Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:جایگاه فرهنگ و علم و فناوری بسیار مهم و زیرساخت راهبردی برای همه موفقیت‌های دولت محترم و ملت شریف ایران خواهد بود.

به گزارش برنا؛ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی ضمن تبریک رأی قاطع مجلس شورای اسلامی به اعضا هیئت دولت سیزدهم، تاکید کرد بطور حتم جایگاه فرهنگ و علم و فناوری بسیار مهم و زیرساخت راهبردی برای همه موفقیت‌های دولت محترم و ملت شریف ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهور

باسلام و تحیت؛

احتراما ضمن عرض تبریک مجدد انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور و همچنین رای قاطع مجلس شورای اسلامی به هیئت دولت سیزدهم، هفته دولت را به جنابعالی  و همه اعضاء محترم هیئت دولت و ملت شریف ایران تبریک عرض نموده، از خدای سبحان موفقیت بزرگ و ماندگار را برای شما آرزومندم.

هفته دولت هر ساله یادآور شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی، رئیس جمهور شهید محمد علی رجایی و نخست وزیر شهید دکتر محمدجواد باهنر است که نماد حقیقی دولتمردی در نظام اسلامی هستند؛ هفته دولت تذکری برای استمرار راه شهیدان رجایی و باهنر، ارتباط مستمر با خداوند، تلاش برای ادای تکلیف و استقامت دولتمردان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تأمین نیازهای ملت و البته روز تجدید عهد با رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

در هفته دولت که نماد همدلی، انسجام و وفاق ملی برای سرافرازی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است، به فضل الهی، عنایات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، تدبیر جنابعالی و همکاری و اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم استقرار یافته و زمینه چهار سال خدمت و مجاهدت فراهم گردیده، امید است دولت محترم با کار علمی و تخصصی، توجه به شرایط حال و آینده ایران عزیز، سخت کوشی، اخلاص، عقلانیت و خدمت صادقانه به مردم همه وجود خود را وقف پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و نیز گره گشایی از مشکلات کشور در این شرایط بحرانی نماید.

توجه جنابعالی به اولویت‌های کشور در رفع مشکلات اقتصادی و مقابله عالمانه با بیماری کرونا، ترسیم چشم اندازهای واقع بینانه برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در شکل گیری دولت مردمی، توجه به نقش و جایگاه فرهنگ و علم و اقتصاد دانش بنیان، ظرفیت‌های بزرگ و امیدوار کننده‌ای را فراهم آورده است.

بطور حتم جایگاه فرهنگ و علم و فناوری بسیار مهم و زیرساخت راهبردی برای همه موفقیت‌های دولت محترم و ملت شریف ایران خواهد بود. تخصص‌گرایی، خود تعهدگرایی را بدنبال می‌آورد و بطور حتم اثرگذار بر نگرش اقتصادی، سیاسی  و فرهنگی خواهد بود و پیامدهای مهمی را در خلق تمدن نوین اسلامی و دست یابی به اقتصاد مقاومتی و تامین کننده احساس موفقیت و تقویت سرمایه اجتماعی و بطور محوری اعتماد ملی خواهد داشت.

    ظرفیت اندیشه اسلامی و مکتب درخشان اهل بیت علیهم السلام در ریل گذاری برای پیشرفت همه جانبه جامعه با هدف استقرار جامعه اسلامی و رسیدن به مولفه‌های برجسته تمدن نوین اسلامی، مزیت برجسته‌ای است که فهم، تعلیم و توجیه و کاربردی نمودن آن، الگوی جدیدی از حکمرانی موفق را ترسیم خواهد کرد.

فرهنگ قدرتمند  و تحول و جهش بنیادین در حوزه علم و فناوری موجب فراهم آمدن زیرساخت‌های اساسی و الزامات پایه برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد دانش بنیان و دست یابی به اهداف دولت در گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است. این مهم جز با تقویت نظام معرفتی دینی، اخلاق اسلامی  و افزایش اعتماد عمومی، ارتقای روحیه جهادی، تقویت مشارکت اجتماعی و استفاده از نظرات نخبگان و عالمان میسور نیست. در این مسیر، احساس افتخار به جمهوری اسلامی ایران و تقویت روحیه "همه با هم و برای هم هستیم" که مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی است، اهمیت فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده دارد.

    شورای عالی انقلاب فرهنگی با داشتن تجربه چهار دهه کار فکری، تخصصی، چند رشته‌ای و همه جانبه‌نگر، در شرایطی قرار گرفته است که در صورت اجرائی شدن مصوبات آن خصوصا اسناد مهم ملی مثل سند نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی، سند تحول آموزش و پرورش و همچنین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مصوبات مرتبط با نخبگان کشور، گامی بلند در مسیر تحول و پیشرفت تمدنی ایران عزیز خواهد داشت و این مهم مستلزم تاثیر نهادینه در برنامه‌های پنج ساله کشور و برش‌های استانی مرتبط با آمایش سرزمینی، آمایش علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی است.  

 

برجسته و روشن است که حل مسائل بزرگ و کوچک و تحول و جهش اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مستلزم "نگاه جامع به پیشرفت و توسعه" است. امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با مسائل بزرگ مواجه هستند و حتی در پیشرفت اقتصادی با مشکل بزرگ عدم تامین عدالت اجتماعی و بزرگ شدن فاصله اجتماعی بین دهک‌های اقتصادی روبرو شده‌اند و از درون نظام‌های سرمایه‌ داری لیبرال، تبعیض نهادینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی متولد شده است. ظرفیت اندیشه اسلامی و مکتب درخشان اهل بیت علیهم السلام در ریل گذاری برای پیشرفت همه جانبه جامعه با هدف استقرار جامعه اسلامی و رسیدن به مولفه‌های برجسته تمدن نوین اسلامی، مزیت برجسته‌ای است که فهم، تعلیم و توجیه و کاربردی نمودن آن، الگوی جدیدی از حکمرانی موفق را ترسیم خواهد کرد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز دولت و تبریک تشکیل دولت سیزدهم، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و مشارکت در حوزه‌های ذیربط اعلام کرده و مشتاقانه و با تمام ظرفیت مساعی لازم برای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی و برنامه‌های دولت را بکار خواهد بست.

بدیهی است شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راس آن رئیس جمهور محترم قرار دارد با ظرفیت اعضاء حقیقی و حقوقی سه قوه، نقش محوری در سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب اسناد ملی، نهادسازی‌های جدید، توجه به روندهای نوین پیشرفت و البته راهبری، نظارت و ارزیابی قرارگاهی حوزه علم و فرهنگ دارد.

موسس شورای عالی انقلاب فرهنگی امام خمینی رحمه الله علیه و معمار تدبیر کننده مسیر این شورای مهم، حکیم دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای بوده و هست. این شورا با داشتن تجربه چهار دهه کار فکری، تخصصی، چند رشته‌ای و همه جانبه‌نگر، در شرایطی قرار گرفته است که در صورت اجرائی شدن مصوبات آن خصوصا اسناد مهم ملی مثل سند نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی، سند تحول آموزش و پرورش و همچنین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مصوبات مرتبط با نخبگان کشور، گامی بلند در مسیر تحول و پیشرفت تمدنی ایران عزیز خواهد داشت و این مهم مستلزم تاثیر نهادینه در برنامه‌های پنج ساله کشور و برش‌های استانی مرتبط با آمایش سرزمینی، آمایش علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی است.  

اطمینان دارم با روحیه تحول‌گرا، تخصص‌گرا و تعهد پذیر همراه با محور قرار دادن اسناد مهم ملی کشور، شاهد فصل جدیدی از موفقیت اثرگذار برای آسایش و آرامش ملت شریف ایران خواهیم بود.

از خدای سبحان که آغاز و انجام همه توفیقات بدست اوست، موفقیت و سربلندی جنابعالی و همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی را مسألت می نمایم.

سعیدرضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب مجلس شورای اسلامی هیئت دولت علم و فناوری دولت ایران شورای عالی انقلاب عنوان رئیس جمهور شورای اسلامی رئیس جمهور نظام اسلامی انقلاب اسلامی ایران اسلامی مجلس شورای نظام جمهوری اسلامی مشکلات مشکلات اقتصادی مقام معظم رهبری اقتصاد فناوری تمدن اقتصاد مقاومتی سرمایه اهل بیت علیهم السلام جامعه جامعه اسلامی اخلاق نخبگان جمهوری اسلامی ایران فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش علمی و فرهنگی جهان اهل بیت امام خمینی جمهوری اسلامی نظام جمهوری آیت الله رییسی کابینه سیزدهم شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه فرهنگ و علم ملت شریف ایران انقلاب اسلامی علم و فناوری دولت سیزدهم دولت محترم هفته دولت همه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه

رییس ۵۰ ساله PSG، به دنبال یک قهرمانی دیگر، پیامی برای هواداران باشگاه داشت. 

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، با انتشار بیانیه‌ای به تیم خود به خاطر کسب دوازدهمین عنوان قهرمانی در لیگ یک تبریک گفت. این تیم پس از پیروزی 3-2 المپیک لیون مقابل موناکو در ابتدای هفته، قهرمانی خود را جشن گرفت.

طرفداری | به گزارش GFFN، به دنبال این واقعه، رئیس باشگاه در تمجید از تیم و کارکنان خود بسیار پرشور بود:

قهرمانی در لیگ فوق العاده است، اما کسب آن برای دوازدهمین بار برای همه کسانی که به پاری سن ژرمن وابسته هستند، حتی خاص‌تر است. به تمام بازیکنان، به سرمربی تیم انریکه و کادر او، به لوئیس کامپوس و بخش او، و همچنین به همه اعضای باشگاه تبریک می‌گویم. از ابتدای فصل، تیم بسیار متحد بود. هواداران را فراموش نمی‌کنم؛ کسانی که صرف نظر از نتیجه، فوق العاده بوده‌اند. ما این قهرمانی را به عنوان یک خانواده جشن می‌گیریم و همچنان بازی به بازی، تا آخرین لحظه فصل به سختی کار خواهیم کرد.

باشگاه و هوادارانش مطمئناً امیدوارند که آخرین لحظه در اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها