Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تخت های بیمارستانی در این استان تکمیل شده است وکسی را یارای مقابله با این ویروس نیست، روزانه پدران، مادران، نوعروسان و جوانان بسیاری قربانی می شوند و شاهد از هم پاشیدن زندگی های بسیاری هستیم.

این روزها کرونا سبد خود را از قربانیانی پر کرده است که شاید به خاطر بی احتیاطی خود یا دیگران بار سفر بسته و خانواده های بسیاری را عزادار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع کرونا روزهای سختی سپری شده و بر اساس پیش بینی ها روزهای سخت تری نیز در انتظار است.

شدت و قدرت انتشار ویروس، همه گیری، سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل ها افراد بسیاری را قربانی این ویروس ناشناخته کرده و این موجود چموش همچنان در حال تاخت است و قربانیان بی شماری را شکار می کند.

روزانه پدران، مادران، نوعروسان و جوانان بسیاری قربانی می شوند و شاهد از هم پاشیدن زندگی های بسیاری هستیم.

مادر جوانی که برای اولین بار طعم مادر شدن را چشیده بدون دیدن فرزندش چشم از دنیا فرو می بندد و پدری که پس از ۱۰ سال معالجه و صرف هزینه های کلان برای داشتن فرزندی، زیر دستگاه اکسیژن قرار دارد و برای دیدن فرزندش به سختی نفس می کشد و جان می خرد نمونه هایی از قربانیان کرونا در روزهای اخیر هستند.

اما برای پایان دادن به همه این سختی ها و بازگشت به زندگی عادی تنها راه مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی است که چندان سخت نیست.

مسوولان استان نیز با ابراز نگرانی از شرایط ابتلا، تعداد بستری و فوتی ها در استان بخصوص در مردادماه با اعلام هشدار از مردم تقاضای رعایت پروتکل ها را دارند.

نیروهای درمان خسته و با کمبود نیرو مواجه هستند، واکسیناسیون به کندی پیش می رود و همه مردم تا زمان واکسینه شدن ملزم به رعایت دستورالعمل ها هستند.

بی احتیاطی دوستم سبب ابتلای خانوادگی ما شد

یکی از مبتلایان کرونا در خصوص چگونگی وضعیت ابتلای خود گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون سعی بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی داشتم اما بی احتیاطی یکی از دوستانم سبب ابتلای خانوادگی ما شد.

علی مرادی افزود: یکی از دوستانم که به کرونا مبتلا شده بود در جمع دوستان حاضر شد و بدون اعلام ابتلای خود ساعاتی را در جمع ما گذراند که پس از وخیم شدن حالش متوجه ابتلای وی شدیم.

وی ادامه داد: پس از بازگشت به منزل روز بعد بلافاصله علائم کرونا در من ظاهر شد و به مراکز درمانی مراجعه کردم و تستم مثبت شد و روزهای سختی را گذراندم.

مرادی ادامه داد: بدلیل سالمند بودن مادرم وی را از محیط قرنطینه دور کرده اما خواهرم بدلیل مراقب از من به کرونا مبتلا و پس از سه روز با علائم شدید راهی بیمارستان شد.

این بیمار کرونایی اضافه کرد: پس از خواهرم، همسر برادرم نیز مبتلا و بدلیل وخامت حالش بمدت پنج روز بستری و شرایط روحی و روانی نامناسبی همراه با اضطراب در منزل ما ایجاد شد.

مرادی اظهار داشت: متاسفانه ابتلای این بیماری و درگیری با آن زمان بر است و هیچ کس از قدرت انتشار آن در امان نیست.

وی بیان کرد: هم اکنون چهار نفر از اعضای خانواده من با مشکلات فراوان تنفسی و ریوی با این بیماری درگیر هستند و متاسفانه بی احتیاطی دوستم سبب ایجاد چنین بحرانی شده است.

کودک ۲ ساله ام به کرونا مبتلا شده است

خانمی که به صورت خانوادگی مبتلا شده است، گفت: دوست همسرم به کرونا مبتلا شده و بدلیل ارتباط کاری  و عدم قرنطینه خود، من و فرزندم را نیز مبتلا کرده است.

مریم ملکی اظهار داشت: ابتدا با بروز علائم کرونا در همسرم و مراجعه به مراکز درمانی تست وی مثبت اعلام شد و بلافاصله در قرنطینه قرار گرفت اما بدلیل مراقب از وی، من و فرزند ۲ ساله ام نیز مبتلا شده ایم.

وی تصریح کرد: این ویروس بی رحم است و به هیچ فردی حتی خردسالان رحم نمی کند و سرعت انتشار آن نیز بسیار بالا است.

ملکی گفت: تاکنون چنین شرایط سختی را تجربه نکرده بودم و بدلیل اینکه خود بیمار هستم و باید از همسر و فرزندم نیز مراقبت کنم بدنم تحلیل رفته و در شرایط روحی نامناسبی قرار دارم.

 وی تاکید کرد: این بیماری را جدی بگیرید و از دورهمی های غیر ضروری پرهیز کنید چرا که پای جان و سلامت خود و خانواده هایمان در میان است.

۳۰ درصد جمعیت هدف ایلام بر عیله کرونا واکسینه شدند

استاندار ایلام با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۳۰ درصد جامعه هدف ایلام در برابر کرونا واکسینه شدند، گفت: این میزان ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

محمد نوذری اظهار داشت: با توجه به تعطیلی ۶ روزه کشور با هدف کاهش ابتلا و نظارت بر اصناف و بازار  امیدواریم تا آخر هفته شاهد عبور از این پیک باشیم.

وی افزود: همکاری همه اعم از مردم، اصناف، بازار و غیره در این مدت مناسب بوده و امیدواریم بازار و اصناف که قشر آسیب پذیری هستند همچنان پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: هم اکنون ۴۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و این روند به شکلی ادامه دارد که کار ما در حوزه درمان سخت تر می شود و پزشکان و کادر درمان خسته هستند.

نوذری اضافه کرد: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز واکسن معادل ۳۰ درصد در استان تزریق شده و ۲۰ هزار دز دیگر وارد شده و با پیگیرهای مداوم در حال رایزنی برای دریافت دزهای بیشتر هستیم.

وی استقبال مردم از واکسن را مناسب اعلام کرد و گفت: تنها راه عبور از این پیک سخت و خطرناک تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.

استاندار ایلام ادامه داد: پارک ها، اماکن تفریحی، آرامستان ها و رستوران ها بجز رستوران های بیرون بر همچنان باید تعطیل و پاساژها و بازار نیز با رعایت پروتکل ها و نظارت باز باشند.

نوذری در خصوص تامین پرستار و پزشک برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایلانم نیز بیان کرد: هلال احمر و تامین اجتماعی در حوزه درمان و هر دستگاهی که قادر به همکاری در این زمینه است این نیروه ها را در اختیار دانشگاه قرار دهد.

وی در خصوص برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین نیز افزود: با توجه به درپیش بودن مراسم اربعین در صورت برگزاری این همایش باید یک برنامه ریزی مدون و کشوری از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در صورت عدم برگزاری اربعین نیز قطعا با ترددهای غیر مجاز برای ورود به کشور عراق روبرو خواهیم بود و باید در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

شمار فوتی های ناشی از کرونا در ایلام هفت برابر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از افزایش فوتی های خانوادگی نیز گفت: تعداد فوتی های کرونا در استان با ۸۹ مورد در مرداد ماه جاری نسبت به ماه گذشته بیش از هفت برابر افزایش داشته است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در این مدت(شبانه روز گذشته) تعداد بستری ها ۲ و نیم برابر و تعداد مبتلایان نیز بیش از سه و نیم برابر ماه گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ابتلا در مرداد ماه با ابتلای ۹ هزار نفر بوده است، افزود: همچنین در مرداد ماه جاری نمونه گیری ۲ برابر و بیشترین نمونه گیری ها و بیماریابی از آغاز پاندمی کرونا ۳۰ هزار  مورد و بیشترین بستری در این مدت نیز ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از بستری های استان حال ۸۱ نفر وخیم و زیردستگاه قرار دارند و و ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه کادر درمان خسته و در شرایط روحی مناسبی قرار ندارند، گفت: با توجه به همه گیری کرونا و افزایش ابتلا، فوتی و بستری ها دانشگاه علوم پزشکی به نیروهایی بیشتری نیاز دارد و انتظار می رود بیمارستان هایب خصوصی، هلال احمر و تامین اجتماعی تعدادی از این نیورها را تامین کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: تمام نیروهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و امیدواریم برای تسریع در کار درمان تمام دستگاه ها همکاری لازم برای تامین نیرو با این دانشگاه همکاری کنند.

آمار مردادماه تکان دهنده و بی سابقه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با ابراز نگرانی از روند انتشار ویروس و همه گیری آن گفت: آمار نگران کننده مرداد ماه بی سابقه بوده و نه تنها ابتلا و بستری خانوادگی شده بلکه فوتی ها نیز خانوادگی شده است.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: در هفته آخر مرداد ماه تعداد نمونه گیری ها در طرح شهید سلیمانی ۳۰ درصد، تعداد مبتلایان ۳۲ درصد و بستری ها نیز ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص واکسیناسیون در استان نیز گفت: ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده است و کل واکسن دریافتی ۲۰۱ هزار و ۳۶۸ دز بوده و تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز تزرق شده است.

دکتر صادقی فر ادامه داد: از مجموع واکسن های تزریق شده ۱۲۵ هزار و ۶۰۸ دز مربوط به نوبت اول و ۳۸ هزار و ۵۳۵ دز نیز مربوط به نوبت دوم است.

وی با بیان اینکه باید تزریق دز دوم واکسن مورد توجه قرار گیرد، گفت: تزریق واکسن در شهرستان های بدره ۸۱ درصد، دره شهر ۶۹ درصد، آبدانان ۶۵ درصد و سیروان با ۶۱ درصد بالاترین میانگین تزریق در استان را دارا هستند.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: نرخ فوتی ها در شهرستان های دره شهر، مهران و بدره بالاتر از میانگین استانی است و با توجه به شدت گردش ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش است.

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی، شهرستان های ایلام، دهلران، دره شهر، مهران، آبدانان، چرداول، بدره، ایوان و چوار در وضعیت قرمز و سیروان، هلیلان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی محمد نوذری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی محمد نوذری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها استاندار ایلام کرونا مبتلا بی احتیاطی مرداد ماه مبتلا شده بستری ها ۳۰ درصد فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد هدف قرار گرفتن رئیس جمهور این کشور از سوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده وضعیت روانی است که این رژیم در آن به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در حساب کاربری خود در پلتفرم  ایکس، پست یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را که در آن از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده بود، «بی پروا و سطح پایین» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: هدف قرار دادن اردوغان پس از اینکه وی حقایق را همانطور که هست، بیان کرد نشان دهنده وضعیت روانی فعلی دولت اسرائیل است. تمام اعضای کابینه اسرائیل در مقابل دادگاه محاکمه خواهند شد.

وی تاکید کرد: ترکیه بی باکانه و با صدای بلند به افشای ظلمی که اسرائیل در حق مردم فلسطین می‌کند، ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس انجمن «پارلمان‌ها برای قدس» در استانبول گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدیدها نمی‌شویم. ما باید تلاش کنیم تا فجایع علیه برادران خود در غزه را نادیده نگیریم و اسرائیل را در برابر قانون پاسخگو کنیم.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه آنچه در ۷ اکتبر رخ داد توجیهی برای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نیست، اعلام کرد: ما برادران خود در جنبش حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کنند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کنیم و هرگز در برابر نسل‌کشی علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنیم که بیش از ۲۰۰ روز است به تنهایی مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در غزه تصریح کرد: نتانیاهو مانند جنایت‌کاران قبل از خود است و نامش به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به نتانیاهو افزود: کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود و به کسی که در ۲۰۳ روز گذشته ۳۵۰۰۰ فلسطینی را کشته، نگاه کند.

اردوغان در سخنرانی خود با اشاره به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت، ترکیه تنها کشوری است که بار دیگر محدودیت‌های تجاری شامل ۵۴ محصول را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرد. آنکارا به قطع روابط تجاری با این رژیم ادامه خواهد داد و ممکن است بقیه روابط را قطع کند.

وی با اشاره به حمایت و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی گفت آمریکا با حمایت بی‌قید و شرط نظامی و دیپلماتیک خود از رژیم صهیونیستی به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه حل آن.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن