارش عصرایران، سایت بوسکومب داون با وسعت ۵۶۸ هکتار در حومه جنوب شرقی شهر آمزبری، ویلتشر، انگلیس، قرار دارد. این مجموعه نظامی دارای دو باند عملیاتی به طول ۳۲۱۲ متر و ۱۹۱۴ متر است. همچنین امکانات و تاسیسات مختلف برای انجام طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آزمایشی، ارزیابی، نمایشی و مشاوره‌ای در آن در دسترس هستند.

فرودگاه و تمامی زیرساخت‌های سایت بوسکومب داون از سال ۲۰۰۱ و به عنوان بخشی از یک قرارداد همکاری بلند مدت ۲۵ ساله توسط کینتیک (QinetiQ) به نمایندگی از وزارت دفاع بریتانیا اداره می‌شود.

امکانات تخصصی در مجموعه بوسکومب داون طیف گسترده‌ای از فناوری‌های هوانوردی و زمینه‌های تخصصی را پوشش می‌دهد. از آن جمله می‌توان به آزمایش‌های زیست محیطی، قابلیت پرواز، سامانه‌های اویونیک و بدون سرنشین، سامانه‌های رادیویی و الکترومغناطیسی اشاره کرد. هواگرد‌های مختلف از هلیکوپتر‌های سنگین شینوک و جنگنده‌های تایفون تا هلیکوپتر‌های آموزشی و هواپیما‌های تربوپراپ در این مجموعه نظامی اداره می‌شوند.

امکان آموزش و تمرین خلبانان هواگرد‌های مختلف از جمله خلبانان هلیکوپتر که باید در دریا حضور داشته و روی سطوح متحرک و نامتوازن فرود بیایند، در سایت بوسکومب داون وجود دارد.

دیگر خبرها

  • درباره سایت نظامی بوسکومب داون
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران