Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آلمان در افغانستان چهارشنبه شب اعلام کرد که طالبان با سفر اتباع افغان با مدارک قانونی از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) موافقت کرده است.

از سی ان ان، "مارکوس پوتزل" در پیام توییتری نوشت: استانکزی (معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر) به من اطمینان داد که افغان‌های دارای مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست این فرصت را خواهند داشت تا با پروازهای تجاری از کشور خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز سه شنبه در شهر دوحه با شیر محمد عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی طالبان و تیمش برای انجام بحث و گفت و گوهای جامع دیدار کرده است.

به گفته  سی ان ان، دو طرف در این دیدار در مورد نیاز فوری به یک فرودگاه فعال در کابل به عنوان پیش شرط حضور دیپلماتیک و سازمان های غیردولتی در افغانستان گفت و گو کردند.

سخنان سفیر آلمان در حالی عنوان می شود که طالبان روز گذشته اعلام کرد دیگر اجازه خروج شهروندان را نمی دهند و هشدار دادند که ایالات متحده باید به مهلت هفته آینده برای خروج پایبند باشد.

از زمان تصرف کابل از سوی نیروهای طالبان در ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد)، پروازهای تجاری به افغانستان قطع شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مواجهه با اولتیماتوم طالبان روز سه‌شنبه تایید کرد که خروج افراد از افغانستان هفته دیگر تکمیل خواهد شد. با این حال هزاران افغان پس از به قدرت رسیدن طالبان در فرودگاه کابل به امید خارج شدن از کشور تجمع کرده‌اند.// ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه