Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اصغر مکارم عصر دیروز در نشست هیات رئیسه این دانشگاه افزود: در بخش واکسیناسیون از ابتدا با تمامی امکانات به میدان آمدیم اما با کمبود واکسن مواجه شدیم.

وی از تزریق ۱۷۱ هزار دز واکسن کرونا تاکنون در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و اعلام کرد که پوشش واکسیناسیون در نوبت اول به ۲۴ درصد و نوبت دوم هفت درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکارم افزود: در نوبت اول ۱۳۲ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است؛ همچنین طی هفته اخیر ۷۰۰ مادر باردار واکسینه شدند.

وی در عین حال گفت که باتوجه به آمارها واکسیناسیون در مقایسه با ماه قبل رشد خوبی داشته است.

رئیس علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه آمادگی افزایش ظرفیت واکسیناسیون را داریم افزود: ظرفیت حداقل تزریق روزانه ۱۲ هزار دز را داریم لذا امیدواریم کمبودها برطرف شود و بتوانیم واکسیناسیون را جلو ببریم.

آمار ابتلای کرونا همچنان بالاست

مکارم در ادامه به آخرین وضعیت کرونا در مناطق زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشاره و اعلام کرد: همچنان آمار کرونا در این منطقه بالاست؛ در زمان کنونی ۵۹۳ بیمار کرونایی داریم که ۳۴۶ بیمار بستری هستند و بقیه به صورت سرپایی درمان می شوند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری حدود ۲۱ هزار مورد مثبت کرونا داشتیم که از این تعداد ۶ هزار مورد مربوط به قبل از امسال بوده و مابقی مربوط به سال جاری است.

مکارم با بیان اینکه یک پیک (اوج همه گیری) بسیار سنگین و طاقت‌فرسا در جنوب کرمان اتفاق افتاد، اظهار داشت: تمامی همکاران بهداشت و درمان تلاش کردند و با افزودن ۲۰۰ تخت توانستیم این پیک را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در درمان بیماران و تجهیزاتی مانند اکسیژن مشکلی نداریم گفت: مردم همکاری لازم را با مدافعان سلامت برای کنترل بیماری داشته باشند.

۶۰ درصد فوتی های کرونا در سال جاری 

مکارم با بیان اینکه موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا در جنوب کرمان تاکنون حدود ۵۵۰ مورد است، تصریح کرد: ۲۷۰ مورد مربوط به قبل از سال و مابقی حدود ۶۰ درصد مربوط به سال جاری است.

وی گفت: از هفته گذشته یک شیب ملایم نزولی در موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم که هرچند برخی روزها بالا و پایین شد ولی تعداد بیماران سرپایی در مراجعان به نسبت کمتر شده‌ است.

مکارم افزود: با توجه به اینکه بسترها از قبل در آی‌سی‌یو و مراکز درمانی داشتیم همچنان موارد مرگ بالاست و طی ۲ روز گذشته آمار قابل توجهی را نسبت به مرگ این بیماران داشته‌ایم. 

وی اظهار داشت: تمامی امکانات دانشگاه برای مقابله با کرونا بسیج و  ۹ بخش بستری در بیمارستان امام جیرفت ایجاد شده است.

مکارم ادامه داد: تمامی ظرفیت های بیمارستان‌های کوچک منطقه هم مختص بیماران کرونا شده و فقط موارد اورژانسی پذیرش می شوند؛ سایر موارد مرتبط با کرونا است.

چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بم، جیرفت و رفسنجان و نیز دانشکده علوم پزشکی سیرجان کار خدمات رسانی مجموعه وزارت بهداشت و درمان را در استان کرمان در مناطق مختلف این استان برعهده دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ویروس کرونا کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واکسن کرونا واکسن کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است

نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در سال جاری برگزار و آخرین آمار سرقت‌ها و راهکارهای مقابله با آن بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در سال 1403 ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان، سردار روانبخش جانشین انتظامی استان، اسدی مدیرکل امنیتی استانداری کرمان، قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سرهنگ میرحبیبی رئیس پلیس آگاهی استان و تویسرکانی شهردار کرمان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امنیت روانی جامعه اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: جرم اول استان کرمان سرقت است و البته بر اساس آمار در سال جاری رو به کاهش است.

وی با اشاره به اینکه باید تمام امکانات را به‌کار گرفت تا در سال جاری جرم سرقت در استان در انواع مختلف کاهش پیدا کند، گفت: نوع سرقت در شهرستان‌های مختلف متفاوت است و برای مقابله با سرقت باید همه ظرفیت‌ها پای کار بیاید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ساماندهی وضعیت سلاح‌های سرد در استان ضرورت دارد و برابر قانون با حاملان سلاح گرم در استان برخورد قاطع و جدی می‌شود، افزود: جابه‌جایی کارگاه‌های ضایعاتی در مقابله با سرقت موثر است و با توجه به مصوباتی که در این زمینه داشتیم، عقب‌ماندگی داریم.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های ضایعاتی باید ساماندهی شوند و با مشخص شدن متولیان امر از سوی دستگاه‌ قضا به جد به این موضوع ورود و روند پیشرفت ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی رصد و پیگیری شود، گفت: ضرورت دارد که طی 3 ماه اول سال 1403، ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی انجام و رفته رفته سایر مشکلات مربوطه در این حوزه به مرور زمان برطرف شود.

سیدمهدی قویدل،  معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در این جا سه با بیان اینکه در سال گذشته 12 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سطح استان برگزار شده است، اظهار داشت: شهرستان‌های زرند، رفسنجان، بم و بافت بیشترین جلسات پیشگیری از وقوع جرم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه 11 شهرستان استان کرمان روند افزایشی سرقت و 12 شهرستان روند کاهشی سرقت داشتند، گفت: کرمان، رفسنجان و بم سه استان اول استان از نظر تعداد فراوانی سرقت هستند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه با تمام اقدامات انجام شده همچنان آمار سرقت در استان زیاد است، افزود: در سال 1402 اتهام اول استان سرقت بوده که 4 درصد افزایش داشته است و متهمین ورودی به زندان 7 درصد افزایش پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 30 درصد از آمار زندانیان استان کرمان به اتهام سرقت در زندان هستند، بیان کرد: 56 درصد از مجموع سرقت‌های استان کرمان سرقت خرد است.

قویدل با بیان اینکه در مورد سرقت به عنف افزایش 29 درصدی در استان کرمان داشتیم، ادامه داد: سرقت‌های مسلحانه 67 درصد در استان رشد داشته است که بیشترین آن در شهرستان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 250 کارگاه ضایعاتی در سطح شهر کرمان فعال است که باید به خارج از شهر منتقل شوند، افزود: ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در کاهش سرقت‌ها موثر است و مصوبات متعددی داشتیم تا این کارگاه‌ها به خارج از شهر منتقل شود و در جلسات مختلف بحث و تبادل نظر شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه وجود معتادان متجاهر نیز در افزایش میزان سرقت‌ها اثرگذار است که جمع‌آوری آنها در کاهش سرقت‌ها اثرگذاری زیادی دارد، گفت: اتباع بیگانه در سرقت‌های مسلحانه، سرقت به عنف و سرقت‌های سیم و کابل برق دخالت دارند.

سردار عبدالعلی روانبخش، جانشین انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای امسال در تمام شاخص‌ها در بحث سرقت اقدامات خوبی انجام شده است و نتایج خوبی گرفتیم و روند وقوع سرقت کاهشی بوده است، اظهار داشت: در پایش تصویری شهر مشکلات زیادی داریم و دوربین‌های موجود کافی نیست که حتماً باید تکمیل شود.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در استان کرمان بیش از 15 درصد میزان سرقت‌ها کاهش و کشف سرقت‌ها 10 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه چند باند فرااستانی سرقت در استان کرمان دستگیر شدند، ادامه داد: اخیرأ نیز یک باند فرااستانی سرقت در بندرعباس منهدم شده است که در این زمینه پنج نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع سرقت در استان کرمان 15 درصد کاهش پیدا کرده و در شهر کرمان کاهش 20 درصدی داشتیم، گفت: پایش تصویری استان اثر مهمی در کشف سرقت‌ها دارد که امیدواریم به همت شهرداری کرمان به نتیجه برسد.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه شهرداری پاسخگوی نیازمندی‌ها نیست، اظهار داشت: امکان اینکه با این بودجه بتوانیم پایش تصویری کامل شهر را داشته باشیم و دوربین نصب کنیم، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 140 دوربین پایش تصویری در شهر کرمان نصب شده است و حدود 180 دوربین برای پایش کامل تصویری کم داریم، گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم است، اما اعتبار لازم را نداریم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه قرار شده است با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و تهاتر زمین کارهایی انجام شود که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد، ادامه داد: 18 واحد کارگاهی برای انتقال کارگاه‌های ضایعاتی از شهر کرمان به خارج از شهر آماده شده که باید این کارگاه‌ها جابه‌جا شود.

در این جلسه علی اسدی، مدیرکل امنیتی استانداری کرمان اظهار داشت: در یکسال گذشته زمین برای جابه‌جایی کارگاه‌های ضایعاتی به خارج شهر به شهرداری کرمان از طریق اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه شهردار قبلی کرمان در این زمینه کوتاهی داشته است و در جلسه شورای تامین نیز موظف شد که حتماً ساخت این واحدها را پیگیری و به نتیجه برساند، افزود: اگر جابه‌جایی کارگاه‌های ضایعاتی به خارج از شهر انجام و این کارگاه‌ها ساماندهی شود حتماً کاهش سرقت سیم و کابل برق را خواهیم داشت.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور