Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:25:40 GMT

برداشت محصولی خندان از باغ‌های دامغان + فیلم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۰۸۳

برداشت محصولی خندان از باغ‌های دامغان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امامیون مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت:پسته‌های شهرستان بیشتر از نوع بومی، شاه‌پسند، خنجری، عباسعلی و فرخی است و سایر رقم‌های تجاری همچون اکبری، احمدآقایی و کله قوچی به صورت مهاجر در منطقه توسعه یافته است که با توجه به شرایط سازگاری و اقتصادی بودن رقم‌های داخلی، رویکرد باغداران به توسعه آن‌ها یا اصلاح باغ‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامیون تصریح کرد: در شهرستان دامغان ۱۱۵ ترمینال فرآوری پسته در مناطق مختلف فعال است و سالانه بیش از ۵۰ درصد محصول را فرآوری و آماده عرضه می‌کند.

کبیریان مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی گفت: میانگین برداشت پسته از هر هکتار ۳ تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن پسته برداشت شود.

وی با بیان اینکه رقم‌های شاه‌پسند و محلی از جمله ارقام پسته‌های زودرس هستند گفت: ۲۰ درصد پسته‌های تولیدی تازه خوری است و به شهرهای کشور ارسال می شود و بقیه در ۵۰ واحد فرآوری خشک می‌شود.

کم آب بر بودن محصول پسته باعث شده که سالانه ۱۵۰ هکتار به باغات شهرستان دامغان اضافه شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسته باغداری و کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر