Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب به معرفی برخی از مواد غذایی پرداخته شده است که مصرف آنها می‌تواند به تمیزی دندان‌ها کمک کند.

 

به گزارش پول نیوز،غذاهایی وجود دارند که برای دندان‌ها مضر و در مقابل برخی هم برای دندان‌ها مفید هستند، اما آیا می‌دانستید که غذاهایی هم وجود دارند که هنگام مصرف، دندان‌های شما را تمیز می‌کنند؟ در ادامه چند مورد از این مواد غذایی و فواید آن‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب

مصرف سیب می‌تواند به پاکسازی و تمیزی دندان‌ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. محتوای فیبری سیب کار مسواک را انجام داده و در پاکسازی پلاک از دندان‌ها و از بین بردن بقایای مواد غذایی، نقش مهمی دارد. اسیدیته موجود در سیب باعث از بین رفتن باکتری‌های بد شده و در نتیجه در رفع بوی بد دهان بسیار موثر است. بهتر است سیب با پوست صرف شود زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند.

چند نکته مهم پس از کشیدن دندان عقل

 

هویج

هویج نیز مانند سیب، پر از فیبر است و با شستشوی پلاک هنگام غذا خوردن دندان‌ها را تمیز می‌کند؛ هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می‌کند که این امر به طور طبیعی باعث پاکسازی دندان‌ها می‌شود، هویج علاوه بر تمیز کردن دندان‌ها حاوی ویتامین B متعددی است که با التهاب لثه مبارزه می‌کند.

سبزیجات

سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر بوده و در عین حال کالری کمی دارند که آن‌ها را تبدیل به سبزیجاتی فوق‌العاده برای دندان می‌کند! مانند سیب و هویج، فیبر موجود در سبزیجات برگدار به پاکسازی بقایای غذا و پلاک هنگام مصرف آن‌ها کمک می‌کند. اما آیا می‌دانید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین‌های گروه B است؟ کلسیم دندان‌ها را تقویت می‌کند و ویتامین‌های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب بیماری لثه نامیده می‌شود، کمک می‌کند. سعی کنید به جای کاهو مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید، یا برای تمیز کردن قوی دندان‌ها از کلم پیچ با هویج استفاده کنید!

پنیر

پنیر خود به طور مستقیم نقشی در تمیزی دندان‌ها ندارد، اما مانع از آسیب رساندن سایر غذاها به دندان‌ها هنگام مصرف آن‌ها می‌شود. پنیر سرشار از کلسیم است که باعث استحکام دندان‌ها می‌شود، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی‌شود. این ماده غذایی همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و به جلوگیری از ایجاد حفره کمک می‌کند. پنیر همچنین به جلوگیری از تخریب مینای دندان توسط اسید کمک می‌کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ویتامین B سلامت دندان دندان بوی بد دهان رفع بوی بد دهان دندانپزشکی دندان ها کلم پیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر

در روز‌های گرم سال مردم برای خنک کردن هوای خانه از وسایل سرمایشی مانند کولر استفاده می‌کنند. کولر آبی یکی از انواع کولر‌هایی است که روزانه حجم بالایی آب مصرف می‌کند و با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند.

به گزارش نمناک، با وجود املاح زیادی که در آب شهری وجود دارد، با گذشت زمان، رسوب و شوره روی بدنه و قطعات داخلی کولر تشکیل می‌شود و اگر اقدامی به تمیز کردن و سرویس کولر آبی نکنیم، بدنه کولر به دلیل وجود رسوب، خیلی زود فرسوده می‌شود.

چرا باید رسوب کولر را بزداییم؟

همانطور که گفتیم کولر آبی مقدار زیادی آب مصرف کرده و هوای خانه را خنک می‌کند. در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می‌شوند. این رسوبات در صورتی که تمیز نشوند، کارایی کولر را کاهش داده و قطعات و بدنه کولر را فرسوده می‌کنند و عمر کولر و این قطعات را کاهش می‌دهند.

اگر بر روی دریچه‌ها رسوب تشکیل شود، از جریان هوای تمیز جلوگیری نموده و بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. تشکیل شوره و آهک روی قطعات مکانیکی کولر، سبب ایجاد مشکل در چرخش آن‌ها و به تدیج سبب سوختن کولر می‌شود.

پس قبل از اینکه این رسوبات هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض کولر به گردنتان بگذارند، جرم کولر آبی، را بزدایید و یا قبل از ایجاد شوره در کولر با روش‌های زیر از ایجاد شوره در کولر و قطعات آن جلوگیری نمایید.

از ایجاد شوره در کولر آبی جلوگیری کنید

با انجام روش‌های زیر کولری تمیز و با حداقل میزان شوره داشته باشید تا نیازی به تمیز کردن شوره کولر پیدا نکنید.

در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوب‎گیر قرار دهید

در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می‌شوند. اگر در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوب‎گیر قرار دهید، این فیلتر املاح و رسوب موجود در آب، را می‌گیرد و رسوب کمتری روی بدنه کولر ایجاد می‌شود.

کولر را زیر آفتاب قرار ندهید

قرار گرفتن کولر در معرض تابش شدید آفتاب سبب ایجاد شوره در بدنه کولر آبی می‌شود، زیرا با تابش مستقیم آفتاب، آب کولر زودتر بخار شده و در نتیجه روی بدنه کولر شوره زیادی تشکیل می‌شود پس کولرتان را در معرض آفتاب قرار ندهید و از سایبان کولر استفاده کنید.

به جای پوشال از پد‌های سلولزی استفاده نمایید

برای جلوگیری از تشکیل نمک کولر از پد‌های سلولزی به جای پوشال، استفاده نمایید. این پد‌های سلولزی، با نگه داشتن رسوب کولر در خود از تشکیل آهک روی بدنه جلوگیری می‌کنند. این پد‌ها قابلیت شتشو دارند بنابراین می‌توانید پد‌ها را شسته و رسوب تشکیل شده روی آنها، را بزدایید.

از توپ شوره گیر استفاده نمایید

برای جلوگیری از ایجاد شوره روی بدنه کولر آبی توپ‌های شوره گیر کولر آبی را داخل تشتک کولر قرار دهید. این مواد ساخته شده از اسید چرب هستند که یون‌های موجود در آب و کلسیم و منیزیم را جذب خواهند کرد.

چند روش برای پاک کردن شوره کولر

اگر کولر آبی شما شوره یا رسوب به خود گرفت، برای پاک کردن شوره کولر از روش‌های زیر استفاده کنید.

با آب و مواد شوینده کولر را بشویید

برای تمیز کردن شوره کولر آبی از آب و مقداری مواد شوینده و یا مواد سفیدکننده و یک برس سیمی، استفاده کنید. قطعات قابل شستشوی کولر آبی را باز کنید و آن‌ها را با فرچه و با محلول آب و مواد شوینده تمیز کنید. مواد شوینده اسیدی سبب رسیدن آسیب به بدنه کولر آبی می‌شوند.

شوره کولر با سرکه تمیز کنید

یکی از روش‌های رایج تمیز کردن کولر آبی که در نمناک هم به آن اشاره خواهیم کرد استفاده از سرکه است؛ برای تمیز کردن شوره کولر به صورت دوره‌ای و با فاصله زمانی کم، از سرکه، که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، استفاده نمایید، بدین طریق که مقداری سرکه روی قطعات و کف کولر بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه با برس قطعات و بدنه کولر را تمیز کنید.

شوره کولر با جوهرنمک پاک کنید

می‌توانید برای پاک کردن شوره کولر از مواد پرقدرت تری مانند جوهرنمک نیز استفاده کنید، اما باید بدانید که استفاده از جوهر نمک خطرناک است و باید در حین استفاده از آن دستکش ایمنی و ماسک داشته باشید تا سلامتتان به خطر نیافتد.

بعد از رعایت این نکات روی قطعات رسوب دار و تشتک کولر مقداری از جوهر نمک را ریخته و بعد از چند دقیقه با آب زیاد و بادقت آن‌ها را بشویید و قطعات کولر آبی را طولانی مدت در جوهر نمک نگذارید.

دیگر خبرها

  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید