Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@04:40:15 GMT

اولین کشور قربانی خشکسالی و قحطی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۱۳۴۸

خشکسالی و قحطی جهان را در بر گرفته است. درست مصرف کرد آب بهترین راه برای مقابله با خشکسالی و قحطی است. خشکسالی و قحطی نگرانی را برای آینده زمین بیشتر می کند.

این جزیره که در سواحل شرقی قاره آفریقا و در اقیانوس هند قرار دارد یکی از مهم ترین زیستگاه های حیوانات در معرض انقراض و گیاهان کمیاب است اما دانشمندان می گویند که تغییرات اقلیمی زندگی مردم جزیره را به نابودی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سازمان ملل گرسنگی در جزیره به مقیاسی غیرقابل باور افزایش یافته است و اگر به این بحران انسانی رسیدگی نشود جان میلیون‌ها شهروند و تمامی جانداران این کشور به خطر می افتد. مشکل مهم تر پس از گرسنگی، بی آبی است. خشکسالی باعث شده است تا مردم ماداگاسکار با کمبود آب شرب و آشامیدنی روبرو شوند.

شرایط نیمه خشک در جنوب ماداگاسکارهمراه با سطوح بالای فرسایش خاک و جنگل زدایی، زمین های قابل کشت را به زمین بایر تبدیل کرده است. طوفان های ماسه ای بی سابقه نیز مناطق زراعی را پوشانده و آن را غیر قابل استفاده کرده اند.

بحرانی ترین منطقه تحت تاثیر خشکسالی ناحیه «آمبووومب»‌ است. اغلب کودکان در این منطقه دچار سوء تغذیه هستند. در سال های اخیر درصد کودکان درگیر سوءتغذیه در این منطقه ۲۷ درصد افزایش داشته است. کودکان مبتلا به سو‌ء تغذیه ۴ برابر بیشتر از کودکان عادی جانشان را از دست می دهند.

عامر داودی، مدیر ارشد برنامه جهانی غذای سازمان ملل می گوید که اگر فوری اقدامی صورت نگیرد خانواده های بسیاری از گرسنگی تلف خواهند شد. بر اساس برآورد سازمان ملل دست کم ۳۰ هزار نفردر بدترین سطح ناامنی غذایی قرار دارند.

اوضاع از سپتامبر سال ۲۰۲۰ بحرانی شد و بسیاری از کشاورزان بدلیل خشکسالی تمام محصولاتشان را از دست دادند. با وخامت اوضاع، ۸۰ درصد مردم این منطقه به اقدامات ناامید کننده‌ا‌ی از جمله خوردن ملخ، میوه خام کاکتوس قرمز و برگ‌های وحشی روی آوردند. پیش بینی می شود تولید مواد غذایی در سال ۲۰۲۱ به پایین‌تر حد خود در دهه های اخیر و ۴۰ درصد کمتر از استانداردهای تولیدی این کشور باشد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد ماهانه به ۷۵۰ هزار نفر از طریق توزیع غذا و پول نقد کمک می کند. اما این سازمان، برای نجات جان مردم در جنوب ماداگاسکار و «جلوگیری از یک فاجعه» ، طی شش ماه آینده به ۷۴ میلیون دلار نیاز دارد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اقیانوس هند سازمان ملل شهروند خاک جنگل زمین کودکان تغذیه سوءتغذیه خانواده مواد غذایی ملل متحد پول دلار خاک خشکسالی دلار سازمان ملل سازمان ملل متحد خشکسالی و قحطی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- اینجا تالاب‌های تاریخی عراق است. گمان می‌رود این تالاب‌ها الهام‌بخش باغ عدن کتاب مقدس باشند و در سال ۲۰۱۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

به گزارش فرارو، اعراب ساکن در این تالاب‌ها، این منطقه را برای هزاران سال خانه نامیده‌اند و آب برای شیوه زندگی آن‌ها ضروری است. آن‌ها برای ماهیگیری و پرورش گاومیش آبی به آن متکی هستند.

تالاب‌های عراق از برخورد دو رودخانه دجله و فرات تشکیل شده و به این منطقه به شکلی افسانه وار «بهشت عدن» گفته می‌شود. زمستان گذشته بارش‌های فراوان به منجر به افزایش قابل توجه سطح آب تالاب‌ها در سال جاری شد.

اما همچنان مهدی حسین ساکن محلی تالاب می‌ترسد وضعیت که در تابستان آینده تغییر کند.

وی می‌گوید: هر روز صبح به محض بیدار شدن، نگاهی به آب می‌اندازیم، پایین است یا بالا؟ اولین بار که از خواب بیدار می‌شویم، نگاه می‌کنیم تا آب را ببینیم. اگر دیدیم که آب زیاد شده است. احساس راحتی می‌کنیم و اگر ببینیم کاهش یافته است، از این بابت ناراحت می‌شویم.

حسین می‌گوید که در سال‌های گذشته زمانی که سطح آب پایین بود، تعداد قابل توجهی از گاومیش‌های آبی خود را از دست داد.

جاسم الاسدی، کارشناس محلی تالاب‌ها با هشدار نسبت به نوسانات سطح تالاب‌ها گفت: درصد آب در تالاب‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تخمین زده می‌شود. آیا ما می‌توانیم این درصد را حفظ کنیم؟ آیا می‌توانیم این سطح را حفظ کنیم؟ من شک دارم و نگران هستم که تابستان آینده تابستان خطرناکی باشد مگر اینکه برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت سیستم هیدرولوژیکی تالاب‌ها وجود داشته باشد.

جاسم با بین اینکه تالاب‌ها در دوران حکومت صدام حسین تقریباً به طور کامل خشک شده بودند، اعراب ساکن تالاب را در طول جنگ با ایران در دهه ۸۰ به خیانت متهم کرد که اقدام به خشک کردن تالاب‌ها کرده بودند.

وی افزود: پس از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳، تالاب‌ها دوباره پر شد.

بشیر، یکی از ساکنان تالاب گاو‌های خود را سال گذشته از دست داد. او می‌گوید که اگر سطح آب دوباره کاهش یابد اینجا نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: تابستان امسال هنوز نمی‌دانم بمانم یا نمانم، فقط خدا می‌داند، درصد آب را بررسی می‌کنم، اگر دیدم درصد آب کم می‌شود، اینجا نمی‌مانم.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال