Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی به حدود ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. 5289734

 به نقل از بازار سرمایه، میثم فدایی گفت: از این میزان، ۳۷۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های با درآمد ثابت تعلق دارد. صندوق‌های سهامی نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان از این حجم را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: صندوق‌های بازارگردانی نیز اکنون حجمی حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان دارند که این میزان نسبت به دی ماه سال گذشته با حدود ۴۴ درصد رشد مواجه بوده است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به صندوق‌های کالایی، غالب این صندوق‌ها را مربوط به صندوق‌های طلا دانست و افزود: حجم این صندوق‌ها اکنون به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بعد از ابلاغیه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر خرید سهام به صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (افزایش حد نصاب)، این صندوق‌ها در ۵ ماه اخیر چیزی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان سهام خریداری کردند.

فدایی ادامه داد: بر این اساس، در مجموع سود حاصل از بخش سهام صندوق‌های با درآمد ثابت در مدت ۵ ماه گذشته ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است. در حال حاضر صندوق‌های با درآمد ثابت بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سود سهام تا پایان سال در حساب صندوق باقی می‌ماند تا در صورت احتمال کاهش ارزش سهام، به حفظ آن بپردازد و در غیر این صورت در پایان سال مالی، بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری تقسیم می‌شود.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان درآمد ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ 44 هزار و 783 تومان و حواله دلار نیز به نرخ 41 هزار و 814 تومان معامله می‌شود.

معاون وزیر صمت:نامه ارزی صنایع منتسب به جریان تورم‌ساز است

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 48 هزار و 225 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 27 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 194 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 385 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت سکه در کانال ۴۱ میلیون تومان
  • استقرار ۲۷۹ شعبه اخذ رای در شمیرانات پیش بینی شده است
  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۲ حوزه منتظر روز جمعه
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فلسطینی‌ها ثابت کردند اسرائیل ببر کاغذی است!
  • اشاره باشگاه بارسلونا به دیدار سال 2009 با چلسی؛ 15 سال پیش اینیستا ثابت کرد غیر واقعی است! / فیلم
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه