Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نفس‌های آرامستان قدیم کرمان به شماره افتاد بوده و این مسئله مسئولان استان کرمان را مجبور کرد تا بهشت کریمان را بدون تأمین زیرساخت افتتاح کنند و حالا آرامستان جدید وضعیت مناسبی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، پنجشنبه‌ها که می‌شود همه به نوعی به یاد اموات و رفتگانشان می‌افتند و مردم کرمان سال‌ها بود که با رسیدن پایان هفته راهی آرامستان قدیمی این شهر می‌شدند؛ قبرستانی که به دلیل قرار گرفتن در جوار مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) و در دامنه کوه‌هایی زیبا به همین نام، از گذشته‌های دور برای کرمانی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است البته نباید وجود بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت ایران در این محدوده را نادیده گرفت که زیبایی و چشم نواز خاصی به این مکان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار همه این موارد وجود گلزار شهدای کرمان و مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در این آرامستان قدیمی قداست خاصی به آرامستان قدیم کرمان داده است. همه این ویژگی‌های خاص سبب شده که دل‌کندن از این آرامستان برای مردم کرمان قدری سخت باشد و البته طی کردن بروکراسی اداری سخت و پیچیده و رفع مشکلات و موانع احداث آرامستان جدید برای مسئولان استان سخت‌تر!

آرامستان‌های جدید و قدیم شهر کرمان در سال‌های گذشته روزهای ناآرام زیادی را تجربه کردند؛ زمزمه‌های تکمیل ظرفیت آرامستان قدیم شهر کرمان و لزوم احداث آرامستان جدید به خیلی سال قبل برمی‌گردد به طوری که آغاز پیش فروش قبر در آرامستان جدید کرمان به اول اسفندماه سال 90 می‌رسد و با وجود ادعای ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار وقت کرمان در سال 92 که "ظرفیت قبرستان فعلی شهر کرمان تکمیل شده است". با وجود گذشت چندین سال از این ادعا به‌دلیل آماده نبودن آرامستان جدید و مهیا نبودن زیرساخت‌ها، همچنان تدفین اموات در آرامستان قدیمی شهر کرمان انجام می‌شد چرا که نه اجل منتظر ساخت آرامستان جدید کرمان می‌ماند و نه مرده‌ای می‌توانست بر زمین بماند.

تدفین اموات در آرامستان قدیم کرمان ادامه داشت و حتی تا پای اموات به جنگل دست‌کاشت و دامنه کوه هم کشیده شد تا اینکه کار به انتشار عکس‌هایی جنجالی در فضای مجازی و شایعات کشیده شد و مسئولان استان مجبور شدند با وجود نبود زیرساخت‌ها آرامستان جدید کرمان را افتتاح کنند.

آغاز اجرای خطوط انتقال آب و برق به آرامستان جدید کرمان

حالا سرپرست شهرداری کرمان خبر از آغاز اجرای خطوط انتقال آب و برق به آرامستان جدید «بهشت کریمان» داده و اظهار داشت: از آنجا که در آرامستان قدیمی شهر کرمان، دیگر جایی برای دفن اموات نبود، آرامستانی که از سال‌های گذشته تعیین‌تکلیف و مشخص شده بود، با تمام تأخیرها و اختلافات مالکیتی که وجود داشت، در دورۀ پیشین شورای شهر کرمان افتتاح شد، اما افتتاح آرامستان یک موضوع بود و بهره‌برداری و استفادۀ مردم از آرامستان، موضوعی دیگر.

محسن پوراسماعیلی با اشاره به شروع دفن اموات در آرامستان «بهشت کریمان» گفت: با وجود افتتاح آرامستان، اقدامات لازم از جمله اجرای خطوط انتقال آب و برق انجام نشده بود؛ بنابراین، اجرای حدود 13 کیلومتر خط انتقال برق و انتقال آب برای آبیاری فضای سبز آرامستان «بهشت کریمان»، ضروری بود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌هایی که از روز اول کار به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان دنبال کردم، آماده‌سازی آرامستان «بهشت کریمان» بود، افزود: با حضور فرماندار کرمان، از آرامستان بازدید کردیم و جلساتی در این خصوص داشتیم؛ ضمن اینکه به دستگاه‌های مربوط هم گزارشی ارسال کردیم که شرایط آرامستان جدید، مناسب نیست.

پوراسماعیلی با تأکید بر اینکه باید تمام توان و امکانات شهرداری را در یک مقطع زمانی کوتاه‌مدت به‌کار می‌گرفتیم تا شرایط لازم را در آرامستان جدید فراهم کنند، گفت: باید امکانات و شرایط لازم در آرامستان «بهشت کریمان» فراهم شود تا شهروندانی که برای دفن اموات خود در آرامستان حاضر می‌شوند، به جز ناراحتی و نگرانی به‌دلیل از دست دادن عزیز خود، دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمان افتتاح آرامستان «بهشت کریمان»، برای روشنایی آرامستان، تعدادی ژنراتور و برای تأمین آب هم، منبع آب نصب شده است، گفت: وقتی قرار است این آرامستان تا 50 سال آیندۀ شهر کرمان را پوشش دهد، ابتدا باید آب و برق آرامستان تأمین می‌شد.

آرامستان جدید شهر کرمان به بهره‌برداری رسیدکرمان| آرامستان جدید کرمان بدون آب و برق امکان دفن نداردظرفیت قبرستان فعلی شهر کرمان تکمیل شده است/ آرامش در آرامستان جدید کرمان

سرپرست شهرداری کرمان تصریح کرد: حداقل تا کیلومتر 10 جاده آرامستان، هیچ‌گونه مشکل و معارضی برای اجرای خطوط انتقال آب و برق نداشتیم؛ ضمن اینکه مشکلات ملکی و معارض، در روزهای آخر و در محدوده زمین آرامستان به‌وجود آمد؛ بنابراین، باید خیلی زودتر خطوط انتقال آب و برق را با هزینه بسیار کمتر اجرا می‌کردیم.

پوراسماعیلی در پاسخ به این پرسش که اکنون اجرای خطوط انتقال آب و برق در چه وضعیتی است؟ از شروع اجرای خطوط انتقال آب و برق در آرامستان «بهشت کریمان» خبر داد و گفت: براساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها، آرامستان، یک محل اختصاصی و مربوط به شهرداری است؛ بنابراین، قاعدتاً شهرداری باید برای انتقال خطوط برق و آب هزینه کند، اما از پیمانکارانی استفاده کردیم که مورد تأیید دستگاه‌های خدمت‌رسان آب و برق باشند تا بعداً در زمینه استفاده از شبکه مشکلی پیدا نکنیم.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آرامستان استان کرمان آرامستان استان کرمان آرامستان جدید کرمان افتتاح آرامستان آرامستان قدیمی آرامستان قدیم بهشت کریمان شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود

 به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ گروه درمانی و مشاوره انفرادی «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی، تست هوش کودکان (وکسلرویون) و... از جمله مشاوره‌های افرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

ضمن آنکه در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان به منظور بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انتصاب در ساترا/ کریمان جایگزین حسام‌پور شد
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب