Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صلاح قادری رییس شرکت برق بانه در نشست خبری اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان بانه در راستای اجرای طرح‌های تعریف شده است که برای هزینه کردن این اعتبارات نیاز به نیرو، امکانات و پیمانکار داریم.

او افزود: شبکه برق بانه هزار و ۳۰۰ پست زمینی و هوایی، ۸۰۰ کیلومتر شبکه متوسط یا ۲۰ کیلو ولت و ۶۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری با اشاره به طرح‌های تعریف شده امسال گفت: مهمترین برنامه‌های شرکت توزیع برق شهرستان بانه اصلاح ۱۷۰ کیلومتر شبکه سیمی شهری و روستایی به کابل خود نگهدار، اصلاح شبکه ها، کابل‌های فرسوده و تابلو‌های ۵۰ روستا است که اعتبار هشت روستا توسط اعتبارات شهرستان تامین می‌شود که تاکنون اصلاحات ۲۰ روستا انجام شده است.

او گفت: ساختار سازمان اجازه نمی‌دهد که در تولید دخالت کنیم و تولید در مبادی ورودی شهر‌ها به وسیله خطوط ۲۰ کیلو وات توزیع می‌شود و در شهرستان بانه بدترین شبکه توزیع را شاهد هستیم که اصلاح این وضعیت بحرانی وظیفه برق منطقه‌ای غرب است.

رییس شرکت برق بانه ادامه داد: شهرستان بانه به لحاظ درآمدی برای شرکت توزیع برق کردستان سومین شهر استان است و در ورودی شهر یک پست فوق توزیع دارد که از طریق ۱۰ خط برق را به مشترکان می‌رساند.

قادری با بیان اینکه رفتار مصرف کنندگان غیر قابل پیش بینی است و نیاز به فرهنگ سازی دارد، یاد آور شد: شرکت توزیع برق شهرستان نقشی در جبران کمبود نیروی برق ندارد و در زمانی که با کمبود مواجه می‌شویم مجبور هستیم که برق بخشی از مشترکان را خاموش کنیم و تصمیم گیری برای خاموشی‌ها در اختیار استان و شهرستان نیست و در شرکت برق منطقه‌ای غرب بدون پیش بینی برق خاموش می‌شود.

او بیان کرد: مصرف بهینه برق نیاز به فرهنگ سازی دارد و کاهش بارندگی باعث شد که سد‌های برق آبی توان تولید برق نداشتند و هفته گذشته ۲ نیروگاه آبی با تولید یک هزار و ۸۰۰ مگاوات برق از مدار خارج شد که تعدادی از خط‌ها غیر فعال شد.

رییس شرکت برق بانه با اشاره به مشکلات شرکت توزیع برق افزود: یکی از مشکلات در سال جاری مشکل کمبود تولید برق به دلیل کاهش بارندگی‌ها و رشد مصرف است.

قادری اظهار داشت: در سال‌های گذشته افزایش مصرف برق حدود هشت درصد بوده، اما امسال مصرف برق ۲۵ درصد افزایش یافت.

او یکی از مهمترین مشکلات کمبود برق را استفاده غیر مجاز از برق برای تولید ارز‌های دیجیتالی عنوان کرد و گفت: سوءاستفاده از برق برای تولید رمز ارز خیانت به مردم است یک دستگاه ماینر سه کیلو وات برق مصرف می‌کنند که از توان شبکه خارج است.

رییس شرکت برق بانه با بیان اینکه مهمترین مشکل دستگاه‌های ماینر نبود شناسنامه است ادامه داد: برای استفاده از دستگاه‌های تولید رمز ارز باید از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام شود و برای مصرف برق از دستگاه دیزل ژنراتور استفاده کنند و یا اینکه برای امتیاز، مجوز برق صنعتی دریافت کنند.

قادری افزود: باید مردم در مدیریت مصرف همکاری کنند چراکه برنامه ریزی خاموشی‌ها در اختیار استان نیست و فرصتی برای اطلاع رسانی و هماهنگی وجود ندارد، اما خاموشی‌ها به واسطه تعمیرات از قبل اطلاع رسانی می‌شود و کنترل این خاموشی‌ها در اختیار شهرستان است.

او با بیان اینکه در بانه ۶۷ هزار مشترک شرکت برق وجود دارد افزود: تمام روستا‌های که کد آبادی دارند از نعمت برق برخوردار هستند.

معاونت برق وزارت نیرو سازمانی به عنوان توانیر دارد که این سازمان کل شبکه برق کشور را مدیریت می‌کند شرکت توزیع برق کردستان آخرین حلقه زنجیره توزیع است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق اعتبارات شرکت توزیع برق شهرستان بانه خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است