Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@15:23:29 GMT

قهرمان دوی ماراتن که مادربزرگی ۷۶ ساله است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۰۹۴۹

قهرمان دوی ماراتن که مادربزرگی ۷۶ ساله است

شب نشینی سوم شهریور ماه با حضور بانوی ۷۶ ساله ایرانی که قهرمان دوی ماراتن است، روی آنتن رفت.

به گزارش ایلنا، در بخش اول برنامه گفت و گو محور شب نشینی که به رسم هر شب ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران با اجرای محمد سلوکی بر روی آنتن زنده شبکه جام جم رفت، زهرا عقیلی دونده ۷۶ ساله و قهرمان دوی ماراتن به عنوان مهمان برنامه معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقیلی گفت: شش فرزند و ده نوه دارم. متولد ۱۳۲۴ هستم و ۷۶ سال دارم. در جوانی پیشینه ورزش داشتم اما بچه داری نمی‌گذاشت به ورزش برسم. بعد از اینکه بچه ها بزرگ شدند و سر زندگی خودشان رفتند فهمیدم باید به ورزش برسم. در سن ۶۵ سالگی وقتی راه می رفتم به زمین می خوردم و دلیل آن ناراحتی های اعصابم بود برای همین ورزش دو را آغاز کردم.

وی تصریح کرد: بچه های من و همسرم خیلی مرا تشویق می کنند تا به این مسیر ادامه دهم و حتی با ورزش مشکل اعصابم برطرف شد. اولین مسابقه ای که شرکت کردم در مشهد بود که بعد از ۵ بار مسابقه دادن در باشگاه تختی به مسابقات مشهد راه یافتم.

بانوی دونده ایرانی افزود: ماراتن از دو سخت تر است چون باید دوازده دور ورزشگاه را بدویم، از دور یازدهم به بعد توانایی بدن پایین تر آمده و حساسیت روی خطاها هم بیشتر شده است به همین دلیل سخت است. در مسابقه کشور مالزی مقام چهارم را به دست آوردم، دیگر شرکت کنندگان بین ۵ تا ۱۰ سال از من کوچک تر بودند و این مسابقات هم به عنوان مسابقات پیشکسوتان شناخته می شد.

عقیلی درباره سبک زندگی اش افزود: شب ها خیلی زود می خوابم تا بعد از نماز صبح که بیدار می شوم نخوابم و ساعت ۶ صبح برای تمرین به پارک می روم. یک دور برای همه یک ساعت و نیم طول می کشد اما برای من یک ساعت و همه به من لقب ساقه طلایی داده اند. خیلی از اینکه ورزش می کنم از خودم راضی هستم.

وی ادامه داد: قبل از ورزش انقدر سرم گرم بچه ها بودم که فکر این موارد نبودم اما حالا فقط به ورزش فکر می کنم به اندازه ای که اگر یک روز نروم ورزش انگار گناهی کرده ام و کسل هستم. بعد از آن به کارهای خانه ام می رسم و همه کارها را هم خودم انجام می دهم.

دونده ۷۶ ساله ایرانی درباره ورودش به حوزه دوچرخه سواری اظهار داشت: وقتی رفتیم چین دیدم همه افراد دوچرخه سوار هستند و تصمیم گرفتم من هم دوچرخه سواری را یاد بگیرم. با وجود آسیب دیدن پایم دوچرخه را به هر سختی بود یاد گرفتم. بعضی وقت ها دوچرخه را کار می کنم.

عقیلی بیان کرد: دو سال پیش که گفتند زلزله می آید اول مدال هایم را جمع کردم که با خودم ببرم چون بیشتر از دنیا برایم ارزش دارد. از خدا قدردانی می کنم که به من سلامتی داد تا بتوانم ورزش کنم. همه می گویند تو که لاغری چرا ورزش می کنی می گویم من برای لاغری ورزش نمی کنم برای سلامتی خودم ورزش می کنم. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دو ماراتن ۷۶ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد

آنتونی می‌گوید که از فشارها به عنوان انگیزه‌ای برای سختکوشی بیشتر استفاده می‌کند. 

آنتونی با وجود گذراندن دومین فصل کم فروغ در منچستریونایتد، اصرار دارد که قیمت ۸۶ میلیون پوندی (۱۰۸ میلیون یورویی) او مشکلی ایجاد نکرده است.

طرفداری | به گزارش اتلتیک، این وینگر برزیلی با رقمی هنگفت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۲ از آژاکس به خدمت گرفته شد. با این حال، یونایتد بهره زیادی از سرمایه‌گذاری خود ندیده است، زیرا آنتونی در اولین فصل حضور خود با مشکلاتی برای وفق دادن خود رو به رو بود و در این فصل اوضاع حتی بدتر هم شد. این بازیکن ۲۴ ساله به فاصله چهار بازی تا پایان فصل، در دیدار روز شنبه مقابل برنلی به اولین گل خود در این فصل از لیگ برتر دست یافت و تنها یک پاس گل به نام خود ثبت کرده است. 

با این حال، آنتونی اصرار دارد که رقم هنگفت آن انتقال، در دوران حضورش در اولدترافورد روی او سنگینی نکرده است. او به نشریه اتلتیک گفت:

این (رقم انتقال) واقعاً روی من تأثیری نمی‌گذارد، چون من ارزش خودم را می‌دانم. پول، پول است و بدیهی است که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند، اما اگر عملکرد همه (اعضای تیم) و خودم در اوج بود، دیگر کسی حرفی نمی‌زد. این فقط عاملی برای سختکوشی بیشتر است، با علم به این‌که می‌توانم بهتر شوم، ارزش خودم را می‌دانم و آن را نشان خواهم داد. منتقدان همیشه هستند و این چیزی است که باعث می‌شود سخت‌تر کار کنم و اول از همه به خودم ثابت کنم. من به سخت کار کردن ادامه خواهم داد و همه توانم را برای جمع می‌گذارم زیرا مهم‌ترین چیز، داشتن ذهنیت خوب و تمرکز است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد