Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد هاشمی   پیرامون وقایع روز هفدهم ماه محرم گفت: کاروان اسراى کربلا پس ازحضور در دربار ابن زیاد با غل و زنجیر به زندان ابن زیاد رفتند و تا روز نوزدهم ماه محرم در همان مکان حضور داشتند.

بیشتربخوانید

امسال عجب محرم غریبی است؛ بی کربلا، بی اربعین، بی سردار! اسلام با دو چهره در قیام عاشورا

وی پیرامون قیام عاشورا بیان کرد: اسلام با دو چهره در قیام عاشورا دیده شد، اسلامی که بنی امیه به نمایش گذاشت در واقع بیانگر این مهم بود که بنی امیه با ابزار قرار دادن دین خدا، شریعت و الهیات تلاش داشت تا به اهداف مزدورانه خود جامه عمل بپوشاند، بنی امیه از دین اسلام تنها ظاهری که شامل نماز و روزه است را به جا گذاشته بود، اما باطن دین که بر مبنای عدالت، اخلاق، کرامت انسانی و رعایت حقوق دیگران بود را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون چهره‌ای که «امام حسین (ع)» با قیام عاشورا ار دین اسلام بر جای گذاشتند نیز تاکید کرد: در مقابل بنی امیه «امام حسین (ع)» با اصول دین «رسول اکرم (ص)» پا به میدان گذاشتند ایشان تلاش کردند تا با تفکر اسلام اموی و ظلم و ستمی که در حق بشر و حقوق انسانی انجام شده بود مبارزه کنند، «امام حسین (ع)» تلاش داشتند تا لباس مبدلی که بنی امیه بر تن دین اسلام کرده بود را بر کنند، ایشان به دنبال اجرای اسلام حقیقی بودند، دینی که هدیه خداوند و نعمتی ارزنده برای سعادت بشر بود. البته باید توجه داشت که در عصر‌های مختلف دین گاهی دستمایه اقوام و افرادی همچون بنی امیه می‌شد و گاهی نیز بزرگانی همچون «امام حسین (ع)» حضور یافتند تا ابعاد و عظمت حقیقی دین و شریعت اسلام را به دور از تزویر و در راستای رفاه به جامعه انسانی معرفی کنند.

قیامی در راستای ظهور

هاشمی پیرامون پیام قیام عاشورا بیان کرد: پیام عاشورا در حقیقت نشان می‌دهد که دین حقیقی شامل توحید و ابعاد مختلف و ارزنده‌ای از فرهنگ و اخلاق انسانی است و اگر مردم حقیقت دین را دریابند آنگاه درک درستی از دین و معانی همچون احساس امنیت، کاهش فاصله طبقاتی، عدالت، مهرورزی، مواسات و همدلی خواهند داشت، در چنین شرایطی و با درک این حقیقت دیگر هیچ گاه شاهد جنگ نخواهیم بود و همه جوامع به سوی صلح و آرامش حرکت می‌کنند، این پیام قطعاً زمانی به صورت کامل تحقق می‌یابد که «امام زمان (عج)» ظهور کنند، بدین ترتیب باید گفت ادامه قیام عاشورا به ظهور ختم خواهد شد.

 تاملی در زیارت اربعین

این کارشناس علوم قرآنی به زیارت اربعین اشاره و ابراز کرد: در زیارت اربعین پیام عاشورا به صورت واضح بیان شده است، در بخشی از این زیارت آمده است «امام حسین (ع)» خون قلب خود را هدیه کردند نه برای بخشش گناهان مردم بلکه تنها برای فرار انسان از جهل و گمراهی، این نکته بسیار مهم و ارزنده و قابل تفکر است.

نماز؛ یکی دیگر از پیام‌های قیام عاشورا

وی نماز را یکی دیگر از پیام‌های قیام عاشورا دانست و تاکید کرد: به پا داشتن نماز سر وقت بسیار مهم و ارزنده است همانگونه که در جای جای رویداد واقعه عاشورا تاکید غیر مستقیم «امام حسین (ع)» بر نماز را مشاهده می‌کنیم در شب عاشورا هنگامی که «امام حسین (ع)» زمانی برای نماز و عبادت از دشمنان می‌گیرند و نماز به پا می‌دارند فضیلت این عمل ارزشمند را بر همگان یاداوری می‌کنند، جلوه دیگر و پیامد دیگر نماز در روز عاشورا زمانی بود که هنگام اذان ظهر عاشورا «سیدالشهدا (ع)» با تمام دشواری‌ها و عدم همراهی دشمنان نماز برپا کردند.

این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا بیان کرد: بعد دیگر اهمیت نماز را در تاکید «امام حسین (ع)» بر حضرت «زینب (س)» می‌توان دید، ایشان از خواهر بزرگوارشان می‌خواهند که در نماز شب برایشان دعا و از ایشان یاد کنند حتی پس از اینکه به شهادت رسیدند، هنگامی که خیمه‌ها آتش زده شد و در شب شام غریبان نماز شبی که نشسته از سوی حضرت «زینب (س)» بجا آورده شد جای بسی تامل دارد. ما در سراسر این قیام و در حساس‌ترین و سخت‌ترین لحظات میبینیم که نماز ستون دین محسوب شده و هرگز از سوی «اهل بیت (ع)» ترک نمی‌شود.

هاشمی به اهمیت نماز از دیگاه «ائمه معصومین (ع)» اشاره و ابراز کرد: نماز سنت «پیامبراکرم (ص)» است و بار‌ها در روایات گوناگون نسبت به اقامه نماز توسط مسلمانان تاکید ویژه شده، «پیامبراکرم (ص)» فرموده‌اند: آگاه باشید که نماز، غذای الهی در زمین است که خداوند آن را روزی پنج بار برای اهل رحمتش گوارا نموده است.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: اهمیت نماز به قدری است که شرایط خاصی نیز برای آن بیان شده و در روایات آمده است خداوند نماز پنج گروه را ثواب نمی‌دهد اگر چه باید نماز بخوانند، اول بنده‌ای که از نزد مولای خود فرار کرده است، دوم زنی که شوهرش از وی راضی نیست، سوم شراب خوار و دائم الخمر، چهارم کسی که عاق والدین شده است و در آخر باخوار، در کتاب بحارالانوار بیان شده حضرت «فاطمه زهرا (س)» در مورد اهمیت نماز فرموده‌اند: کسی که عبادت خالصانه‌اش را بالا فرستاده و تقدیم خدا کند، خداوند برترین مصلحت هایش را بر او نازل می‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم1400 امام حسین اربعین حسینی کارشناس علوم قرآنی قیام عاشورا اهمیت نماز امام حسین بنی امیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 

 نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

 شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج، بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد.

 نماز جمعه میناب

حجت الاسلام علی رنجبری امام جمعه موقت میناب با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: علم و دانش آشکارترین وسیله برای عزت و قدرت کشور است.

نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ملی کشور وظیفه همه مردم است و نقش بانوان در اعتلای جامعه و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی بسیار تاثیر گذار است.

 نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

شیخ محمد حسین محمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: امت اسلامی باید نقش ویژه خود را در حمایت از مردم مسلمان و مظلوم غزه بیش از پیش ایفا کند.

 نماز جمعه قشم

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با گرامیداشت روز معلم گفت: بزرگ ترین ماموریت معلمان در ایران اسلامی امروز، انقلابی بودن و جهاد تبیین است.

 نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم گفت: معاد، الهام بخش انسان مومن برای پیمودن مسیر درست زندگی است.

 نماز جمعه رودان

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان با اشاره به نامناسب بودن راههای روستایی این شهرستان گفت: برخی از جاده های روستایی منطقه متناسب با نیاز روز بهسازی نشده و متولیان حوزه راهداری و راهسازی باید چاره اندیشی کنند.

نماز جمعه بستک

حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه بستک با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از مسولان خواستار راه اندازی این رشته ورزشی در شهرستان بستک شد.

 نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

 نماز جمعه بندرخمیر

حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیرگفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای ترمیم کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

 نماز جمعه جاسک

حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک با اشاره به هفته کار و کارگر خواستار توجه و رفع مشکلات کارگران شهرداری در این منطقه و تامین امنیت شغلی آنان شد.

 نماز جمعه پارسیان

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکل موات اعلام شدن بخش زیادی از زمین‌ها منازل و ملک‌های مردم در این شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع در قوه قضائیه و رفع مشکل شد.

 نماز جمعه سیریک

حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت سیریک از مسئولان شهری و شهرداری خواست به شهرک کارمندان و جاده مرزبانی توجه بیشتری کنند.

 نماز جمعه بشاگرد

حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد با گرامیداشت روز کارگرگفت: مسئولان تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقاء یابد.

نماز جمعه هرمز

 حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر با کشورهای منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است