Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: دانشجویان این مرکز از مزیت اساتید برجسته حوزه قضاوت، وکالت و سردفتری برخوردار هستند.

صمد حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی در سال ۸۷، اظهار کرد: این مرکز با امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب و ارائه‌ی شیوه‌های نوین آموزشی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز دستگاه قضایی در رشته‌های پودمانی کاردانی خدمات قضایی، شورای حل اختلاف، کاردانی علوم ثبتی ارشاد و معاضدت قضایی و نگارش حقوقی، فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون در راستای توسعه مراکز آموزشی، دسترسی آسان همگان به مراکز علمی و دانشگاهی و هم‌چنین در جهت ایجاد تعامل بین علوم نظری و تجربی و اهتمام به افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و تحقق ورود به بازار کسب و کار در سه رشته مقطع کاردانی و دو رشته مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رشته‎‌های تحصیلی در این مرکز، افزود: رشته‌های کاردانی حرفه‌ای دستیاری حقوقی امور قضایی، دستیاری حقوقی دستگاه‌های اجرایی و دستیاری مشاغل حقوقی و رشته‌های کارشناسی حرفه‌ای خدمات حقوقی ارشاد و معاضدت قضایی و خدمات حقوقی ثبت و دفاتر اسناد ثبتی رسمی در این مرکز تدریس می‌شوند.
وی در خصوص امکانات موجود در این مرکز برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، گفت: این مرکز در یک محیط کاملا آموزشی دارای سالن‌های وسیعی در دو طبقه و کلاس‌های بزرگ قرار گرفته و دارای امکانات آموزشی از قبیل کتابخانه، محل مطالعه، مجهز به انواع نرم افزارهای کامپیوتری، اتاق سایت و ... است.

حضرتی افزود: رشته‌های موجود در این مرکز، بیشتر دارای جنبه مهارتی و کاربردی است که این امر باعث شده تا فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل، جذب بازار کار شوند که شامل مشاغل قضاوت، وکالت، مشاوره حقوقی و استخدام در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق در ادارات دولتی و شرکت‌های حقوقی می‌شوند.

وی متذکر شد: تاکنون حدود ۱۰ نفر در آزمون وکالت و دو نفر در آزمون قضاوت قبول شده و حدود ۲۰ نفر نیز در دادگستری و ادارات ثبت اسناد و املاک و باقی فارغ التحصیلان در سایر ادارات به عنوان کارمند مشغول فعالیت بوده و کمتر کسی از میان فارغ التحصیلان مرکز را می‌توان یافت که بیکار باشند.

وی در خصوص فعالیت این مرکز در حوزه کارآفرینی، اظهار کرد: در جهت ایجاد مشارکت در بین دانشجویان و نیز پرداختن به ایده‌های نو و متنوع در راستای تربیت نیروی متعهد و متخصص، کانون‌های کارآفرینی، وکیل یار و پژوهش یار و قرآن و عترت در این مرکز با همت و پیگیری خود دانشجویان، حمایت مرکز و نظارت اساتید برجسته تاسیس شده‌اند که دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند زیر نظر اساتید با تجربه، مسائل و مشکلات حقوقی، علمی و درسی را در قالب کارگاه آموزشی پیگیری و ارزیابی ‌کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص برنامه‌های آتی کانون‌های علمی و فرهنگی این مرکز نیز تشریح کرد: تلاش در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی علمی برای ارتقای سطح علمی دانشجویان، استفاده از اساتید باتجربه و برجسته، ایجاد روحیه نشاط و صمیمی در بین همکاران مرکز و تقویت حوزه پژوهشی و فرهنگی با مشارکت دانشجویان مرکز در دستورکار این مرکز قرار دارد.

وی در خصوص برنامه‌های ابلاغی از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم، اظهار کرد: ارتقای نقش آموزش‌های مهارتی در تولید دانش مهارت و فناوری بومی، تبدیل دانشگاه جامع علمی کاربردی به بزرگترین دانشگاه نسل سوم کشور و احراز مرجعیت کارآفرینی در سطوح ملی و بین المللی، تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای، سلامت اداری و اخلاق فردی مطابق با ارزش‌های اسلامی ایرانی، نهادینه سازی یادگیری مستمر دانش و مهارت، ایجاد سامانه و ظرفیت برای ارائه خدمات مشاوره‌ای برای نیازمندان و تربیت دانش آموختگان مومن، متعهد و برخوردار از شایستگی‌های اخلاق و حرفه‌ای همراه با تجارب متراکم مهارتی در دستورکار این مرکز قرار دارد.

وی گفت: با توجه به جنبه مهارت محور بودن رشته‌های موجود در مرکز، پیش‌بینی واحدهای درسی تحت عنوان کاربینی و کارورزی و به لحاظ این‌که این مرکز زیر نظر یک موسسه قوه قضاییه و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی است، دانشجویان این مرکز در مراجع قضایی و دفاتر اسناد رسمی و دفاتر وکلای رسمی دادگستری جهت انجام کاربینی و کارورزی حضور یافته و از نزدیک با نحوه قضاوت و تنظیم اسناد رسمی و نحوه دفاع در وکالت آشنا می شوند که این امر یکی از مزایای مرکز نسبت به سایر مراکز علمی و دانشگاهی است.

حضرتی گفت: با انجام پروژه کاربینی و کارورزی زیر نظر اساتید با تجربه که از قضات دادگستری و یا سردفتران اسناد رسمی هستند، تجربیات در یک نسخه تنظیم شده و به واحد آموزشی مرکز ارائه می‌دهند. این امر موجب می‌شود تا در کنار تحصیل و جنبه نظری مباحث درسی، مهارت لازم رشته تحصیلی نیز یاد گرفته شود تا دانشجویان حداقل بتوانند، وکیل خانواده خود باشند.

وی ادامه داد: هدف نهایی این مرکز، توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب در جهت ارتقای سطح حقوقی، علمی و دانش و تخصص فارغ التحصیلان است.

وی با بیان این‌که هرچقدر دانشجویان در رابطه با رشته تحصیلی خود تبحر داشته باشند و با فنون آشنایی اولیه لازم پیدا کنند، بهتر می‌توانند در بازار کسب و کار جذب شوند، اظهار کرد: این دانشجویان در کمترین زمان و راحت ترین روش به حق و حقوق خود نائل شوند که این امر اقتضا دارد تا دانشجویان در دانشگاه این فنون را یاد بگیرند و بعد در عمل به موکلین خود یاد بدهند و یا به عنوان وکیل در عمل به کار گیرند که در این مرکز به لحاظ وجود اساتید باتجربه که اکثرا از مسئولان، قضات و وکلای برجسته و باسابقه دادگستری کل استان هستند، دانشجویان در عمل از محضر اساتید یاد می‌گیرند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به فارغ التحصیلی حدود ۲۶۰۰ نفر در این مرکز، گفت: اکنون حدود ۵۶۶ نفر دانشجو مشغول تحصیل بوده و این مرکز دارای ۶۲ استاد و مدرس است که اکثرا از بین قضات برجسته دادگستری کل استان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسری و آزاد و وکلای رسمی دادگستری و سردفتران رسمی دادگستری انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیلان اسناد رسمی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت

امتداد - دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه با صدور پیامی فرا رسیدن روز معلم را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، متن پیام دکتر ابراهیمی بدین شرح است:

                                                                                                                           باسمه تعالی
                                                                                                                         إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما
                                                                                             براستی که من معلم برانگیخته شدم( پیامبر اکرم ص)

دوازدهم اردیبهشت ماه، روز معلم و تقارن سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری با شهادت صادق ترین معلم جهان اسلام حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، فرصتی را فراهم می نماید تا از مساعی و اهتمام اساتید، مدرسان و کلیه فعالان عرصه های علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه که صادقانه درمسیر تحقق آرمانها و اهداف بانک قدم بر می دارند، سپاسگزاری نمایم.
بی تردید توسعه دانش و مهارتهای تخصصی مهمترین نقش را در مسیر اجرای برنامه تحول راهبردی و تحقق چشم انداز بانک سپه در افق ۱۴۰۴ خواهد داشت و لذا انتظار دارم با توجه به ظرفیتهای کسب و کاری بانک،گردش دانش شغلی، یکسان سازی سطح آگاهی کارکنان و تسلط ایشان به فرایندهای عملیاتی به منظور خلق تجربه ای متمایز، ماندگار و خوشایند برای تمام ذی نفعان و به تبع آن، افزایش سودآوری و تقویت جایگاه رقابتی بانک، بیش از پیش نمایان گردد و تمامی اساتید، مدرسان و فعالان حوزه توسعه سرمایه انسانی گامی فراتر از آموزش گذاشته و تفکر یادگیری را در ذهن کلیه کارکنان نهادینه نمایند.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه کارکنان در مسیر رشد و توسعه فردی و سازمانی، سربلندی شما عزیزان را در کلیه شئونات زندگی از درگاه خداوند متعال خواستارم. 

                                                                                                                      آیت اله ابراهیمی
                                                                                                                    مدیرعامل بانک سپه

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز