Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور با بیان اینکه هر دو روز یک بار یک محموله از واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل می شود، گفت: واکسن پاستووک مهر ماه وارد سبد واکسیناسیون کشوری می شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت واکسن های داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: فعلا هر دو روز یک بار یک محموله از واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل می شود و ستاد اجرایی فرمان امام غیر از وزارت بهداشت این واکسن ها را به جای دیگری تحویل نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور تصریح کرد: روز گذشته 230 هزار دز واکسن برکت به دست وزارت بهداشت رسید و با محموله ای که فردا تحویل می شود در مجموع ما 3 میلیون و 650 هزار دز واکسن برکت تحویل گرفته ایم.

او با بیان اینکه  تاکنون بیش از 7 میلیون و 500 هزار دز واکسن برکت تولید شده که از این میزان، 2 میلیون و 400 هزار دز تزریق شده است، گفت: خط دوم تولید واکسن کووایران برکت از شهریور ماه و خط سوم از مهرماه تولید آن راه اندازی می شود.

جهانپور درباره تولید واکسن پاستوکووک تصریح کرد: تولید نیمه صنعتی این واکسن آغاز شده و از شهریور ماه تحویل آن آغاز خواهد شد، همچنین تولید صنعتی واکسن پاستووک در مهر ماه وارد سبد واکسیناسیون کشوری می شود.

جهانپور افزود: تولید واکسن سوبرنا پلاس هنوز در ایران آغاز نشده است.

او با بیان اینکه تولید خط تولید واکسن اسپوتنیک ایرانی راه اندازی شده است، تصریح کرد: بچ تست این واکسن تولید شده و راه اندازی خط تولید این واکسن باید مورد تأیید طرف روس قرار گیرد چراکه تولید آن تحت لیسانس روسیه است.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو برنا وزارت بهداشت وزارت بهداشت واکسیناسیون ایران روسیه واکسیناسیون وزارت بهداشت واکسن برکت وزارت بهداشت تولید واکسن واکسن برکت راه اندازی هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟