Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار واکسن‌های تزریق شده کرونا در نخستین هفته تصرف کابل به دست گروه طالبان، تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) که وظیفه توزیع واکسن‌های کووید-۱۹ تحویل داده شده در چارچوب برنامه توزیع واکسن کوواکس سازمان جهانی بهداشت را برعهده دارد، اعلام کرد: در هفته پس از ۱۵ اوت، ۳۰ هزار و ۵۰۰ شهروند افغانستان در ۲۳ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور واکسن دریافت کرده اند، در حالی که این تعداد در هفته پیش از آن، ۱۳۴ هزار تن در ۳۰ ولایت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیسف با قابل درک خواندن این وضع به علت هرج و مرج، درگیری و تهدید امنیت شهروندان گفت که از همه کارکنان بهداشتی افغانستان شامل زنان درخواست شده که به سرکارهایشان بازگردند.

تاریخ اعتبار نزدیک به دو میلیون واحد واکسن «جانسون اند جانسون» تحویل داده شده به افغانستان که نزدیک به نیمی از کل  واکسن‌های تحویل داده شده به این کشور را تشکیل می‌دهد، در نوامبر پایان می‌یابد.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، از ۲۰ اوت به این سو تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد واکسن در این کشور ۴۰ میلیون نفری تزریق شده است.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق کودکان سازمان ملل متحد واکسن کرونا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش طلوع‌نیوز، شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند. منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

 

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دیگر خبرها

  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان