Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@13:40:04 GMT

آب سد بارزو شیروان از مدار مصرف شرب خارج شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۰۱۱۸

آب سد بارزو شیروان از مدار مصرف شرب خارج شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: به دلیل رشد فزآینده جلبک ها در حوزه میانی، آب سد بارزو این شهرستان خراسان شمالی از مدار مصرف شرب خارج شد.

اسحاق خسروپناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب رودخانه قلجق که وارد سد بارزو می شود به علت شست وشوی پشم دام ها توسط روستاییان موجب رشد جلبک ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دمای هوای و پایین بودن حجم آب رودخانه  به علت خشکسالی شرایط برای رشد جلبک ها فراهم شده بود که این امر در کیفیت، طعم و بوی آب تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه اینک حجم آب سد بارزو شیروان کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب است افزود: با توجه به کاهش بارندگی های امسال در مقایسه با سال گذشته، پایین بودن حجم آب رودخانه ها و تامین آب شهر و چندین روستای بخش سرحد به شهروندان توصیه می شود از شستن هرگونه پشم، فرش، دام و دفع پساب خانگی در رودخانه اجتناب کنند تا برای پایش آب ناچار به خارج کردن آب سد از مدار مصرف شرب نشویم.

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: اینک آب شرب  مورد نیاز شهرهای شیروان و خانلق  از طریق چاه ها تامین می شود.

شهرام رمضانی اظهار داشت: ورودی آب شهر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است اما مصرف آب ۳۶۰ لیتر بر ثانیه است که از شهروندان انتظار می رود صرفه جویی بیشتری داشته باشند تا با قطعی و افت فشار آب مواجه نشویم.

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سد بارزو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • نفت در مدار رشد؟
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان