Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان و افزایش شمار بستری‌ها اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت تعداد ۲ هزار و ۵۹ نفر بر اثر ابتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع تعداد بستری‌ها تعداد یک‌زار و ۲۶ نفر مشکوک به کرونا و تعداد یک‌هزار و ۸۱۱ نفر مبتلا به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان تعداد ۲۹۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تعداد ۷۱ نفر به دستگاه ونتیلانتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره روند واکسیناسیون در استان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۱۱ نفر واکسن کرونای خود را دریافت و در مجموع به ۷۷۹ هزار و ۶۸۸ نفر  در استان واکسن کرونا تزریق شده است.

آقازاده خاطرنشان کرد: هم اکنون در قسمت صعودی پیک پنجم هستیم و براساس پیش‌بینی‌ها احتمالا  تا ۲ هفته دیگر به قله برسیم به شرطی که مردم و مسئولان همکاری کنند در غیر این‌صورت این روند طولانی‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: از لحاظ تامین سرم و دارو مشکلی نداریم و مراکز سرپایی تزریق رمدسیور در بیمارستانهای امام و مطهری راه اندازی شده و کمک کرده تا میزان بستری‌ها کنترل شود.

این مقام مسوول اذعان کرد: تیمی برای ارزیابی مراکز درمانی استان تشکیل شده و تمام بیمارانی که بیش از حد بستری بودند به تدریج ترخیص می‌شوند تا تخت آزاد شود و در حال حاضر مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان نزدیک۲ هزار نفر است که انتظار می‌رود تا سه هزار نفر افزایش یابد.

آقازاده در ادامه با اشاره به اینکه نوع جدید ویروس کرونا موسوم به  لامبدا منشا آمریکای جنوبی دارد و در ترکیه رویت شده است یادآور شد: در حال رصد و پیگیری هستیم اگر وارد کشور  شود به احتمال زیاد از این استان خواهد بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به مختصات اعلام شده اگر شیوع لامبدا با دلتا همزمان شود شرایط فاجعه باری پیش خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی دانشگاه علوم پزشکی ویروس دلتا مراکز درمانی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!