Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:53:58 GMT

رایزنی مقام روس با وزیر خارجه عراق

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۲۴۳

رایزنی مقام روس با وزیر خارجه عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در مسکو با لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس روسیه، دیدار و روابط دوجانبه و تحولات سیاسی و امنیتی و تلاش‌های دولت عراق برای تحقق ثبات و امنیت را بررسی کرد.

وی گفت که عراق کشوری با ثروت‌های بسیار است که در شرایط سختی به سر می‌برد و نیاز به کمک‌های دوستان خود از راه سرمایه‌گذاری و تبادل تجارب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فؤاد حسین تأکید کرد که عراق خواستار برقراری روابط با کشورهای مختلف بر پایه منافع و خطرات مشترک است.

وی همچنین با اشاره به کنفرانس منطقه‌ای بغداد تأکید کرد که این کنفرانس برای تقویت نقش عراق و حمایت از آن و ایجاد شراکت‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و تبدیل فضاهای نزاع و تنش به فضای گفت‌وگو و همکاری اهمیت بسیاری دارد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه سیاست خارجی عراق مبتنی بر سیاست متوازن منطقه‌ای است، تأکید کرد که عراق با تأمین زمینه و ابزارهای گفت‌وگو به کانون تماس ها و همکاری‌های سازنده تبدیل خواهد شد.

سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق، به مسکو از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

سلوتسکی نیز در این دیدار تأکید کرد که ایده برگزاری کنفرانس بغداد و کنار هم نشاندن کشورهای همسایه از موفقیت‌های چشمگیر دیپلماسی عراق است و نتایج سازنده آن را بر اوضاع عراق و کل منطقه خواهیم دید.

کد خبر 5289821

منبع: مهر

کلیدواژه: فواد حسین عراق روسیه افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی روسیه فرودگاه کابل لبنان جو بایدن ایران طالبان افغانستان ترکیه تحولات افغانستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو