Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@09:12:28 GMT

نقد و بررسی چانگان CS35

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۱۳۸۶

خبرگزاری آریا- چانگان از آن دست برندهایی است که توانسته اعتماد بیشتر مردم را جلب کند و این خودرو به علت پشتوانه مهندسی فرد توانسته یک خودروی قابل قبولی را ارائه دهد و همچنین در بازار امریکای شمالی فروش خوبی داشته باشد. در این مقاله می خواهیم یکی از محصولات کراس اوور کوچک یعنی چانگان CS35  را مورد برررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروی چانگان CS35 توانسته بازار ایران و حتی اروپا را تحت تاثیر خود قرار دهد و در دنیا نیز یک ماشین پرطرفدار محسوب می شود. هنگام عرضه این خودرو به علت داشتن قیمت مناسب توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند. همچنین سهولت در خرید لوازم یدکی چانگان در ایران، این خودرو را به یک خودروی محبوب کشوری تبدیل کرده است. خودروی چانگانCS35  که از دسته خودروهای کراس اوور کوچک هستند در اواخر سال 2012 رسما پا به جاده ها گذاشت که در قامت کراس اوور توانست خوش بدرخشد. وقتی که شرکت سایپا طرفداران زیادی را برای این خودرو دید، سعی کرد با قرارداد اولیه مقدمات حضور این خودروی چینی را در ایران فراهم کند. این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی به ایران پا گذاشت و وقتی بازار ایران به ورود این خودرو پاسخ مثبت داد، تولید آن در بخش سایپا کاشان اغاز به کار کرد. شرکت سایپا از سال 1395 شروع و مشغول مونتاژ کراس اوور کوچک است. البته باید توجه داشته باشید که در بازار جهانی چانگان CS35  با دو پیشرانه 6/1 لیتری و 5/1 لیتری عرضه می گردد اما در بازار ایران به دلیل بعضی سیاست های مونتاژ کننده، تنها شاهد نمونه 6/1 لیتری هستیم.

ویژگی فنی چانگان CS35

خودروی چانگان CS35 از پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفسی طبیعی به حجم 1598 سی سی و 16 سوپاپ بهره می برد. این خودرو قادر به تولید 123 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 160 نیوتن متر در دور 4000 دور بر دقیقه است. چانگان مدعی است که که با استفاده از تکنولوژی blue core توانسته بدون آن از قدرت فنی این پیشرانه کم شود سوخت و الایندگی را تا حدود 29 درصد کاهش دهد. سوپاپ های این خودرو از سیستم زمان بندی متغییر بهره می برد. شما می توانید برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک استفاده کنید که مصرف کننده بیشتر علاقه به گیربکس اتوماتیک گرایش دارد. میزان مصرف خودروی چانگان CS35 در حدود 7 لیتر در صد کیلومتر است که این خودرو را جزو کم مصرف ترین خودروهای چینی کرده است.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS35

داشتن 4 کیسه هوا، ترمز ضد قفل، سامانه توزیع نیروی ترمز، داشتن سانروف، بهره بردن از سیستم کروز کنترل، مدل های اتوماتیک این خودرو دارای صندلی چرم است، سامانه esp و دیگر امکانات آن می توان به داشتن سیستم تهویه هوا، داشتن قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت اشاره کرد.

مشخصات چانگان CS35

درست است که این خودرو ابعاد زیاد بزرگی ندارد اما در عوض طراحی این ماشین بسیار زیبا است و می توان به جرات گفت که در کلاس هموطنان خودش بهترین است. در طراحی خودروی چانگان CS35  کاملا هماهنگی دیده می شود که حس خوبی را به راننده و سرنشینان منتقل می کند. این خودرو با داشتن جلو پنجره v شکل کرومی و کلیت کاپوت هماهنگی خوبی با برند چانگان دارد. طراحان با عضلانی کردن سپر، توانستند از سادگی آن کاسته و موفق عمل کنند. البته نباید از فلاپ هایی که مورد استفاده قرار گرفته به همین سادگی گذشت زیرا که این ماشین حس اسپرت بودن را به مخاطب انتقال می دهد. اما به قسمت عقب ماشین برویم می بینیم که این خودرو کمی کم عرض به نظر می رسد با این حال شیشه عقب این ماشین دارای فرم زیبایی است. گرافیک چراغ ها ساده هستند که در محصولات چینی چندان عجیب و غریب نیست. فلاپ زیر سپر طراحی زیبایی دارد، اما متاسفانه در کیفیت ساخت ان کوتاهی شده و مونتاژ خوبی ندارد. اما اگر بخواهیم به یک نکته جذاب و جوان پسند اشاره کنیم سری اگزوز این خودرو است.

در کل می توان گفت که این خودرو از هماهنگی خوبی با سایر اجزای بدنه برخوردار است. متریال کابین این خودرو به صورت کامل با طرح بیرونی آن هماهنگ شده است. در داخل ماشین شاهد کلی طرح به شکل v  هستیم که فرمان و قسمت میانی داشبورد و کلیدهایی که در دسترس راننده است و حتی دریچه های تهویه به شکل V است. این خودرو نسبت به سایر خودروهای هموطنان خود از کابین زیبایی برخوردار است. تنها ایرادی که می توان در داخل خودرو گرفت فرمان این خودرو است که آن طور که باید خوش دست باشد نیست.

استفاده از تریم مشکی طوسی در داخل کابین خودرو جذابیت خودرو را چند برابر کرده که پایین بودن کیفیت مواد به کار رفته را کمتر نشان می دهد. لرزشی که هنگام استارت زدن ایجاد می شود شاید کمی ناخوشایند باشد. طبق تحقیق در رابطه با این خودرو متوجه شدیم که با تعویض دسته موتور این لرزش کمی بهتر شده اما گویی این یک مشکل شایع در این کراس اوور محسوب می شود. البته باید توجه داشت که خرید لوازم یدکی را باید فقط از مراکز معتبری مثل تری اس که از وارد کنندگان هستند تهیه کرد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چانگان خودروی چانگان CS35 کراس اوور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم

احمد ظهرابی عکاس قمی که این عکس را ثبت کرده می‌گوید: بعد از اینکه عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان وعده صادق انجام شد؛ منتظر برگزاری راهپیمایی یا اعلام حمایت مردم قم بودم که مثل همیشه در اینگونه مواقع انجام می‌شد. مراسم راهپیمایی خودرویی اولین گردهمایی مردمی قم بعد از تجمع روحانیون در مدرسه فیضیه بود. در مسیر حرکت خودرو‌ها در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم به دنبال سوژه‌هایی بودم که خوشحالی مردمی را به بهترین وجه نشان دهد. در حین عکاسی از خودرو‌های عبوری یک خودروی مخصوص معلولان توجه من را به خود جلب کرد که پرچم کوچکی از ایران را نصب کرده بود و روحانی میانسالی در حال رانندگی بود. خودروی فرسوده این روحانی که مسلما سرعتی هم نداشت برایم جالب بود؛ صبر کردم که نزدیک شود و عکس مورد نظرم را ثبت کردم.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب