Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@06:41:57 GMT

هزینه ۵ هزار میلیاردی تجویز‌های بی رویه رمدسیویر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۱۶۶۸

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تجویز‌های بی اثر و نابجای دارو‌های کرونا، هزینه‌ای حدود ۵ هزار میلیارد تومان روی دست ما گذاشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دکتر محمدی افزود: مصرف داروی درمان کرونا در ماه‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده به طوری که این دارو در سال ۹۹، ماهی ۱۷۰ هزار ویال مصرف می‌شد و در سال ۱۴۰۰، به شدت افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خرداد ۱۴۰۰ به ۶۰۰ هزار ویال و در تیر ۱۴۰۰ به یک میلیون و سیصد هزار عدد رسید و در مرداد که الان در آن قرار داریم، دو میلیون و ۲۰۰ هزارعدد ویال رمدیسیور مصرف شده است.

وی ادامه داد:، چون این دارو فقط در مرحله ویروسی که بیمار مشکل تنفسی دارد ارزش استفاده دارد در مرحله التهابی اصلا دلیلی برای تجویز آن وجود ندارد.

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: بسیاری از بیماران ما که برای رمدیسیویر به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند تازه آزمایش پی سی آر آن‌ها مثبت شده است و اصلا نیازی به این دارو ندارند همین تجویز و درخواست بی مورد مصرف این دارو را بالا برده است.

آقای محمدی با بیان اینکه داروی فاویپیراویر هم در مرحله ویروسی مصرف می‌شود و در حالیکه اثرگذاری ندارد و نباید تجویز شود گفت: اگر بیماری قبل از مرحله التهابی آن را مصرف کند جز عوارض برای او چیزی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود این دارو‌ها گفت: دارو اصلا کم نیست و توزیع آن انجام شده است، اما مصرف بی رویه موجب کمبود دارو می‌شود بسیاری از بیمارانی که هنوز وارد مرحله التهابی نشده اند و ممکن است این دارو در چند روز آینده به آن نیاز پیدا کنند به علت این کمبود ممکن است دچار مشکل شوند.

محمدی گفت: بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه به دستگاه‌های کمک تنفسی(ونتیلاتور) وصل است دیگر داروی رمدیسیویر روی او اثری ندارد این تجویز‌های غلط هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان روی دست ما گذاشته است.

وی با بیان اینکه اگر بیماری در مرحله ویروسی شدید بود و مشکل تنفسی داشت، رمدیسیویر می‌تواند بزند و ادامه داد: توزیع دارو افزایش یافته و اگر شرکت‌های پخش سریع‌تر دارو را به داروخانه‌های منتخب برسانند قطعا زودتر هم توزیع می‌شود و این شلوغی روی داروخانه ۲۹ فروردین و ۱۳ آبان برداشته می‌شود.

وی در خصوص قیمت این دارو‌ها نیز گفت: قیمت آزاد داروی رمدیسیویر ۷۰۰ هزار تومان است که در بخش سرپایی با نسخه ۷۰ درصد آن و در بخش بستری تا ۹۰ درصد آن را بیمه پرداخت می‌کند و تحویل دارو با الزام و مهر پزشک صورت می‌گیرد.

محمدی در خصوص واکسن نیز افزود: واردات واکسن سینوفارم هفته‌ای دو بار انجام می‌شود و تولید واکسن برکت هم بیشتر شده است و اگر با همین رویه واردات بیشتر شود قطعا جمعیت بیشتری را واکسینه خواهیم کرد.

برچسب ها: هزینه ، دارو ، رمدسیویر ، دکتر حیدری ، درمان ، کرونا ، ویروس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هزینه دارو رمدسیویر دکتر حیدری درمان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!

اعتراف به قتل در حمایت از دوست صمیمی
آخرین جزییات از پرونده چای دبش
بازداشت ۲۵ نفر از داوطلبان کنکور سراسری
بازیگر سرشناس سینما به اتهام تجاوز دستگیر شد


کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!


تصویری قابل تامل از زیر پل‌های تهران که وایرال شد


اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد


تولید بنزین با یک روش جدید در ایران کلید خورد
دلنوشته تلخ و پر از بغض ایرج نوذری به یاد پدرش


روایت دردناک مردم سیل‌زده جنوب از شرایط پس از سیل
تمساح سرگردان در فرودگاه، دردسرساز شد


عکس متفاوت سارا و نیکای پایتخت در سوئد


راز ازدواج پنهانی یک مرد با برق‌گرفتگی برملا شد
عکس غم‌‌انگیز یکتا ناصر با یک متن معنادار


قدردانی متفاوت از یک مسئول جهت فرزندآوری


کدام سریال جایگزین پایتخت 5 می‌شود؟
استایل سنتی بازیگر گاندو در ترکیه جلب‌توجه کرد


نوشته جالب یک پسربچه برای معلمش وایرال شد

دیگر خبرها

  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • بازار دارو را مدیریت می‌کنیم
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک