Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:49:32 GMT

هفت هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم در استان مرکزی تامین شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۹۱۸۴

هفت هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم در استان مرکزی تامین شد

«علیرضا کیشانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار هزار و ۸۰۰ تن بذر مرغوب و گواهی شده گندم دیم از سوی صندوق پشتیبانی بخش کشاورزی، سازمان تعاون روستانی و شرکت‌های تولیدکننده بذر گواهی شده استان مرکزی برای کشت در اراضی دیم و ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم آبی گواهی شده نیز برای کشت در اراضی کشاورزی استان در فصل پاییز تامین شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توزیع بذر گندم مرغوب با قیمت توافقی از سوی مراکز و کارگزاری‌های استان مرکزی آغاز و توزیع بذر گندم گواهی شده نیز پس از اعلام قیمت این محصول نیز آغاز می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۰ هزار تن بذر گندم آبی و جو سالانه برای کاشت در اراضی کشاورزی این استان نیاز است که ۳۰ درصد این بذرها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان و بقیه به‌صورت خود مصرفی توسط کشاورزان تامین می‌شود.

کیشانی خاطرنشان کرد: بذر مرغوب و گواهی شده گندم آبی و جو در استان مرکزی در راستای حمایت از کشاورزان تامین و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بذر گندم گواهی شده تا سه سال عملکرد لازم را داشته و کشاورزان در این مدت می‌توانند به‌صورت خود مصرفی بذر مورد نیاز خود را تولید کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری تولید ۹ هزار تن گندم آبی و دیم در سال جاری در استان مرکزی افزود: تولید این محصول امسال به‌دلیل خشکسالی و تغییرات اقلیمی روند کاهش داشته‌است.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم‌مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی نهال و بذر جهاد کشاورزی استان استان مرکزی گواهی شده بذر گندم گندم آبی هزار تن تن بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود