Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:30:29 GMT

آسیب‌پذیری خطرناک درگوگل کروم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۸۹۰۴

آسیب‌پذیری خطرناک درگوگل کروم

گوگل در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این حفره های امنیتی نداده تا مانع بهره برداری هکرها شده و فرصت کافی برای کاربران به منظور حفاظت از دستگاهشان فراهم کند. ناطقان: گوگل با صدور چهارمین هشدار ارتقای فوری در دو ماه گذشته، به کاربران کروم درباره آسیب پذیری های خطرناک این مرورگر هشدار داد.



گوگل کروم بیش از دو میلیارد کاربر در جهان دارد و بازار مرورگر وب را در اختیار گرفته است شاید به همین دلیل به هدف اصلی هکرها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوگل در یک پست وبلاگ رسمی، از شناسایی هفت آسیب پذیری در مرورگر کروم خبر داد که به عنوان تهدیدهای امنیتی بالا رتبه بندی شده اند و اپلیکیشن کروم در همه سیستمهای عامل بزرگ شامل ویندوز، مک و لینکوس را شامل می شوند.

گوگل در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این حفره های امنیتی نداده تا مانع بهره برداری هکرها شده و فرصت کافی برای کاربران به منظور حفاظت از دستگاهشان فراهم کند.

کاربران برای مقابله با تهدیدهای جدید باید به قسمت "تنظیمات"، بخش "کمک" و سپس بخش "درباره گوگل کروم" مراجعه کنند. اگر نسخه مرورگر آنها ۹۲.۰.۴۵۱۵.۱۵۹ یا بالاتر بود در امنیت هستند. در غیر این صورت صفحه "درباره گوگل کروم" کاربران را به آپدیت مرورگر هدایت می کند.

گوگل آسیب پذیریهای خطرناک را چند روز پس از شناسایی آنها بلافاصله ترمیم می کند اما کارآمدی این ترمیمها به آپدیت شدن مرورگر از سوی میلیاردها کاربر آن بستگی دارد.


فقط در15دقیقه کرونارو تشخیص بده و درمان رو شروع کن!(بادقت97%ومجوز رسمی)

بر اساس گزارش فوربس، کروم مرورگر فوق العاده ای است اما حملات به این مرورگر افزایش یافته و امسال هشت مورد بهره برداری از آسیب پذیری امنیتی ناشناخته در این مرورگر وجود داشته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گوگل کروم ، ناطقان ، هکر ، کاربران ، خطرناک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گوگل کروم ناطقان هکر کاربران خطرناک آسیب پذیری گوگل کروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد

ایتنا - گوگل قابلیت دانلود و نصب همزمان دو اپلیکیشن در گوگل پلی را فعال کرده است.
به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

 


این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.
 

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

دیگر خبرها

  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام