Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@06:06:09 GMT

خشکسالی و قحطی؛ کدام کشور نخستین قربانی است؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۰۶۶۱

خشکسالی و قحطی؛ کدام کشور نخستین قربانی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

این جزیره که در سواحل شرقی قاره آفریقا و در اقیانوس هند قرار دارد یکی از مهم ترین زیستگاه های حیوانات در معرض انقراض و گیاهان کمیاب است اما دانشمندان می گویند که تغییرات اقلیمی زندگی مردم جزیره را به نابودی کشانده است.

به گفته سازمان ملل گرسنگی در جزیره به مقیاسی غیرقابل باور افزایش یافته است و اگر به این بحران انسانی رسیدگی نشود جان میلیون‌ها شهروند و تمامی جانداران این کشور به خطر می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل مهم تر پس از گرسنگی، بی آبی است. خشکسالی باعث شده است تا مردم ماداگاسکار با کمبود آب شرب و آشامیدنی روبرو شوند.

شرایط نیمه خشک در جنوب ماداگاسکارهمراه با سطوح بالای فرسایش خاک و جنگل زدایی، زمین های قابل کشت را به زمین بایر تبدیل کرده است. طوفان های ماسه ای بی سابقه نیز مناطق زراعی را پوشانده و آن را غیر قابل استفاده کرده اند.

بحرانی ترین منطقه تحت تاثیر خشکسالی ناحیه «آمبووومب»‌ است. اغلب کودکان در این منطقه دچار سوء تغذیه هستند. در سال های اخیر درصد کودکان درگیر سوءتغذیه در این منطقه ۲۷ درصد افزایش داشته است. کودکان مبتلا به سو‌ء تغذیه ۴ برابر بیشتر از کودکان عادی جانشان را از دست می دهند.

عامر داودی، مدیر ارشد برنامه جهانی غذای سازمان ملل می گوید که اگر فوری اقدامی صورت نگیرد خانواده های بسیاری از گرسنگی تلف خواهند شد. بر اساس برآورد سازمان ملل دست کم ۳۰ هزار نفردر بدترین سطح ناامنی غذایی قرار دارند.

اوضاع از سپتامبر سال ۲۰۲۰ بحرانی شد و بسیاری از کشاورزان بدلیل خشکسالی تمام محصولاتشان را از دست دادند. با وخامت اوضاع، ۸۰ درصد مردم این منطقه به اقدامات ناامید کننده‌ا‌ی از جمله خوردن ملخ، میوه خام کاکتوس قرمز و برگ‌های وحشی روی آوردند. پیش بینی می شود تولید مواد غذایی در سال ۲۰۲۱ به پایین‌تر حد خود در دهه های اخیر و ۴۰ درصد کمتر از استانداردهای تولیدی این کشور باشد.برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد ماهانه به ۷۵۰ هزار نفر از طریق توزیع غذا و پول نقد کمک می کند. اما این سازمان، برای نجات جان مردم در جنوب ماداگاسکار و «جلوگیری از یک فاجعه» ، طی شش ماه آینده به ۷۴ میلیون دلار نیاز دارد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماداگاسکار خشکسالی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال