Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:22:23 GMT

واکسیناسیون مادران باردار در پیشوا/کمبود واکسن نداریم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۰۹۷۶

واکسیناسیون مادران باردار در پیشوا/کمبود واکسن نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، امیر امینی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران طی گزارشی از وضعیت کرونا و روند واکسیناسیون در شهرستان پیشوا اظهار داشت: با گذشت نزدیک به ۲ سال از ورود ویروس کرونا به کشور و گذراندن ۵ موج شیوع با وجود اخطارها و هشدارهای بهداشتی هم اکنون منتظر آمار نهایی مبتلایان بعد از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا و تجمعات و سفرهای انجام شده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت پیشوا در خصوص مقابله با کرونا گفت: تشکیل کارگروه مبارزه با کرونا شهرستان و برنامه ریزی های لازم در این خصوص، غربالگری موارد مشکوک به کرونا به صورت درب منزل با همکاری بسیج در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی از ۳۶ محله و به صورت ۹ تیم مراقبتی، ۵ تیم نظارتی و ۳ تیم حمایتی و غربالگری موارد مشکوک به کرونا و انجام ۱۰ هزار و ۳۲۹ مورد آزمایشات تست سریع و ۴ هزار و ۷۰۹ تست «پی. سی. آر» در مراکز منتخب در مرکز صدوقی، جلیل آباد و طارند و رهگیری افراد در جهت کنترل بیماری از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی به ارزش بیش از ۱۸۹ میلیون تومان افزود: شروع واکسیناسیون بر اساس الویت‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت بر اساس گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال و تقسیم بندی‌های ۵ ساله از اسفند سال ۹۹ و رسیدن به پوشش بالای ۹۵ درصد واکسیناسیون خیرین سلامت، کادر بهداشتی و درمانی، جانبازان و خانواده شهدا، پرسنل دادگستری، پاکبان های شهرداری، پرسنل اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، اعضای ستاد اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، پرسنل درمانگاه تأمین اجتماعی، دانشجویان گروه علوم پزشکی ساکن پیشوا و دانشجویان پرستاری مامایی دانشگاه آزاد پیشوا، پرسنل درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، رانندگان حمل و نقل عمومی، اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها، فرهنگیان، بیماران دیابتیک مصرف کننده انسولین، خبرنگاران و دیگر گروه‌های شغلی بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا عنوان داشت: واکسیناسیون بیماران خاص و بیماران سرطانی هر هفته از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون با همکاری بیمارستان شهید مفتح ورامین، بازرسی بخش سلامت از اصناف، کارگاه‌های خدماتی، کارخانجات، شهرک صنعتی، کارگاه‌های کشاورزی مانند گلخانه و دامداری، پمپ بنزین‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها در ساعات اداری و ساعات غیر اداری، بازدید و گشت نظارتی شهرستان و معرفی اصناف متخلف به مراکز قضائی، ضدعفونی مورد منازل افراد کرونایی، تدفین بهداشتی اجساد متوفیان ناشی از کرونا، راه اندازی واکسیناسیون روستایی یوسف رضا و قلعه سین در بخش مرکزی و روستای جلیل آباد و طارند در بخش جلیل آباد نیز انجام شده است.

وی از راه اندازی مرکز واکسیناسیون کرونا مادران باردار در مرکز خدمات جامع سلامت مهاجری نیز خبر داد و اظهار داشت: اینها گوشه‌ای از اقدامات شبکه بهداشت و درمان پیشوا در دوران کرونا و واکسیناسیون گروه‌های هدف بود که همچنان نیز ادامه دارد.

امینی در پایان اعلام کرد که کمبود واکسن نداریم و به صورت هفتگی ارسال واکسن داریم و امیدواریم با مشارکت مردم عزیز به پوشش بالای واکسیناسیون در شهرستان دست یابیم.

کد خبر 5289719

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر امینی شبکه بهداشت و درمان پیشوا ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر محرم 1400 شیوع کرونا کرمانشاه گرگان واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی

حسین‌قلی بدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی تماس عشایر با مدیر گروه جهادی شهدای صمصامی مبنی بر نیاز کمک‌رسانی آنان و با توجه به بارش‌های شدید در منطقه، ضمن هماهنگی‌های لازم گروه به منطقه لاهه در بخش صمصامی اعزام شدند.

وی افزود: مدیر گروه جهادی بسیج با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ و اعزام اورژانس و شهرداری شهر صمصامی زن باردار گرفتار در سیل را بعد از چهار ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به جاده دسترسی به درمانگاه صمصامی انتقال داند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری کوهرنگ ادامه داد: شیرینی حال خوب مادر و کودک عشایر افتخار بزرگی برای مجموعه بسیج است که مردم گروه‌های جهادی را در اولویت امدادی خود قرار دادند.

بدری عنوان کرد: طی بارش‌های اخیر در منطقه صمصامی گروه جهادی شهدای صمصامی با توزیع اقلام ضروری و مواد غذایی در کنار عشایر گرفتار در سیل و باران بود.

کد خبر 6096988

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است