Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قاسمی سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در نشست هماهنگی توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه کرونا در خوزستان اظهار کرد: خوزستان حال و روز خوشی ندارد و وضعیت بسیار بحرانی و خطرناکی در پیش است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۶۰ نفر در خوزستان بر اثر کرونا فوت می‌کنند، افزود: فاصله میزان بستری‌ها با ترخیصی‌ها بسیار زیاد است و به طور متوسط روزانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ نفر به جمعیت بستری‌ها اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان گفت: درصد بالایی از بیماران در خوزستان در خانه‌ها قرنطینه هستند و میزان مراجعه به بیمارستان‌ها نیز به طور متوسط روزانه حدود ۹ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه وضعیت موج کرونا در خوزستان بسیار خطرناک و بحرانی است، افزود: استانداری و ستاد مبارزه با کرونای خوزستان تمام‌قد در صحنه است. در روزهای اخیر ۵۰۰ کپسول اکسیژن خریداری شده است و ۶۰۰ کپسول نیز در دست تعمیر هستند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شرکت‌های نیشکر، پتروشیمی‌ها، مناطق آزاد و دیگر شرکت‌های بزرگ خوزستان کمک‌های خوبی در بحث کرونا داشته‌اند.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در خوزستان برای درمان بیماران کرونا گفت: بیمارستان صحرایی زمانی ضرورت دارد که مکان برای اقدامات درمانی نداشته باشیم. در حالی که در بخش درمان، محل‌هایی در خوزستان آماده هستند که علاوه بر پزشک و کادر، نیازمند تجهیز هستند. یک مجموعه در منطقه آزاد آبادان وجود دارد که اگر تجهیز شود، بخش زیادی از مشکلات این منطقه مرتفع خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان نیاز به کمک‌های ملی قوی‌تری دارد و این مساله را به گوش رئیس جمهور نیز رسانده‌ایم و ایشان نیز دستوراتی برای کمک به استان خوزستان صادر کرده‌اند.

وی افزود: اگر بتوانیم بیمارستان طالقانی اهواز و مرکز درمانی منطقه آزاد اروند در آبادان که مد نظر است را در خوزستان تجهیز کنیم، قطعا اگر وضعیت بدتر شود، می‌توانیم با آرامش خاطر بیشتری کار را دنبال کنیم.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از سازمان نیروهای مسلح درخواست می‌کنیم که علاوه بر کادر پزشکی و درمان، برای تامین تجهیزات نیز به خوزستان کمک کند.

وی افزود: علاوه بر بخش خصوصی، نهادهای عمومی در سطح ملی هم باید به خوزستان برای مهار کرونا کمک کنند.

کد خبر 622753 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خوزستان استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان

به گزارش ایسنا، در هشدار سطح زرد شماره ۱ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی روی کشورهای همسایه و تاثیر آن بر مناطقی از استان خوزستان پیش بینی شده است.

زمان شروع این پدیده از اواخر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه و زمان پایان آن اواخر وقت چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

نوع مخاطره نیز وزش های متوسط تا نسبتاٌشدید همراه با تندباد لحظه  ی و احتمال برخاستن گرد و خاک همرفتی در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکزی استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه‌های سبک آثار مخاطره خواهد شود.

 احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها نیز توصیه می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا هشدار برای تهرانی‌ها/ گرد و غبار به پایتخت نزدیک شد

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری