Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تجدید بیعت دولت سیزدهم با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار انقلاب با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌هاست، اظهار کرد: خدمت به مردم در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای دارد، البته همه دولت‌ها و مسئولان در عالم مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان خود می‌گویند به مردم خدمت می‌کنیم، اما در اندیشه امام خدمت معنای خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک نوع خدمت، منفعت‌گرا و با نگاه ماتریالیستی است که اساس آن این است که منافع حزب، گروه و مجموعه خودی در نظر گرفته می‌شود. خدمت انجام می‌شود تا منفعتی به دست آید. یک نوع خدمت دیگر، از نو دوستی و با نگاه انسان‌مدارانه یا اومانیستی است، اما در منظومه اندیشه امام خمینی (ره)، خدمت به مردم برای خداست و اولین گام در این خدمت خداباوری است و ابتدا باید همه مسئولان پاسخگوی خدا باشند.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: در دیدار اولین دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. محور این دولت نیز امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است.

رئیسی اضافه کرد: نکته دیگر آموزه‌های امام خمینی (ره) اعتماد به داشته‌های ملت است. شعار امام خمینی (ره) اتکال به خدا و اعتماد به نفس بود که این دو از آموزه‌های رهبری هم وجود دارد. ما به اندیشه‌های امام در عمل و اقدام پایبند هستیم. خیر دنیا و آخرت ما این است که به این خط نورانی پایبند باشیم. رهبری بهترین کسی است که می‌تواند این خط نورانی را تبیین کند و این خط نورانی باید مورد توجه دولت باشد. روح امام هم به کسانی که انقلاب را یاری می‌کنند توجه دارد و روح امام ناظر و دعاگوست. ما از ارواح ملکوتی همه شهدا از جمله شهید رجایی، باهنر و سایر شهدا کمک می‌خواهیم تا بتوانیم این خط نورانی را ادامه دهیم و همواره تلاش می‌کنیم شکرگذار نعمت الهی باشیم که امانتدار آن هستیم. مشکلات مردم زیاد است و حل آنها در پرتوی آن است که از روح امام خمینی (ره) و شهدا مدد بگیریم و تمام ظرفیت خود را به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: یقین دارم امدادهای غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد. امام خمینی (ره) و رهبری همیشه تاکید دارند اگر در مسیر درست حرکت کنیم، مدد الهی یار ما خواهد بود. او حتما بر مشکلات فائق می‌آید. من تردیدی ندارم. مشکلات زیاد است ولی به مدد او و امام و شهدا قادریم بر مشکلات فائق بیاییم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به ما آموخت می‌شود با تکیه بر قدرت الهی بر همه دشمنان پیروز شد، تصریح کرد: امروز با امام خمینی (ره) پیمان می‌بندیم که خط نورانی ایشان را ادامه دهیم و به آن وفادار باشیم. این دولت نیاز دارد همه آحاد ملت و سلیقه‌ها و گروه‌ها با همه وجود خود را همراه دولت بدانند، دولت هم خود را خدمتگذار و متعلق به همه می‌داند. این حقی برای آحاد ملت و تکلیفی بر عهده ماست. دولت نسبت به همه مردم با هر سلیقه سیاسی، گویش و در هر نقطه‌ای از کشور خود را مکلف دانسته و آنها را صاحب حق می‌داند.

رئیسی در پایان از یادگار امام و تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) تشکر کرد.

2727

کد خبر 1548601

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم امام خمینی خط نورانی خدمت به مردم امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • آیا می شناسیدش؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است