Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود وعده‌های متعدد و امیدبخشی که وزرای پیشنهادی دولت در معرفی این افراد ارائه شده است، انتظار می‌رود پس از تشکیل کابینه جدید مشکلات معیشتی و رفاهی زندگی مردم به مرور حل شده و شرایط رو به بهبود در حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ وزرای پیشنهادی رئیس دولت سیزدهم طی روزهای گذشته به مجلس معرفی شدند و هر یک به میزان توانایی و برنامه مورد ارائه از خود در مقام دفاع برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی به نمایندگان مجلس و مردم درباره ریشه کن کردن فساد از سیستم‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌ای که قرار است بر کرسی وزارتش تکیه بزند، وعده داد و دیگری وعده انجام نهایی واکسیناسیون عموم مردم در کشور تا پایان بهمن ماه سال جاری را در مقابل دوربین‌ها و چشم‌های متعدد به زبان اورد.

هر یک از وزاری پیشنهادی موافقان و مخالفانی داشتند و تا جایی که توانستند با ارائه برنامه‌ای مشخص و البته قابل اجرا سعی کردند نظر مخالفان را هم مساعد کرده و در صورت موفقیت أخذ رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، راهی وزارتخانه مطبوع خود شوند.

 

حجت الله عبدالملکی جوانترین وزیر پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور وقت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که سوابق کاری خوبی در حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه دارد.

جایگاه شغلی عبدالملکی تا پیش از این در سنت معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است و به عقیده موافقان تا کنون در این حوزه عملکرد موفقی داشته است و ایجاد هزاران شغل مستقیم و پایش مستمر آن‌ها از طریق کارشناسان کمیته امداد از جمله موفقیت های وی به شمار می‌آید.

"بنده پای مساله ریشه‌کن کردن فساد از مجموعه‌های این سیستم می‌ایستم و پشتیبانی رییس‌جمهور را نیز دارم." این جملات بخشی کوتاه از گفته‌های جوانترین وزیر احتمالی دولت سیزدهم است که واکنشهای مختلفی را از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال داشت.

عبدالملکی وعده تحقق سه جانبه گرایی در حوزه کار داده است و معتقد است  که کارفرمایان، کارگران و دولت باید حقوقی عادلانه داشته باشند و به گفته وی فسادزدایی، سالم‌سازی سرمایه، مدیریتی و انسانی اولین گام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

به اعتقاد عبدالملکی تولید و اشتغال در حوزه های کشاورزی، صنعت، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، بهداشت و درمان، آموزش شکل می گیرد اما وی تحقق برنامه اشتغال کشور را در دبیرخانه ستاد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آن‌هم با فرماندهی حجت الاسلام رئیسی دنبال می‌کند.

مسئله ایجاد عدالت در خدمات درمانی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار و ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب و به صرفه در غالب حرکت به سمت بیمه اجتماعی و بازنشستگی نیز از دیگر وعده‌های عبدالملکی در صورت نشستن بر کرسی وزارت است.

 

از کاهش هزینه‌های درمانی تا مهار کرونا

بهرام عین الهی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز پایان واکسیناسیون عمومی مردم را وعده داده است و معتقد است: سلامت مردم خط قرمز او و پرسنل این وزارتخانه خواهد بود.

عین الهی از وعده تلاش برای مهار بیماری کرونا سخن گفته است و به عقیده او با انجام واکسیناسیون عمومی درصد زیادی از مردم در مقابل کوید۱۹ محافظت بهتری خواهند داشت.

وزیر بهداشت پیشنهادی حجت الاسلام رئیسی موضوع کاهش هزینه‌های پرداختی مردم برای امور درمانی در نظام سلامت را از دیگر وعده‌هایی عنوان کرده است که اگر رأی اعتماد نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دست بیاورد برای تحقق هر چه بهتر آن تلاش خواهد کرد.

ارائه خدمات درمانی رایگان به زوج‌های نابارور، بهبود شرایط بیمه‌ای بیمه تکمیلی و مواردی از این دست نیز از دیگر وعده‌های بهرام عین الهی به شرط روی کار آمدن در جایگاه وزیر در وزارتخانه پر حاشیه وزارت بهداشت است.

 

ایجاد روابط سازنده بین دولت و مجلس با وزارت دادگستری!

ایجاد ساز و کاری مناسب برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی از برخی دستگاه‌ها یکی از وعده‌های امیر حسین رحیمی وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری بوده است.

ایجاد و برقراری روابط دوستانه و سازنده بین مجلس و دولت با وزارت دادگستری و در راستای حل معضلات جامعه، پیش بینی می‌شود با یکدستی ایجاد شده شرایط فعلی زندگی مردم بهتر از قبل باشد. 

با وجود وعده‌های متعدد و امیدبخشی که وزرای پیشنهادی دولت حجت الاسلام و المسلمین در جلسات نقد و بررسی وضعیت انتخاب این افراد ارائه شده است، انتظار می‌رود پس از تشکیل کابینه جدید مشکلات معیشتی و رفاهی زندگی مردم به مرور حل شده و شرایط رو به بهبود در حاکم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کابینه سیزدهم انتخابات کمیته امداد وزارت کار وزارت بهداشت نمایندگان مجلس وزیر پیشنهادی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد