Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:19:13 GMT

«بایدن» حکم مرگ هزاران افغان را امضاء کرده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۱۰۴۶

«بایدن» حکم مرگ هزاران افغان را امضاء کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» گفت: رئیس‌جمهور بایدن حکم مرگ هزاران افغان که به ما کمک کردند را امضاء کرده است. او از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن آمریکا شانه خالی می کند.

این سناتور ارشد آمریکا بی اشاره به تبعات ۲ دهه اشغالگری نیروهای متجاوز خارجی به افغانستان به سرکردگی نظامیان تروریست آمریکایی در این باره ادامه داد: آنچه او (بایدن) گفت این است که قصد دارد ۳۱ آگوست افغانستان را ترک کند؛ زیرا طالبان به او گفته اند که باید خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ راهی وجود ندارد که همه شهروندان آمریکایی را بیرون بیاوریم. ما هزاران افغان را که در کنار ما جنگیدند پشت سر جا می گذاریم. ما میز را برای ظهور القاعده و داعش آماده می‌کنیم تا به ما در آینده حمله کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: آن‌ها (تروریست‌ها) به دنبال ما می‌آیند و جو بایدن ما را برهنه و کور در افغانستان رها کرده است. این تخلف از وظیفه فرماندهی کل است. این امر مبارزه در جنگ های آینده را دشوارتر می کند.

لیندسی گراهام پیشتر نیز در مصاحبه ای تأکید کرده بود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح شود. وظیفه حکم می کند که همه شهروندان آمریکایی را از آنجا خارج کنیم حال آنکه شرافت حکم می کند افغان هایی هم که در کنار ما جنگیدند (مترجمان و پیمانکاران)؛ از آنجا خارج شوند. اگر چنین نشود؛ بایدن طبق قانون اساسی آمریکا، مرتکب جرمی بزرگ شده و باید استیضاح شود.

این در حالی است که بایدن در سخنرانی چند شب گذشته خود، مدعی شد که آمریکا تاکنون ۱۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است حال آنکه دولت او نمی‌داند چه تعداد آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش، عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی از افغانستان را عملیاتی خطرناک خواند و گفت نمی‌تواند درباره اینکه نتیجه نهایی آنچه خواهد بود، قولی بدهد!

طی روزهای گذشته، تصاویر ازدحام مردم در فرودگاه کابل و سقوط دو شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا، به نماد خروج غیر مسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان تبدیل شده است.

کد خبر 5289727

منبع: مهر

کلیدواژه: لیندسی گراهام جو بایدن افغانستان افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی روسیه فرودگاه کابل لبنان طالبان افغانستان ایران جو بایدن ترکیه تحولات افغانستان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم